2019-09-19, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Om dom inte hade barnen hemma?
Var det inte du som pratade om mjölktörstiga barn?

Sedan var det väl skoldag efter så då måste någon hem sedan för att annars märker väl barnen något?

(Barn vill ofta att föräldrar återförenas!)

Det beror väl på var barnen befann sig?
En USA-tripp kräver kanske en del planering mm? De kanske befann sig båda i SD:s bostad? Eller hos H om det underlättade pga barnens vistelse.
Barnen kanske redan var stationerade hos andra?

OBS! Har skrivit frågetecken men vill ändå klargöra att det är endast spekulationer.
Citera
2019-09-19, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
HD ser verkligen inte kuvad ut på alla foton jag sett av paret.Tvärtom.Bra hållning och en fast säker blick.

Vilka förutfattade meningar du måste ha om psykiskt och fysiskt misshandlade kvinnor om du tror att det alltid syns på dom..även de mest starka och självsäkra kvinnorna blir just utsatta, för att brytas ner bit för bit..HD kanske hade tur att SD lät henne vara och skaffade en ny leksak...så HD fick distans och läka? Vi ska inte utgå från varken ena eller andra, för vi vet inte!
Men eftersom ingen uppgift kommit om att hon varit gränslöst svartsjuk, men däremot vaga uppgifter att hon var glad att slippa vara intim med SD...jag tror inte att jag har fel när jag tänker att HD hade kommit över SD många år innan otroheten uppdagades? Hon behöver givetvis inte varit helt känslokall, hon bör ju givetvis känt sig förd bakom ljuset och undrat hur han kunde göra så mot henne alla dessa år? Men hon verkar ingenting ens märkt..de flesta märker när deras äkta hälft är otrogna annars, inte sant?
Citera
2019-09-19, 21:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Nja, den mjölktörstige va Minimannen, en tänkbar fara för en GM som besökte
LWs bostad efter mordet.

Vi vet väl inte var SDs å HDs barn sov den här natten.
Har dom planerat mordet tillsammans så är det väl troligt att barnen är hos
HDs föräldrar.
Dom skulle ut å resa så barnen skulle ju ändå dit.

Jag tänker att eftersom det var skolvecka, så åkte någon av föräldrarna kanske med barnen just den eftermiddagen? Så att de inte skulle behöva resa längre än vanligt till skolan?

Svårt att spekulera när vi inte vet. Barnen kunde kanske åka dit på egen hand eller morföräldrarna kanske hämtade dom. Kanske åkte de dit redan på helgen...

Men eftersom jag har lite svårt att tro att brottet var särskilt planerat, tänker jag att det är lätt att ta till just en sådan lösning om barnen nu skulle redan var borta: vi säger att vi var hos mig. Vi gjorde det och det. Perfekt alibi kan man tycka om man inte funderat närmare på det.

Det blir dock lätt att göra fel när utredarna börjar prata mer i detalj. Vad sov du i-vad åt ni, vad pratade i om, vad svarade du då, vem lagade maten, tittade ni på något under kvällen.
Det ska stämma i stora drag.
Om man inte vet vad den andra svarar på frågan, blir det lätt fel någonstans.

Och mjölktörstiga ungdomar finns det också. Skulle de komma upp på natten, skulle de kanske märka att både mamma och pappa var hemma, eller inte hemma.

Men nu verkar det väl inte som att de gett varandra alibi.
Citera
2019-09-19, 21:24
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
/.../
Men nu verkar det väl inte som att de gett varandra alibi.
Enligt åklagaren har de inget alibi som håller. Det är väl i så fall här de kan ha missat i planeringen.
Senast redigerad av Draifos 2019-09-19 kl. 21:30.
Citera
2019-09-19, 21:25
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quillin
Problemet är ju att vi vet vilka val som LW gjorde, men vi vet inte varför de gjordes. Oavsett hur mycket vi spekulerar kommer vi inte få veta vad som låg bakom de beslut hon fattade.

Alla människor har en historia, ett baggage, som gör att vi reagerar och beter oss på olika sätt i en given situation. Själv skulle jag aldrig exempelvis vara otrogen mot min partner eller vara med någon som är i ett förhållande, det är otänkbart. Men jag vet också att det inte är otänkbart för alla och det betyder inte nödvändigtvis att man är en dålig människa även om man fattar det som enligt mig är dåliga beslut.

Alla människor har goda och dåliga sidor och egenskaper, så även LW. Jag har inget problem med att även de dåliga sidorna lyfts fram i tråden eftersom de kan ha med mordet att göra. Inte att LW skulle ha någon skuld i att bli mördad, utan att det hos mördaren triggade något. Jag tycker det är bra att så många i tråden vill diskutera båda goda och dåliga sidor, och att så många reagerar när postare "smutskastar" ett brottsoffer. Smutskasting är enligt mig när man inte kan diskutera även de negativa sidorna utan att komma med mängder av malande adjektiv, nedvärderande och dömande kommentarer utifrån egna fördomar.

