• 1
  • 2
2019-09-20, 15:41
Medlem
Hej, jag behöver låna ca 20k för att köpa en bil till jobbet. Jag får ut ca 14k från mitt jobb, över till mig blir 10k. Jag har fått ett nytt jobb nyss och är provanställd i tre månader, därför är det svårt att hitta någon bank som vill låna mig dom pengarna. Dock så har jag hittat monetti, de kan låna mig 20k.

Har någon erfarenhet av Monetti? Hur blir det med räntan om jag lyckas betala av lånet på 2 månader? Har ca 15000:- i prylar här hemma som kan stå som försäkring ifall något händer.
Citera
2019-09-20, 15:43
Medlem
På vilket sätt skulle det vara en försäkring? Och monetti lånar man inte ifrån.
Citera
2019-09-20, 15:45
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acer94
Hej, jag behöver låna ca 20k för att köpa en bil till jobbet. Jag får ut ca 14k från mitt jobb, över till mig blir 10k. Jag har fått ett nytt jobb nyss och är provanställd i tre månader, därför är det svårt att hitta någon bank som vill låna mig dom pengarna. Dock så har jag hittat monetti, de kan låna mig 20k.

Har någon erfarenhet av Monetti? Hur blir det med räntan om jag lyckas betala av lånet på 2 månader? Har ca 15000:- i prylar här hemma som kan stå som försäkring ifall något händer.

Dumt. Låna av din farsa eller annan närstående till 2%:s ränta (eller räntefritt).
Citera
2019-09-20, 15:46
Medlem
yz44s avatar
Det bästa är så klart om du först sparar och sedan köper. Är alltid det billigaste alternativet.
Citera
2019-09-20, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
På vilket sätt skulle det vara en försäkring? Och monetti lånar man inte ifrån.

Jaså, ok bra att veta, tack. Vet inte, tänkte att de pengarna finns om jag vill betala av det ännu snabbare? Jag har svårt att förstå mig på allt som står i avtalen. Men jag tänker att räntan inte bör vara så hög om man lyckas betala tillbaka pengarna på max 2 månader? Räntan är väl som högst ju längre tid man tar på sig att betala tillbaka?
Citera
2019-09-20, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Dumt. Låna av din farsa eller annan närstående till 2%:s ränta (eller räntefritt).

Är det helt korkat asså? Har ingen familj som kan låna mig pengar och det är riktigt dåligt att ta buss härifrån.
Citera
2019-09-20, 15:51
Medlem
Citat:
Jaså, ok bra att veta, tack. Vet inte, tänkte att de pengarna finns om jag vill betala av det ännu snabbare? Jag har svårt att förstå mig på allt som står i avtalen. Men jag tänker att räntan inte bör vara så hög om man lyckas betala tillbaka pengarna på max 2 månader? Räntan är väl som högst ju längre tid man tar på sig att betala tillbaka?

Om du kan betala tillbaka på 2 månader så behöver du väl knappast låna
Citera
2019-09-20, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Om du kan betala tillbaka på 2 månader så behöver du väl knappast låna

Näe, men har en bra deal på en bil och hade varit jävligt gött att slippa plågas i två månader. Tar ca 10 minuter med bil härifrån istället för 1 timme med buss och 3 byten. Jag börjar även kl 6 på morgonen.
Citera
2019-09-20, 15:58
Medlem
Citat:
Har ca 15000:- i prylar här hemma som kan stå som försäkring ifall något händer.

Sälj skräpet och köp bilen för pengarna. Då slipper du hamna i skuld.
Citera
2019-09-20, 16:01
Medlem
Kan någon förklara för mig varför det skulle vara så dumt att låna 20k och sedan betala av det på två månader? Är det för att jag kommer behöva betala mycket mer i ränta, eller är det främst för att inte sätta sig i skuld? Ser ju många som lånar mycket mer till bil eller mc.
Citera
2019-09-20, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 666ten
Sälj skräpet och köp bilen för pengarna. Då slipper du hamna i skuld.

Behåller helst datorn, tv'n osv, tänkte mest att det finns att göra sig av med i värsta fall. Dock är det ju bara 20k så det lär ju inte behövas liksom
Citera
2019-09-20, 16:05
Medlem
Citat:
Kan någon förklara för mig varför det skulle vara så dumt att låna 20k och sedan betala av det på två månader? Är det för att jag kommer behöva betala mycket mer i ränta, eller är det främst för att inte sätta sig i skuld? Ser ju många som lånar mycket mer till bil eller mc.
Spelar ingen roll hur du gör, så liten summa så du kan låna till 30% ränta om du vill.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in