2019-09-20, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Vilken klass man tillhör spelar roll. Du tror väl knappast att polisen behandlar en ostraffad medelklass familjeman med lika stor misstänksamhet som en grovt belastad krimininell?

Man får hoppas att hon var öppen och la alla kort på bordet eftersom polisen frågar vilken typ av relation man har till den man anmäler. Man ska lämna ärliga uppgifter till polisen och det har säkert Lena gjort.

Edit: Eller försöker du insinuera att Lena skulle lämnat oriktiga uppgifter i polisanmälan? 😲
Det tror jag inte hon har gjort för det är både olagligt och oetiskt.

Fast grovt belastad kriminell är ju ingen klass. Du kan ju vara grovt kriminell och tillhöra vilken klass som helst. Nu förstår jag vad du menar, jag har inte autism, men det var ett dåligt exempel, och jag hoppas att du förstår att allt annat vore väldigt naivt och fördomsfullt.
Citera
2019-09-20, 09:39
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Fast grovt belastad kriminell är ju ingen klass. Du kan ju vara grovt kriminell och tillhöra vilken klass som helst. Nu förstår jag vad du menar, jag har inte autism, men det var ett dåligt exempel, och jag hoppas att du förstår att allt annat vore väldigt naivt och fördomsfullt.

Nej det är ingen klass men tog det lättaste jag kom på. Har bara fått i mig en kopp kaffe idag.

Men ja du förstår vad jag menar, jag tror inte polisen tyckte det fanns en fortsatt fara att SD skulle återvända den natten och slå LW igen så jag tror inte de kände det var prioritet att ta ett snack med honom mitt i natten.
Citera
2019-09-20, 09:46
Medlem
Citat:
Nej det är ingen klass men tog det lättaste jag kom på. Har bara fått i mig en kopp kaffe idag.

Men ja du förstår vad jag menar, jag tror inte polisen tyckte det fanns en fortsatt fara att SD skulle återvända den natten och slå LW igen så jag tror inte de kände det var prioritet att ta ett snack med honom mitt i natten.
Nu skriver du att du tror... nyss skrev du att det var jag som "trodde fel"!

Inget svar fortfarande ang hur det går i din... typ undersökning, kommit fram till något!?
Citera
2019-09-20, 09:46
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vem har sagt det fetade?

Vilka erfarenheter av kvinnor du har. Har väl ingen bäring här?

Det kommer från nya skribenten Ville för några dagar sedan. Hen är den enda som kommit med den uppgiften som jag minns det.
Citera
2019-09-20, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Oj, den tog visst!

Eh..jo jag tror att alla kan bli manipulerade. Du vet att själva essensen av att vara manipulerad är att du inte vet om det själv va?

Du vet exakt vad jag syftar på och det bekräftas alltid när någon öppnar med att skratta eller som i detta fallet avsluta med det. Härskarteknikernas nybörjarnivå.

Men jag har sett att det gått framåt för dig på sistone. Snudd på lite självkritik t.om i vissa inlägg. Det händer även att du nu skriver ”tror”, och att det är spekulationer. Det är bra! Annars kan ju någon komma in i tråden och få för sig att vad tok som helst är sanning, och att någon är dömd på förhand. Det kan vi ju inte ha i ett utvecklat land med fokus på rättssäkerhet.

Tog? Jag skrattade faktiskt uppriktigt, kallar du det härskarteknikens nybörjarnivå, tog du det så verkligen? Är du nybörjare inom härskarteknik möjligen, eftersom du nu försöker projicera på mig att jag gör det på dig..🧐

Ja de som är känslomässigt inblandade förstår ju givetvis inte att de är manipulerade, helt riktigt. Polisen märker när de har med en sådan person att göra beroende på hur duktig manipulatören är, det har de kunskap om, det förstår du väl? Och grannarna kände obehag enligt uppgift i tråden, och kontaktade polisen..han försökte ligga steget före tänker jag, om uppgiften nu stämmer om grannarna förstås ?

Oj går det framåt för mig på sistone vad jag skriver..självkriktik..
Hm...jag har nog mestadels skrivit tror, troligtvis, kanske etc etc och med frågetecken och inte utropstecken när det gäller saker jag inte vet!
Jag kan inte ta ansvar för om någon, mot all förmodan, får för sig att allt på detta forum och i denna tråd, endast bara är sanningar...?!

Jag har vinklat från olika håll så jag har verkligen svårt att tro att jag uppfattas som en säker källa nånstans, snarare hoppas jag att vinklingarna ger andra möjlighet att snarare ifrågasätta sina egna tankar....är något oklart för dig?
Citera
2019-09-20, 10:03
Medlem
Citat:
Det kommer från nya skribenten Ville för några dagar sedan. Hen är den enda som kommit med den uppgiften som jag minns det.

Knappast troligt mao.
Citera
2019-09-20, 10:19
Medlem
Citat:
Knappast troligt mao.

Stackars dig. Drömkvinnan var ingen drömkvinna. Kanske inte ett monster heller men knepig kan man nog säga. Knappast de religiöst moraliska, utan mer den förtappade.
Citera
2019-09-20, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Stackars dig. Drömkvinnan var ingen drömkvinna. Kanske inte ett monster heller men knepig kan man nog säga. Knappast de religiöst moraliska, utan mer den förtappade.

