Citat:
Ursprungligen postat av
Siix
Oj, den tog visst!
Eh..jo jag tror att alla kan bli manipulerade. Du vet att själva essensen av att vara manipulerad är att du inte vet om det själv va?
Du vet exakt vad jag syftar på och det bekräftas alltid när någon öppnar med att skratta eller som i detta fallet avsluta med det. Härskarteknikernas nybörjarnivå.
Men jag har sett att det gått framåt för dig på sistone. Snudd på lite självkritik t.om i vissa inlägg. Det händer även att du nu skriver ”tror”, och att det är spekulationer. Det är bra! Annars kan ju någon komma in i tråden och få för sig att vad tok som helst är sanning, och att någon är dömd på förhand. Det kan vi ju inte ha i ett utvecklat land med fokus på rättssäkerhet.
Tog? Jag skrattade faktiskt uppriktigt, kallar du det härskarteknikens nybörjarnivå, tog du det så verkligen? Är du nybörjare inom härskarteknik möjligen, eftersom du nu försöker projicera på mig att jag gör det på dig..🧐
Ja de som är känslomässigt inblandade förstår ju givetvis inte att de är manipulerade, helt riktigt. Polisen märker när de har med en sådan person att göra beroende på hur duktig manipulatören är, det har de kunskap om, det förstår du väl? Och grannarna kände obehag enligt uppgift i tråden, och kontaktade polisen..han försökte ligga steget före tänker jag, om uppgiften nu stämmer om grannarna förstås ?
Oj går det framåt för mig på sistone vad jag skriver..självkriktik..
Hm...jag har nog mestadels skrivit tror, troligtvis, kanske etc etc och med frågetecken och inte utropstecken när det gäller saker jag inte vet!
Jag kan inte ta ansvar för om någon, mot all förmodan, får för sig att allt på detta forum och i denna tråd, endast bara är sanningar...?!
Jag har vinklat från olika håll så jag har verkligen svårt att tro att jag uppfattas som en säker källa nånstans, snarare hoppas jag att vinklingarna ger andra möjlighet att snarare ifrågasätta sina egna tankar....är något oklart för dig?