2019-09-20, 15:14
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Du trakasserar mig med frågor utanför sitt sammanhang. Din ton är bedrövlig.

Aj, beklagar om du känner dig trakasserad. Som tur är så har åtminstone inte HOL blivit "trakasserad" i form av påståenden om att han misshandlat och trakasserat sin ex-fru och sin omgivning, eller att han bestulit sin utsatta fru. Ett offentligt brottsoffer är det väl inte så noga med. Jag får uppenbarligen tänka mig för så jag inte trakasserar dig eller andra anonyma personer framöver.

Citat:
Hur HOL lärde känna detta patrask spelar ingen roll, om han inte har vett att hålla sig borta. Som advokat ska han inte kleta in sig med saker som detta, när det berör honom privat.
Jag har inte lagt så stor vikt vid hur han känner dem; jag lade vikt vid vilken koppling han hade till dem - nämligen att kopplingen rimligen finns genom KL. Ursäktar om jag bidragit till missuppfattning i denna del.

Citat:
Det indikerar att han kan inte låta bli. En riktig retsticka den där HOL.
Ja, du kan naturligtvis ha en poäng här. Han kan ha givit sin in i den härvan för att sätta åt eller reta KL med anhang. Alternativt gjorde han det för att han uppfattade JN vara utsatt av "patrasket". Möjligen är det en kombination av bägge. Med facit på hand så håller jag med, det hade nog varit bäst om han hänvisat JN till annan advokatbyrå.
Citera
2019-09-20, 15:17
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Off T.

Vad du skyller ifrån dig, och med ett mycket falskt inlägg som ska få läsare att tro det du vill.

Bara för att du och några andra här i tråden ABSOLUT INTE vill att det ska grävas någon annanstans än i K.L.s stackars havererade liv.

Det är NI som kallat denna stackars kvinna en massa okvädningsord.

Men dra i handbromsen nu,det är ju NI som har grävt och grävt och grävt efter skit om HOL men inte kommit en millimeter närmare något skit om HOL, ni misslyckas fatalt med bodelningen och lgh köpet,ni misslyckas fatalt med misshandel historien,ni misslyckas fatalt med att det skulle vara HOL själv som anstiftar ett överfall på sej själv,och när vi vanliga dödliga tror att det inte kan komma något mer från er ja då lyckas ni toppa hela tråden med böghistorien i ungkarlslyan och när ni blir konfronterad med allt ni skrivit,ja då lyckas ni på något skruvat sätt att få det till att det är vi som missförstår era inlägg och att vi närmast är att betraktas som analfabeter med läs och skrivsvårigheter
Citera
2019-09-20, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flammer

Visst, "patrasket" skulle möjligen kunna ha motiv att mörda honom. I så fall bör det rimligen vara ett motiv härlett från KL. Därmed inte sagt att hon nödvändigtvis anstiftat, då FO möjligen skulle kunna ha agerat på egen hand efter att ha fått en ytterst negativ bild av HOL genom KL, även om det synes lite långsökt.

Är det någon som har tydlig koppling till ”patrasket” är det KL, inte HOL. Åtminstone inte enligt vad som har visats hittills. Han har ingen direkt koppling alls till mail-målet, det är KL:s nye gubbe som har.

Citat:
Ehm, du menar att HOL skulle ha skjutits för att läkaren inte fick igenom sitt kontaktförbud mot JN?

Det är bisarrt att tro att var och varannan är beredd att skjuta advokater för juridiskt missnöje.

Eller att skjuta någon överhuvudtaget.

Det måste finnas ett hållbart motiv och ”rätt” typ av hjärna för att avrätta en människa.
Citera
2019-09-20, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Nej nej, ljudfilerna är från misshandel, rån och bedrägeri rättegången. Allt från kontaktförbudsförhandlingen är sekretess. Enligt polisen är SHs anmälan om pedofilmailen nedlagd av åklagare så mailskrivaren Julia/Kl/JN ? Har klarat sig igen.

Aha. Fast det målet har ingen koppling till eventuella motiv för att ha ihjäl HOL väl?

De visar väl mest, sett till dina tidigare bilder från förundersökningen, att den tilltalade /numera efterlyste är ett svin? (Även om målsägande är knäpp)
Senast redigerad av skitkuligen 2019-09-20 kl. 15:39.
Citera
2019-09-20, 15:20
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Är det någon som har tydlig koppling till ”patrasket” är det KL, inte HOL. Åtminstone inte enligt vad som har visats hittills. Han har ingen direkt koppling alls till mail-målet, det är KL:s nye gubbe som har.

Det är bisarrt att tro att var och varannan är beredd att skjuta advokater för juridiskt missnöje.

