2019-09-19, 18:45
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är inget som Karin behöver ha sagt ordagrant. Det är inget citat på något sätt. Detta är ju ett sammandrag vad hon sagt. De är alltså i andra och kanske t o m i tredje hand som nån skriver ner detta.

Absolut är det så. Jag tolkar det visserligen som att det är ett sammandrag av KLs vittnesmål i tingsrätten, men ett citat rakt av hade varit bättre.
Citera
2019-09-19, 18:45
Medlem
Vet inte om ni uppmärksammat Elisabet Höglunds text om ”dramat”. https://elisabethoglund.se/blogg/varfor-berattar-inte-medierna-sanningen-om-advokaten-och-toppjuristen/
Det pratas mycket på Kungsholmen om händelse men det stannar där.
Senast redigerad av Grävmera 2019-09-19 kl. 18:48.
Citera
2019-09-19, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Jag hoppas verkligen att FO är skytten och att han blir insydd under lång tid framöver. Det som talar emot honom är den uppenbara kopplingen till KL, så korkad borde hon inte vara. Däremot kan det vara FO som tipsat/förmedlat en kontakt till en ev annan skytt. Han lär ju umgås med diverse löst pack.

Och är det FO så ställer nog löst pack upp på varandra med falskt alibi om så behövs. Gäller att hålla det lite tajt bara.
Citera
2019-09-19, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Nej, men de få gånger han dykt upp för att de ska mötas och hon ska hjälpa honom med något ärende så har de verkar känna varandra väl. Han har hälsat och tagit i handen.

Så du har varit med när de skakat hand?
Citera
2019-09-19, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grävmera
Vet inte om ni uppmärksammat Elisabet Höglunds text om ”dramat”. https://elisabethoglund.se/blogg/varfor-berattar-inte-medierna-sanningen-om-advokaten-och-toppjuristen/
Det pratas mycket på Kungsholmen om händelse men det stannar där.
Tack för det. Det mesta, precis som i Bjärredärendet, har hon hämtat från Flashback.
Citera
2019-09-19, 18:55
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Då du väljer att citera Karins egna ord och inte SoL utredningarna slutsatser eller rättens så blir det bara ännu ett belägg för hur duktig Karin är på att ljuga.
Ingenstans finns verifierat att HOL har varit våldsam mot Karin.

Inte ens Karin påstående om när den lilla hjärnblödning ska ha inträffat stämde, motbevisat av journaler och röntgen, och 4 dagar efter att Karin påstod att den blödning ska ha inträffat fick HOL vårdnaden så inte barnen skulle hamna på LVU för han var tvungen att SKYDDA barnen enligt soc.
Mot vem?

Precis! Det jag gjorde var att tolka vad KL menade med uttalandet. Jag är inte en av dem som tror att det finns någon substans i hennes anklagelser mot HOL. Precis som du skriver så har hon, att döma av tillgängliga dokument, ertappats/avslöjats med ett flertal lögner.
Citera
2019-09-19, 18:55
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tack för det. Det mesta, precis som i Bjärredärendet, har hon hämtat från Flashback.

Exakt och lyckats förvränga allt också precis som i Bjärredärendet, mellan raderna kan man läsa att det troligen är Karin som är offret i den här historien.

Inte kul att läsa hennes drapa, kändes alldeles för bekant.
Citera
2019-09-19, 18:57
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Du är så otroligt detaljrik då du beskriver KL. Nästan på en daglig basis. Som vore ni väldigt nära. Det där har jag lite svårt att ta till mig. Det känns som om du fabulerar en väldig massa. Du blir mindre trovärdig ju mer detaljer du omger dig med.

Nä, dig tar jag inte på allvar.

Om du inte avslöjar exakt hur du förhåller dig till henne.

Tycker du? Jag tycker ändå jag är ganska svävande och rent ovetande på vissa punkter.
Samt vissa saker har jag rent av haft fel på.
Vi får väl se om det kommer fram ett facit vad det lider. Massmedia har ju redan bekräftat en del vad jag tidigare skrivit här, så det kanske fortsätter så.
Citera
2019-09-19, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Så du har varit med när de skakat hand?

Tagit i hand inför andra, kramats när de är själva?

Jag vill veta mer om hur nära deras relation var och om han tex var hög som ett hus eller nykter vid dessa träffar?
Citera
2019-09-19, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Exakt och lyckats förvränga allt också precis som i Bjärredärendet, mellan raderna kan man läsa att det troligen är Karin som är offret i den här historien.

Inte kul att läsa hennes drapa, kändes alldeles för bekant.

Egentligen borde hon betala Flashback då det är FB som mer eller mindre skriver hennes blogg. Undrar när FO och hans äventyr hamnar publikt i Höglunds blogg? Då blir det läsa av för allmänheten, och läggs hans ordbruk upp så lär många lära sig nya ord
Citera
2019-09-19, 19:06
Medlem
Är det klarlagt när KL var god man åt denne FO? Är hon det fortfarande kanske?
Citera
2019-09-19, 19:07
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Uppfattar du att hon vill vara på fina ställen när hon är ute (typ alkad Östermalmslady) eller drar hon mer åt en fylla på kvarterets pizzeria? Eller har det kanske slajdat på skalan från det förra till det senare genom åren?

Brett blandat skulle jag säga. Så har det varit tidigare också.
Fika på Östermalmshallen, kvällen på Trattorian & Orangeriet eller något av dom lite bättre ställena runt Fridhemsplan. Hon undviker slaskställen, men går heller inte på hippa eller överklass-ställen.
Hon rör sig mycket på Kungsholmen, men även en del city och Östermalm. Sällan Söder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in