Jag tycker det är tråkigt när man inte kan diskutera dessa dåliga sidor sakligt utan att lägga egna värderinger till grund för diskussionen. Det tycker jag du gör väldigt mycket av. Exempelvis i din post här så uppger du att du tycker hon har kastat bort sina barn, man och meningsfullt arbete, att hon inte uppskattat och värdesatt det hon har utan ständigt jagat efter bättre. Hur vet du detta? Hur vet du vad som ligger bakom orden i hennes loggar och instagramposter? Hur vet du att hon inte exempelvis varje morgon kände tacksamhet för sina barn, sitt hem, sin hälsa? Du tolkar det så utifrån det hon skrivit på nätet, och dina tolkingar är färgade av dina egna känslor/värderingar/historik. Det är uppenbart utifrån dina poster.

Om du verkligen vill förstå vad som ligger bakom människors val och beteende så kan du inte fortsätta utgå från dina egna känslor och värderingar. Där hittar du inte det svar du söker.

Tack för fin nyansering i en annars alltför ofta svartvit tråd full av halmdockor. Instämmer i allt du skriver.
Citera
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Tony Mörk är en synnerligen duktig kriminaltekniker med blodbilder som lite specialkompetens. Är han kompis med Stefan?
Nja... det beror kanske på vem av herrarna man frågar. - TM:s konto är spärrat el. stängt, men på TM:s fråga 030106 huruvida Mr Yoda tacklat av i sin förmåga att kunna allt om värdelöst vetande, svarade SD:
Vidare kan man botanisera bland inläggen på dykarna.nu och då företrädesvis utgå från SD:s svar till olika användare.

Ett fåtal, mycket tidiga, uppgifter kan hittas på:
https://web.archive.org/web/20010630154535if_/http://www.dykarna.nu:80/
...men det mesta står att finna här:
SD: https://www.dykarna.nu/dykare/2351.htm
https://www.dykarna.nu/guestbook/2351/
Några han kommunicerat med:
Citera
Medlem
Citat:
Det har du rätt i.
Det var faktiskt det inlägg jag själv postade, men jag "läste" det inte riktigt som du.
Och nu ser jag att det också som du ser det!

Jag tänkte mer ur det etiska dilemmat man står i när man känner de två personerna i dilemmat och man inte riktigt vet hur man ska göra.

Åå spännande... ja JG har jag haft svårt att släppa tankarna på..var kom hans känslor in i detta drama som alla andra ska anpassa sig efter? Va?
Det är något så konstigt med honom och hans agerande...så arg, så sviken, så ledsen och sörjande...kan han vara en bättre skådespelare än SD? Kan han triggat SD den kvällen, eller triggat upp sig själv? Hade han inte tagit LW cache Lyssna till livet, samma dag hon mördades?
Var han inte svartsjuk på FAD i Linköping för att LW skulle dela hotellrum med ML?
Och han som har sambo skulle blivit sur på LW såvida pass att han totalignorerade henne och behandlade hennes om luft när han fick veta om SD/LW relation?
Han beter sig mer toksotis än HD och någon annan...har ett finger med överallt där det händer konstiga saker...sjukskriver sig två veckor ensam i sommarstugan?
Hans beteende är skumt som fasen!
Citera
2019-09-19, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Eller så har de lojala vänner som vet vad
de har fått utstå och som förstår deras
känslor för LW?

Javisst innan mordet ja, men ett mord är ett mord...då blir folk skräckslagna och behöver prata, då pratar kvinnor av sig, det är så bara!
Citera
2019-09-19, 21:31
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Åå spännande... ja JG har jag haft svårt att släppa tankarna på..var kom hans känslor in i detta drama som alla andra ska anpassa sig efter? Va?
Det är något så konstigt med honom och hans agerande...så arg, så sviken, så ledsen och sörjande...kan han vara en bättre skådespelare än SD? Kan han triggat SD den kvällen, eller triggat upp sig själv? Hade han inte tagit LW cache Lyssna till livet, samma dag hon mördades?
Var han inte svartsjuk på FAD i Linköping för att LW skulle dela hotellrum med ML?
Och han som har sambo skulle blivit sur på LW såvida pass att han totalignorerade henne och behandlade hennes om luft när han fick veta om SD/LW relation?
Han beter sig mer toksotis än HD och någon annan...har ett finger med överallt där det händer konstiga saker...sjukskriver sig två veckor ensam i sommarstugan?
Hans beteende är skumt som fasen!

