Citat:
Ursprungligen postat av
KonstApel006
Kanske genom att utnyttja att SD har känslor för LW och genom att trycka på att det är synd om LW och givetvis även honom dessutom...genom att använda orden väl och säga att de älskar varann och att hon förstår honom, men att han inte kan ha två och måste följa sitt hjärta...att hon är glad för deras skull, endast för att han skulle släppa taget om henne?
OM hon nu är och varit så kontrollerad och rädd vill säga...så det inte är HD själv som är kontrollanten och fått honom att mörda LW...? Det är ju polisen och åklagarens sak att bedöma rätt.
Men viktigt att man ser på det hela från dessa två håll när det gäller HD givetvis!
Som tur är så får man tro och tycka vad man vill på Flashback, och alla åsikter har en plats.
Jag tror inte ett smack på att SD har varit kontrollerande eller gjort HD rädd. Det finns inget som visar på det.
Det finns även uppgifter i tråden som säger tvärtom, att HD styrde SD med järnhand.
Nä, det där köper inte jag.
Jag tror inte heller att han varit speciellt taskig mot Lena.
Det har nog varit taskigheter från bådas sida i ett stormigt vänster-prassel-förhållande.
Lena höll ju sig uppenbarligen inte till endast en gubbe (vilket hon heller inte behövde)
Anmälan om trakasserier berodde nog på en svartsjuk SD, (vilket i o för sig inte försvarar hans beteende) men det var nog inte värre än nån annan svartsjuk kille som skriver elaka sms.
Anmälan i bilen var nog ett rejält tjafs som tyvärr gick lite för långt, och SD hade såklart ingen rätt att göra så, men så jävla farligt tror jag inte att det var.
Visst, dom två grejorna hände och det var såklart inte bra, självklart inte.
Men att få det till att han kontrollerade, förtryckte, förnedrade och att han gjort HD och LW rädda, det tror jag inte ett dugg på.
Jag ser båda kvinnorna som starka, och aldrig att dom hade gått med på det.
Kolla bara på alla dessa foton dom lagt ut.
Dom ser ut att trivas allihop.
Nä, jag tror ni har fet-fel.