Citat:
Ursprungligen postat av
rotesau
Ur domen från 2016-03
Citat:
Åtalet för misshandel avser en händelse som ska ha inträffat den 1 augusti 2013. Vid tidpunkten var Karin Lilja gift och bodde tillsammans med maken Henrik och två barn, då 9 och 11 år gamla, på Norr Mälarstrand. Henrik hade vid tidpunkten även en egen bostad på Karlsviksgatan. Under kvällen gick Karin Lilja tillsammans med barnen till restaurang Göken. Hon visste att Henrik var där. Efter besöket gick hon tillsammans med barnen hem. Karin Lilja gick senare under kvällen till Henriks lägenhet på Karlsviksgatan. Där fanns Henrik tillsammans med And*rs Lund*ll.
Nu förstår jag inte vad rotesau är ute efter?
Har det vänt igen och nu ska felaktig information ut i tråden igen?
En felskrivning eller en feltolkning är det och det som är rätt är att dom fortfarande är gifta men separerade och HOL bor inte med Karin då.
Hade hen fortsatt att kopiera ur den domen så hade detta kommit fram som Karin påstår.
Tror inte för ett ögonblick att hon fick övertala HOL
Från domen enligt Karin
"Hon övertalade Henrik (maken) att gå hem till barnen och gav honom nycklarna till lägenheten."
Om HOL hade bott i samma lägenhet som Karin varför har han då inga nycklar dit?
Här är det rätta... och observera att Karin blev LOBad 2 ggr den månaden.
2013 Sommaren/våren separation barnen bor hos Karin i lägenheten och HOL som har två andra adresser i Stockholm
LOB 1 augusti 2013 går K till HOL:s lägenhet och bråkar med vännen till HOL och åtalas för misshandel men frikänns. Karin LOBas då hon är full och vägrar lämna HOL:s lägenhet.
LOB den 31 augusti 2013 och därefter vid ytterligare tillfällen under 2014, samt vid två tillfällen under sommaren 2015.
2013 23 oktober I ansökan om stämning, som inkom till tingsrätten yrkade HOL äktenskapsskillnad.
Citat:
Ursprungligen postat av
smurfelina76
Fast att han hade en vän hemma betyder väll inte att han var otrogen? Ja menar skulle jag anklagat mitt ex för otrohet när jag kom hem och hittade honom i vår säng med sin kompis. Dom spelade tv-spel visserligen men ska jag anta att dom hade en affär?
Ingenstans i domen står det att han hade ett förhållande med sin vän som jag dessutom förstått det som var hans bästa vän?
Nej lika lite som man anklagar någon för otrohet för att två män som är bästa kompisar sitter i en lägenhet och den som blir biten av Karin har tagit av sig ytterplagg och har bara en långärmad skjorta på sig.
När bettet i armen beskrivs tas just det "bara en långärmad skjorta" för att han inte har några byxor på sig. SJUKT!
Men blir man biten i en arm beskriver man vad man har på sig där bettet tog och inte vad man har på sig i övrigt.
I ingen av domarna eller vårdnadstvisten finns någon otrohet nämnd.
Citat:
Ursprungligen postat av
Combival
Jaha? Sen då? Har otrohetsryktena uppstått för att HOL hade en kompis hemma eller påstår KL något mer än så?
Nej Karin påstår inget om otrohet och inget annat heller.
Karin gick till restaurangen med barnen för hon påstår att dom ville träffa sin pappa.
Stämningen blir spänd och HOL och A L går till lägenheten.
Karin går hem med barnen och kommer sen ensam till lägenheten och är full och bråkar och polisen kommer och ber henne lämna men hon vägrar. Karin är full och blir LOBad.
Men dom som vill svärta ner HOL använder detta för att svärta ner honom.
HOL gör väl vad fan han vill när dom har separerat och det är skilsmässa på gång.
Som alla med narcissistiska drag så hatar Karin att HOL har egna vänner.
Såna brukar vara väldigt effektiva på att skärma av sin partner från omvärlden.
Det finns tidigare i tråden omtalat att strax efter bröllopet så blev HOL väldigt ensam pga Karins beteende mot hans vänner. Hittar inte inlägget nu i den röra som tråden har blivit.