Citat:
Ursprungligen postat av
Netherworld
HD var nog inte så dum att hon krånglade till det i onödan vid förhör rörande alibit. Det smartaste är väl att säga liknande "jag var själv hemma med barnen. Dom sov." Då behöver hon inte be någon att ljuga för att stärka hennes alibi.
Sen så kanske det senare i utredningen genom bevisning framgår att hon har lämnat hemmet.
Nej, det låter inte troligt att hon skulle riskera något sådant.
Det verkar väl vara mer av SDs specialitet, att krångla till det.
Samtidigt tar hon många andra risker, om hon nu skulle vara involverad i mordet.
Om hon är utan alibi, borde hon ana att hon som bedragen hustru, kan behöva granskas lite extra. Även om de nu båda två troligen tror att ögonen kommer att falla på SD mest, så borde det vara en risk som hon inte kan vara helt omedveten om.
Kanske hon sluppit husrannsakan i den första vändan, så nu undrar jag hur väl hon är granskad. Bråket med LW innan om cacher osv, borde hon också vara medveten om kan sticka ut. Även det faktum att hon inte har mått bra i perioder kan vara något som utredarna velat kolla upp vad det har varit för typ av psykisk ohälsa. Det kan inte ha varit helt främmande för henne.
Jag tänker hela tiden på hur förvånad MV sa att han skulle bli om hon var skyldig på något sätt. Tänk vad bra hon måste ha spelat inför de erfarna utredarna.
Om hon nu är medskyldig på ett eller annat sätt, så kanske flytten och den senare fullföljda skilsmässan vara ett försök att visa att det inte förelåg någon rivalitet längre mellan henne och LW. Men det brister lite i den ambitionen, då de sedan umgås mer än vanliga skilda par.
Särskilt resan direkt efter mordet kan ju sticka lite i ögonen på utredarna om det skulle visa sig att något vittne sett henne ute. Varför ens resa? Varför inte visa att hon tagit avstånd från SD?
Så särdeles välplanerat kan mordet ju inte vara, med den risken som de tar och att vem som helst skulle kunnat komma och se dom. Särskilt som området är så litet och många grannar känner säkert igen dom.
Jag får inte riktigt till det med henne som delaktig med alla "oförsiktigheter" och att hon klarat att hålla ihop under pressade förhör. Båda två förresten.
Lättare då om hon skulle vara helt ensam gärningsman.
Och en ganska kall sådan.
Suck.
Jag får inte ihop det.