Men LW är så smal i övrigt, och vältränad. Jodå gravidmagar kan breda ut sig på sidorna också.
Ju mer jag tittar på fotot så putar det rejält, och har svårt att tro det putar sådär för att hon ätit, naveln putar lite också, precis som det gör på gravidmagar...kan fotot vara gammalt?
Hur länge var hon sjukskriven?
LWs linne är av nåt glansigt tyg så det kan vara förvillande för ögat. Skulle knappast tänka på graviditet när jag såg bilden. Inte ens om jag tittar noga.
Kanske bör vi alla i tråden sansa oss så att vi inte skapar en störtflod av trådsanningar här? Framförallt är det viktigt att bekräfta att det är en teori man har, inte att man hasplar ur sig en sanning.
Man kan bl.a. se att han under vintersäsongen åkte skridskor - och ibland rullskridskor: https://youtu.be/4TpwuvZr450
...samt vilka färdvägar han då valde. Även gångsträckorna är intressanta att ta del av inkl. m/s.
Den bokförda skidturen 18 mars 2018 (3h:32m) överensstämmer med hans nätlogg samma datum; det var f.ö. då han vurpade; landade på tummetott och fick gipsas.
Under april 2018 är inga träningspass inlagda, men han cachade dock en hel del under månaden.
31 maj 2017 synes en något konstifik gångsträcka vara inlagd, men att döma av hans geologg den dagen har han befunnit sig i U-sala på jobb och då passat på att ta sig en liten bensträckare samtidigt som han också plockat åt sig en burk vid U-sala Resecentrum. - Gofikat fick kommungubbarna bjuda på den dagen.
10 jan 2017 har han vid halv åttatiden på kvällen under c:a 50 min åkt skidor ett par varv nära Ånnaboda, c:a 25 min bilkörning från Ö-bro (han åkte samma spår kvällen innan också men då vid en senare tidpunkt: 22.15, samt även 12 jan).
Nu till TinnaNinnas inlägg om att några på avdelning fått sms från SD som kunde tolkas som hotfulla då de skulle ha fått larm.
Citat:
Det tror jag inte han har gjort; han är inte dum på det viset; betydligt slugare än så. - Men andra kan han säkert kontakta i olika ärenden. - Att HD skulle ha gått omkring och mumlat på sitt arbete torde också vara en rövarhistoria - tillika med en hel del annat i tråden.
Jag vet inte, känner mig inte lika säker som du i den frågan.
Jag tycker t ex att han verkar "dum" när han i vida ordalag svarar en för honom helt okänd person på geoforumet. Det känns mycket konstigt och får mig att tycka att han inte verkar ha bra omdöme, särskilt när han går in på detaljer.
Där kommer helt klart hans starka behov av att lägga tillrätta, tala om vad skribenten får göra och inte göra (avråder på det bestämdaste).
Han är slug på ett sätt, men sedan tar andra krafter över och han agerar "dumt".
Du kan dock ha rätt. Om SD har skickat sms till avdelnigens personal är inget jag känner mig helt övertygad om.
Citat:
Mars och april synes i ord och bild vara en enda lång preparering av HD i syfte att få henne att ändra ståndpunkt betr. skilsmässan; stämplar sig t.o.m. med ett hjärta han hittar, för att sedan mitt i natten; underdånigt sittande på huk i friarställning under ett iskallt månsken, föreviga handen, hjärtat och vigselringen: https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/4e4c223e-301c-412e-b735-19461ea65baa.jpg https://coord.info/GLVBW0B7
(CO: ” Cachen är en grön plastlåda innehållande Penna, Loggbok, bytessaker och En stämpel + Stämpeldyna. OBS: STÄMPELN OCH STÄMPELDYNAN ÄR INTE BYTESSAKER OCH FÅR INTE PLOCKAS UT UR LÅDAN.”