Eller att skjuta någon överhuvudtaget.

Det måste finnas ett hållbart motiv och ”rätt” typ av hjärna för att avrätta en människa.

Enig med dig i båda delarna.
Citera
2019-09-20, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Julia är alltså fd flickvän å sambo till den misstänkte FO. Inte Julias mamma som haft ihop det med SH utan Julias styvmor då pappan dejtade en av den kända Darrar klanens kvinnor. Han har nu skyddat identitet.
Även KJ och Julia har haft en fling med samma gifta läkare SH.

Julia har jobbat på psyk men även varit inlagd. FO och KJ och FOs 2 misshandelsoffer hans fd tjejer har oxå varit inlagda på st Göran. Sett att en av dem låg på adv 25 i Fup. Även KJ sägs varit inlagd på St Görna psyk.

Och kopplingen till HOL är..?

Äsch jag svarar själv:

Att hans ex vill ha ihjäl honom och beblandar sig med patrask för att genomföra jobbet.
Senast redigerad av skitkuligen 2019-09-20 kl. 15:25.
Citera
2019-09-20, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Enig med dig i båda delarna.

Allt är dimridåer som de presenterar.
Teser som presenteras som sanning.

Jag blir faktiskt glad när fler dyker upp här inne och ser vad vi som har en förtjusning för dokumentation har emot oss här inne.

Värsta Mordet på Orientexpressen där den skjutne beskrivs som så överjävlig att halva landet snart har skäl att ha ihjäl en.

Operation Rädda Karin ska nå framgång till vilket pris som helst.
Senast redigerad av skitkuligen 2019-09-20 kl. 15:35.
Citera
2019-09-20, 15:29
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Hmm, hur många LOBar med mera var det nu igen?

Finns det några alkotester redovisade i "alla" dessa LOB? Blåstest, blodprov, pissprov? Är riktig identifiering gjord?

Jag menar att eftersom fallet gäller personer inom rättsväsendet, med personliga kontakter och vänner både här och där i rättsamhället, så vore det bra och viktigt med riktiga bevis och inte bara "bedömningar".

Om ex en domare får LOB, så är det viktigt för hela samhället att det finns bevis som inte går att ifrågasätta.

Just saying.
Citera
2019-09-20, 15:30
Medlem
KL och HOL har hängt ihop sedan 1998
De gifte sig 2003
De köpte lägenheten 2004

Och under några år var allt frid och fröjd, men KL började kröka lite för mycket för att familjen skulle må bra.

2012 blev det intervention med släkt och vänner för att KL skulle skaffa hjälp för sitt missbruk
2012 köpte HOL en lägenhet att ha som tillflykt när det blev för mycket och han flyttade dit när de separerade
2015 blev vårdnadsutredningen klar och HOL fick enskild vårdnad om barnen (samt kvarsittningsrätt lght)
2015 kliver en person in hos polisen och berättar att KL hyrt honom att skjuta HOL
2015 blev KL åtalad för våldsamt motstånd samt våld mot tjänsteman vid en LOB
2019 blev KLs överklagande droppat. Domen kvarstår om enskild vårdnad och kvarsittningsrätt till HOLs fördel
2019 blir HOL skjuten.
2019 blir KL anhållen och sedermera släppt
2019 En, av oss på FB, känd snubbe söks av polis för att vara den misstänkte skytten.

forts. följer

Väldigt komprimerad händelserapport. Det finns ju mycket mer - men något romanskrivande orkar jag inte vid tillfället. Och varken karlar med skjorta eller bitna armar tar jag upp.
Senast redigerad av Picasso2 2019-09-20 kl. 15:36.
Citera
2019-09-20, 15:34
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
KL och HOL har hängt ihop sedan 1998
De gifte sig 2003
De köpte lägenheten 2004

Och under några år var allt frid och fröjd, men KL började kröka lite för mycket för att familjen skulle må bra.

2012 blev det intervention med släkt och vänner för att KL skulle skaffa hjälp för sitt missbruk
2012 köpte HOL en lägenhet att ha som tillflykt när det blev för mycket och han flyttade dit när de separerade
2015 blev vårdnadsutredningen klar och HOL fick enskild vårdnad om barnen (samt kvarsittningsrätt lght)
2015 kliver en person in hos polisen och berättar att KL hyrt honom att skjuta HOL
2015 blev KL åtalad för våldsamt motstånd samt våld mot tjänsteman vid en LOB
2018 blev KLs överklagande droppat. Domen kvarstår om enskild vårdnad och kvarsittningsrätt till HOLs fördel
2018 blir HOL skjuten.
2018 blir KL anhållen och sedermera släppt
2018 En, av oss på FB, känd snubbe söks av polis för att vara den misstänkte skytten.

forts. följer

Väldigt komprimerad händelserapport. Det finns ju mycket mer - men något romanskrivande orkar jag inte vid tillfället. Och varken karlar med skjorta eller bitna armar tar jag upp.