Har tänkt liknande om JG och starkt utifrån trådinfo misstänkt hans inblandning, men undrar nu hur vi ska tolka Hidings uttalande om att det inte finns fler misstänkta. Om de utrett fallet i 1,5 år borde de härvidlag ha koll på om flera är involverade iaf på någon slags nivå. Medhjälp, skyddande av brottsling, försvårande av utredning, vittnespåverkan osv. Eller klarar sig JG undan genom att vittna och slänga HD under bussen? De två personer som väckt absolut mest frågor upplever jag är JG och HD. Nu är HD satt på fri fot och Hiding verkar inte misstänka fler, JG då inkluderad. Men hans beteende kring mordet är speciellt.
Citera
2019-09-19, 21:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Kanske genom att utnyttja att SD har känslor för LW och genom att trycka på att det är synd om LW och givetvis även honom dessutom...genom att använda orden väl och säga att de älskar varann och att hon förstår honom, men att han inte kan ha två och måste följa sitt hjärta...att hon är glad för deras skull, endast för att han skulle släppa taget om henne?

OM hon nu är och varit så kontrollerad och rädd vill säga...så det inte är HD själv som är kontrollanten och fått honom att mörda LW...? Det är ju polisen och åklagarens sak att bedöma rätt.
Men viktigt att man ser på det hela från dessa två håll när det gäller HD givetvis!

Som tur är så får man tro och tycka vad man vill på Flashback, och alla åsikter har en plats.

Jag tror inte ett smack på att SD har varit kontrollerande eller gjort HD rädd. Det finns inget som visar på det.
Det finns även uppgifter i tråden som säger tvärtom, att HD styrde SD med järnhand.
Nä, det där köper inte jag.

Jag tror inte heller att han varit speciellt taskig mot Lena.
Det har nog varit taskigheter från bådas sida i ett stormigt vänster-prassel-förhållande.
Lena höll ju sig uppenbarligen inte till endast en gubbe (vilket hon heller inte behövde)
Anmälan om trakasserier berodde nog på en svartsjuk SD, (vilket i o för sig inte försvarar hans beteende) men det var nog inte värre än nån annan svartsjuk kille som skriver elaka sms.
Anmälan i bilen var nog ett rejält tjafs som tyvärr gick lite för långt, och SD hade såklart ingen rätt att göra så, men så jävla farligt tror jag inte att det var.
Visst, dom två grejorna hände och det var såklart inte bra, självklart inte.
Men att få det till att han kontrollerade, förtryckte, förnedrade och att han gjort HD och LW rädda, det tror jag inte ett dugg på.
Jag ser båda kvinnorna som starka, och aldrig att dom hade gått med på det.
Kolla bara på alla dessa foton dom lagt ut.
Dom ser ut att trivas allihop.
Nä, jag tror ni har fet-fel.
Citera
2019-09-19, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Har tänkt liknande om JG och starkt utifrån trådinfo misstänkt hans inblandning, men undrar nu hur vi ska tolka Hidings uttalande om att det inte finns fler misstänkta. Om de utrett fallet i 1,5 år borde de härvidlag ha koll på om flera är involverade iaf på någon slags nivå. Medhjälp, skyddande av brottsling, försvårande av utredning, vittnespåverkan osv. Eller klarar sig JG undan genom att vittna och slänga HD under bussen? De två personer som väckt absolut mest frågor upplever jag är JG och HD. Nu är HD satt på fri fot och Hiding verkar inte misstänka fler, JG då inkluderad. Men hans beteende kring mordet är speciellt.

Ja absolut JG, förvatt han verkar varit besatt av LW...Besviken på SD, tyckt synd om och daltat med HD...daltat med HD pga dåligt samvete?
Vet inte vad jag ska tro och tänka om hans konstiga agerande överallt?
Men nu kanske jag inte ska tänka på honom som man...han är väl bisexuell eller hur är det egentligen? (Är man orättvis och har förutfattade meningar om man ser honom som lite kvinnlig också? Vill inte trampa någon bisexuell på tårna nu, men är de inte lite mer tramsiga och dramatiska över lag? Skämskudden åker fram men jag är riktigt dålig på just bisexuella men tillägger att jag är inte homofob, jag anser att alla oavsett sexualitet har samma värde. Har faktiskt varit hos två män som var gifta, men endast vid ett tillfälle och jag trodde de spelade teater hela tiden, bara för jag tyckte de var som tjejer men såg ut som män.)

Det jag menar är att vi är olika givetvis och alla platsar inte i våra mallar riktigt och kanske är det just så med JG, pga att han är bisexuell, om han nu är det förstås och inte enbart rykten?
Är han inte Bi så kvarstår mina misstankar lika högt som innan.
Är han Bi så bör nog någon som förstår det där med Bi, tolka honom och hans agerande 🙄
Citera
2019-09-19, 21:57
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Som tur är så får man tro och tycka vad man vill på Flashback, och alla åsikter har en plats.

Grundar sig det du skriver här ovan på någon fakta överhuvudtaget, eller handlar det bara om dina egna fantasier?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in