2019-09-19, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Varför var inte Jimmie-boy bjuden?

Annie Lööf var antagligen bjuden men ville inte stöta sig med sina judehatande väljare och partivänner.

2010 sa han så här i en intervju:

Citat:
– Jag är känslomässigt politiskt engagerad i en mängd frågor. Med ett judiskt arv och stora delar av min farfars och farmors släkt mördades under förintelsen så gäller det att vara på sin vakt mot alla strömningar som skiljer människor på grund av etnicitet. Och där är Sverigedemokraterna väldigt tydliga.

Jimmie Åkesson kommer aldrig in på dina kändislistor?

– Absolut inte.
(https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5VbwxK/jag-bor-med-tva-killar)
Citera
2019-09-19, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Så bra!

Sverige har ett drygt arbete framför sig i att försöka återskapa någorlunda goda relationer till Israel, vilka fördärvats av sittande regering, inte minst fd utrikesministern och de antisemiter som finns inom regeringspartiet. Klokt att ledare för borgerliga (nåja) partier åker dit och visar att det finns även i Sverige politiker som vill ha goda relationer med Mellanösterns enda demokrati.

Fantastiskt därtill att detta sker utan att det kostar skattebetalarna en krona. Så skall man hushålla med våra gemensamma resurser.
Du menar att kändisarna inklusive de borgerliga partiledarna åker på bjudkalas hos Bindefeld för att förbättra Sveriges relation till Israel? Bindefeld kan ju bjuda extra nu när värnskatten tas bort....
Citera
2019-09-19, 16:47
Medlem
Starkt av dessa partiledare att göra denna viktiga resa och samtigt kunna hålla flygskammen under kontroll
Citera
2019-09-19, 16:50
Medlem
Det är inte konstigt att det är kaos i landet..
Får de lön under denna tiden?
Citera
2019-09-19, 16:57
Medlem
Ja, hur tänker de? Är tuffe uffe och de andra så nära kompis med bindefeld? Varför mest verksamma politiker och inte ex. Borg och Reinfeldt? Vad har festfixaren för agenda? Självklart ska de gå på s.k. "förintelsemuseum", (varna för den stora stygga vargen "antisemitism") finns det någon annan folkgrupp som är så besatta av sig själva och sitt lidande?
Citera
2019-09-19, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
...märkligt resonemang

Får de gå på en födelsedagsfest JA eller NEJ?
Svaret är naturligtvis JA

Har avståndet något att göra med om de får gå eller inte, JA eller NEJ?
Svaret är naturligtvis NEJ, om de får de gå på festen om den den ligger tvärs över gatan så får de även gå på festen om den är i Göteborg eller Tel Aviv.

Har värdens generositet betydelse för om de får gå på födelsedagsfesten Ja eller NEJ?
Svaret kan tyckas mindre självklart, men är naturligtvis egentligen ett NEJ. Om värden vill bjuda på mat, dryck, underhållning och taxi hem i Stockholm så får han även bjuda på flyg till Tel Aviv eller så får den bjudne köpa biljetter själv. Egalt.

Har värdens region, sexuelle läggning eller etniska tillhörighet betydelse för om de får gå på festen eller inte?
Svaret är naturligtvis NEJ, om det anses vara av betydelse (som vänstern tjoar om nu) så speglar det snarare bedömarens underliggande rasism eller inskränkthet.

Om du har en annan åsikt än den ovan, torgför den gärna, men med saklig argumentation. Tyvärr saknar dock vänstern ofta just saklig argumentation. När Pagrotsky spenderar skattepengar i NY på en invigningsfest av ett onödigt konsulat så är det ok enligt vänstern, men när borgerliga går på en födelsedagsfest är det inte ok tydligen...

Försök förklara det där för folkmassan på de tio sekunder du har på dig inför en TV-kamera. Du inser nog själv att EBT har ställt till det och hon kommer inte att få rätt hur logiskt och sakligt hon än hinner förklara detta på de tio sekunder hon har på sig.

Nu ser du hur Annie Lööf på en gång tog chansen att tycka att det är viktigare att tala om gängvåld än att festa i Tel Aviv. Givetvis har hon rätt i sak och stiger i aktning hos folket.