2019!
Citera
2019-09-20, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
2019!

Hahaha! Lever i det förgångna. Jag ändrar.
Citera
2019-09-20, 15:39
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Ur domen från 2016-03
Citat:
Åtalet för misshandel avser en händelse som ska ha inträffat den 1 augusti 2013. Vid tidpunkten var Karin Lilja gift och bodde tillsammans med maken Henrik och två barn, då 9 och 11 år gamla, på Norr Mälarstrand. Henrik hade vid tidpunkten även en egen bostad på Karlsviksgatan. Under kvällen gick Karin Lilja tillsammans med barnen till restaurang Göken. Hon visste att Henrik var där. Efter besöket gick hon tillsammans med barnen hem. Karin Lilja gick senare under kvällen till Henriks lägenhet på Karlsviksgatan. Där fanns Henrik tillsammans med And*rs Lund*ll.
Nu förstår jag inte vad rotesau är ute efter?
Har det vänt igen och nu ska felaktig information ut i tråden igen?

En felskrivning eller en feltolkning är det och det som är rätt är att dom fortfarande är gifta men separerade och HOL bor inte med Karin då.
Hade hen fortsatt att kopiera ur den domen så hade detta kommit fram som Karin påstår.
Tror inte för ett ögonblick att hon fick övertala HOL
Från domen enligt Karin
"Hon övertalade Henrik (maken) att gå hem till barnen och gav honom nycklarna till lägenheten."
Om HOL hade bott i samma lägenhet som Karin varför har han då inga nycklar dit?

Här är det rätta... och observera att Karin blev LOBad 2 ggr den månaden.

2013 Sommaren/våren separation barnen bor hos Karin i lägenheten och HOL som har två andra adresser i Stockholm
LOB 1 augusti 2013 går K till HOL:s lägenhet och bråkar med vännen till HOL och åtalas för misshandel men frikänns. Karin LOBas då hon är full och vägrar lämna HOL:s lägenhet.
LOB den 31 augusti 2013 och därefter vid ytterligare tillfällen under 2014, samt vid två tillfällen under sommaren 2015.
2013 23 oktober I ansökan om stämning, som inkom till tingsrätten yrkade HOL äktenskapsskillnad.

Citat:
Ursprungligen postat av smurfelina76
Fast att han hade en vän hemma betyder väll inte att han var otrogen? Ja menar skulle jag anklagat mitt ex för otrohet när jag kom hem och hittade honom i vår säng med sin kompis. Dom spelade tv-spel visserligen men ska jag anta att dom hade en affär?

Ingenstans i domen står det att han hade ett förhållande med sin vän som jag dessutom förstått det som var hans bästa vän?
Nej lika lite som man anklagar någon för otrohet för att två män som är bästa kompisar sitter i en lägenhet och den som blir biten av Karin har tagit av sig ytterplagg och har bara en långärmad skjorta på sig.
När bettet i armen beskrivs tas just det "bara en långärmad skjorta" för att han inte har några byxor på sig. SJUKT!
Men blir man biten i en arm beskriver man vad man har på sig där bettet tog och inte vad man har på sig i övrigt.
I ingen av domarna eller vårdnadstvisten finns någon otrohet nämnd.
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jaha? Sen då? Har otrohetsryktena uppstått för att HOL hade en kompis hemma eller påstår KL något mer än så?
Nej Karin påstår inget om otrohet och inget annat heller.
Karin gick till restaurangen med barnen för hon påstår att dom ville träffa sin pappa.
Stämningen blir spänd och HOL och A L går till lägenheten.
Karin går hem med barnen och kommer sen ensam till lägenheten och är full och bråkar och polisen kommer och ber henne lämna men hon vägrar. Karin är full och blir LOBad.

Men dom som vill svärta ner HOL använder detta för att svärta ner honom.
HOL gör väl vad fan han vill när dom har separerat och det är skilsmässa på gång.

Som alla med narcissistiska drag så hatar Karin att HOL har egna vänner.
Såna brukar vara väldigt effektiva på att skärma av sin partner från omvärlden.
Det finns tidigare i tråden omtalat att strax efter bröllopet så blev HOL väldigt ensam pga Karins beteende mot hans vänner. Hittar inte inlägget nu i den röra som tråden har blivit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in