Facebook ljuger när dom säger att dom inte outar oss, för det gör dom. Jag har som jag har berättat tidigare, ett trollkonto för att kunna testa olika funktioner och hur det funkar. Häng med här nu!
A (det är jag) har en Facebookvän som vi kan kalla B. B. har nyligen fått en ny Facebookvän (som jag, alltså A inte är vän med), som B interagerar väldigt mycket med. Vi kan kalla denne C. Jag brukar ganska ofta gå in på C:s sida för att läsa vad B skriver där!

Vidare har jag alltså ett trollkonto, D, som jag (A) är vän med. D (alltså mitt alter ego) är inte vän med varken B eller C, och är aldrig inne på deras sidor.
Grejen är den, att inte nog med att B väldigt ofta dyker upp som vänförslag inne hos D. Nu har C också börjat göra det! Om D var en verklig person och inte mitt alterego, så skulle D bli nyfiken, gå in och kolla på C:s profil, se att C är vän med B som är vän med A (d.v.s. mig), och dra sina slutsatser om att A brukar vara inne hos C och snoka, förmodligen p.g.a. att A är intresserad av vad B skriver där! Hängde ni med..?
Och det värsta är, att mina (A:s) riktiga vänner, lär erhålla exakt samma information som D (mitt trollkonto), och alltså kunna dra samma slutsatser...