Illa hanterat av KD och framförallt av EBT. Ser nu att Nyamko Sabuni också lät sig luras att åka med. Jag trodde faktiskt bättre om N.S. Hur f-n tänker de egentligen? Moderatledaren U.K är det inte så mycket att säga om. Stackaren förstår nog inte bättre än så.

Just när jag skriver dessa ord så kommer en mig närstående kvinna förbi utan vetskap om att jag skriver just om detta resande. Hon är förbannad av det hon läst i media. - De lever precis tvärtom som de predikar att vi ska leva, muttrar hon.

Man ska aldrig förakta hur gemene man tänker och absolut inte om man är folkvald.

.
Citera
2019-09-19, 17:01
Medlem
Detta är nog ett av de mest flagranta exempel på lobbyism som jag har sett hittills. Man undrar om detta bara är toppen på ett isberg. Men visst är det så att den politiska eliten i Sverige umgås med den ekonomiska eliten på ett internationellt plan. Deras lojalitet verkar mer ligga där än os folket, naturligtvis till stor del av egenintresse. Det gäller att tjäna pengar och satsa på karriären. Klyftan mellan eliten och folket växer allt mer. Politikerna sitter i samma båt som kapitalet. Eller som Maggan uttryckte saken efter sin avgång. Sverige har spelat i utrikespolitikens elitserie.
Citera
2019-09-19, 17:02
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Tanken om att Bindefeld skulle pröjsa 4-5 mille för detta "kalas" ur egen ficka är ett skämt. Givetvis är han sponsrad av Israeliska intressen.
Citera
2019-09-19, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Tanken om att Bindefeld skulle pröjsa 4-5 mille för detta "kalas" ur egen ficka är ett skämt. Givetvis är han sponsrad av Israeliska intressen.

Jag betvivlar inte att Bindefeld har en hel del pengar. Men det kan vara så att han själv sponsras av en någon intressegrupp. Vi kan jämföra med Jeffrey Epstein som på något märkligt sätt blev miljardär och som sedan bjöd den politiska eliten på alla möjliga lyxresor.
Citera
2019-09-19, 17:09
Medlem
Annie Lööf har tackat nej. Det hedrar henne!
Citera
2019-09-19, 17:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Försök förklara det där för folkmassan på de tio sekunder du har på dig inför en TV-kamera. Du inser nog själv att EBT har ställt till det och hon kommer inte att få rätt hur logiskt och sakligt hon än hinner förklara detta på de tio sekunder hon har på sig.

Nu ser du hur Annie Lööf på en gång tog chansen att tycka att det är viktigare att tala om gängvåld än att festa i Tel Aviv. Givetvis har hon rätt i sak och stiger i aktning hos folket.

Illa hanterat av KD och framförallt av EBT. Ser nu att Nyamko Sabuni också lät sig luras att åka med. Jag trodde faktiskt bättre om N.S. Hur f-n tänker de egentligen? Moderatledaren U.K är det inte så mycket att säga om. Stackaren förstår nog inte bättre än så.

Just när jag skriver dessa ord så kommer en mig närstående kvinna förbi utan vetskap om att jag skriver just om detta resande. Hon är förbannad av det hon läst i media. - De lever precis tvärtom som de predikar att vi ska leva, muttrar hon.

Man ska aldrig förakta hur gemene man tänker och absolut inte om man är folkvald.

.
Snarare beror drevet på hur alla våra regimtrogna media valt att vinkla tillställningen medialt. Hade de skrivit exempelvis:
"Ett av Sveriges bästa exempel på välintegrerade invandrare i andra/tredjegeneration (vet ej riktigt, kan ha varit betydligt längre tillbaka) hyllas välförtjänt av sina vänner och bjuder generöst ur egen ficka på fest i fördomsfria Tel Aviv, men S, MP, C, V tycker inte att detta är värt att fira utan skickar hellre ännu mer skattepengar till Hamas raketer..." så hade kanske din fru sagt något annat när hon gick förbi? Vad vet jag.
Citera
2019-09-19, 17:18
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tegelpanna123
Vad fan är problemet här? Får inte karln bjuda vem han vill på sin 60-årsfest? Det här jävla landet alltså.. Magdalena A. Tyckte Ebba skulle vara hemma och kommentera deras värdelösa budget istället..
Hur dum får en människa lov att vara? Du tror att han betalar själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in