Han verkar älska att ta bilder som kan tolkas på flera sätt. Det kan verkligen vara en kärleksförklaring, liksom blommorna på den försenade bröllopsdagen.
Nu är det inte långt kvar till mordet...
Citat:
De kan säkert inte bli för hårda.
Senast redigerad av notknapparen 2019-09-20 kl. 15:27.
LWs linne är av nåt glansigt tyg så det kan vara förvillande för ögat. Skulle knappast tänka på graviditet när jag såg bilden. Inte ens om jag tittar noga.
Kanske bör vi alla i tråden sansa oss så att vi inte skapar en störtflod av trådsanningar här? Framförallt är det viktigt att bekräfta att det är en teori man har, inte att man hasplar ur sig en sanning.
Naturligtvis. Vi får väl hoppas att LW var noggrannare med att skydda sig än med val av könsumgänge.
Det gäller också SD.
Kanske både SD och LW, ovetande om varandra, anförtrott JG en massa känslig personlig info? Inte konstigt om JG blir helt knäckt, egentligen. Om han nu inte själv är inblandad på något enda sätt i brottet så fattar jag varför han då åkte till sin stuga och troligen drog täcket över huvudet.
Så konstigt...fram till otrohetsaffären var det ingen av SD/Lw som hade tillit till JG, otrohetsaffären verkar kommit som en överraskande kalldusch för honom..hur kunde han bli så insyltad i något han inte hade varken med att göra eller var involverad i själv?
Han var väl bara bästa vän med HD?
Dubbelmoralen gör sig ständigt påmind i den här tråden. En pastor får ligga med en eller fler gifta män, som hon t.o.m. vigt, utan att man höjer nämnvärt på ögonbrynen.
Men om en psykolog säger att hon TÄNKER på svåra livsfrågor och dilemman som: Skulle jag kunna klara av att vittna mot nära anhörig i mordfall.
Ja, då djävlar gör hon så mycket fel, hur i hela friden kan en psykolog göra så?
Jo det är förstås olika för alla. Men hur mycket än den vännen eller nära anhörige betyder, så ska du tvingas leva med att inte berätta och därmed kanske inte LW får upprättelse...det kan nog vara riktigt tung att välja vad som är rätt för just dig själv i det läget, beror helt å hållet på hur du själv ska orka leva med din sanning du bär på?
Han verkar älska att ta bilder som kan tolkas på flera sätt. Det kan verkligen vara en kärleksförklaring, liksom blommorna på den försenade bröllopsdagen.
Nu är det inte långt kvar till mordet...
Ja med en tillräckligt livlig fantasi kan man nog tolka in vad fan som helst.
Så konstigt...fram till otrohetsaffären var det ingen av SD/Lw som hade tillit till JG, otrohetsaffären verkar kommit som en överraskande kalldusch för honom..hur kunde han bli så insyltad i något han inte hade varken med att göra eller var involverad i själv?
Han var väl bara bästa vän med HD?
Han kanske inte visste något om otroheten. Kanske han däremot - när han fick reda på den - blev väldigt besviken på både SD och LW? Kände sig lurad, han som ställt upp som vän och som SD/LW kunde tala med i förtroende - men varför inte om just otroheten? Är han grundlurad av SD? Fick han sig även förtroenden till livs av HD? Måste vara jobbigt att vara slasktratt för andras bekymmer i så fall. Var låg lojaliteterna?
JG ser jag fortfarande som en skuggfigur som säkert vet en hel del. Om han på nåt sätt aktivt eller passivt är en del i morddramat vet jag inte. Han figurerar i perifirin men har givetvis haft någon slags roll i dramat då han lade ihop 1 plus 1, blev helt knäckt, kastade sig över Facebook som nummer ett, beklagade LWs död - tog ut semester och åkte till stugan i 2 veckor. Kanske är han "bara" ett vittne, ett viktigt sådant.
(Är inte han sambo med barn, eller är det en trådsanning?)