Eh? Hon hade dumpat SD. Det var väl bra.
Citera
2019-09-20, 10:58
Medlem
Citat:
Eh? Hon hade dumpat SD. Det var väl bra.

Hur kan du vara så säker på att hon dumpade och inte tvärt om, alternativt att det tog slut av smygande misshälligheter? Det är mest troligt men om hon hade en drös av älskare som antytts i tråden och han inte vara medveten om det. Ja då kan man ju förstå och det uppstod groll den dagen han vaknade upp.

Men självklart var det bra att det tog slut. Han ska hålla sig till sin fru, som ser både trevlig och rar ut. Hur fan kan man låta henne lida i flera år. Ingen kan ha undgått henne, på den punkten är kvinnor bättre än män, de märker svaga tecken drar sina slutsatser. Förträngning förekommer naturligtvis i en del fall.

Att HD en dag fått otroheten berätta för sig, blivit galen och mordisk det går fett bort. Ni kan inte ha en aning om mänskligt psyke om ni tror det. Hon visste, blev bara lite mer ledsen, sorgsen men vill reparera för barnen skull, för det trevliga de hade haft. Med reparera menar jag inte att de skulle återgå till samlevnad utan ett bra förhållande.

Sedan har jag läst lite logar det är mycket överdrivet att Herrteam var ute jämnt med Softis. Nej de cachade var för sig och hon i bland med en massa andra som antagligen dräglade efter henne.

På event är ju det egentliga syftet att umgås och då träffar man en massa andra inklusive dem man normalt vill undvika.
Citera
2019-09-20, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Hur kan du vara så säker på att hon dumpade och inte tvärt om, alternativt att det tog slut av smygande misshälligheter? Det är mest troligt men om hon hade en drös av älskare som antytts i tråden och han inte vara medveten om det. Ja då kan man ju förstå och det uppstod groll den dagen han vaknade upp.

Men självklart var det bra att det tog slut. Han ska hålla sig till sin fru, som ser både trevlig och rar ut. Hur fan kan man låta henne lida i flera år. Ingen kan ha undgått henne, på den punkten är kvinnor bättre än män, de märker svaga tecken drar sina slutsatser. Förträngning förekommer naturligtvis i en del fall.

Att HD en dag fått otroheten berätta för sig, blivit galen och mordisk det går fett bort. Ni kan inte ha en aning om mänskligt psyke om ni tror det. Hon visste, blev bara lite mer ledsen, sorgsen men vill reparera för barnen skull, för det trevliga de hade haft. Med reparera menar jag inte att de skulle återgå till samlevnad utan ett bra förhållande.

Sedan har jag läst lite logar det är mycket överdrivet att Herrteam var ute jämnt med Softis. Nej de cachade var för sig och hon i bland med en massa andra som antagligen dräglade efter henne.

På event är ju det egentliga syftet att umgås och då träffar man en massa andra inklusive dem man normalt vill undvika.

Vad nedrigt trött man blir på alla spekulationer.
I N G E N vet, bara de inblandade, ang. Vem som gjorde vad.
Ni kan spekulera i det oändliga men ni kommer ingen vart.
Tråden är helt förstörd.
Det vore bättre att admin låser tråden tills något av värde händer.
Citera
2019-09-20, 11:15
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
....Så vitt jag minns har du själv angivit ett antal punkter som du anser är fakta i detta fall. Till den listan har du listat SDs kontakt med LW på kvällen. Hade du källa med? Är detta fakta enligt dig? Eller är det en "obekräftad" tråduppgift....
Uppgiften om att SD och LW hade haft en digital kontakt under kvällen fördes in i tråden av 'flixa81', som sade sig ha en källa med insyn i utredningen. Uppgiften bekräftades sedan av 'EnGodTanke' som rör sig i kretsen kring SD, och senare även av 'Medinsyn' som anser sig stå nära SD. Vad jag vet har ingen annan än du ifrågasatt att den här uppgiften är korrekt, och det måste väl vara det närmaste konsensus man någonsin kan komma. Om du verkligen vill ifrågasätta att den här uppgiften är korrekt så får du nog argumentera för att de här två som säger sig känna SD i själva verket måste vara troll som försöker få honom att verka misstänkt.

Citat:
...Jag skulle också vilja lägga in en brasklapp, att inte ens det som finns i media alltid är tillförlitligt....
Ja, naturligtvis. Det är väl alla här överens om.

Citat:
....Nu vill jag lämna denna diskussion, eftersom den återupprepar sig....
Ok.
Senast redigerad av Draifos 2019-09-20 kl. 11:36.
Citera
2019-09-20, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
De stannar/går tillbaka av rädsla..
För det är oftast det enda mönster de känner igen..sen tidig barndom eller pojkvänner som präglat och format tidigt, och sen följer med dom upp i vuxen ålder?
Så brukar det vara.Om man är medveten om detta så kan man testa att använda hjärnan nästa gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in