Citat:
Ursprungligen postat av
LordBrettSinclair
...märkligt resonemang
Får de gå på en födelsedagsfest JA eller NEJ?
Svaret är naturligtvis JA
Har avståndet något att göra med om de får gå eller inte, JA eller NEJ?
Svaret är naturligtvis NEJ, om de får de gå på festen om den den ligger tvärs över gatan så får de även gå på festen om den är i Göteborg eller Tel Aviv.
Har värdens generositet betydelse för om de får gå på födelsedagsfesten Ja eller NEJ?
Svaret kan tyckas mindre självklart, men är naturligtvis egentligen ett NEJ. Om värden vill bjuda på mat, dryck, underhållning och taxi hem i Stockholm så får han även bjuda på flyg till Tel Aviv eller så får den bjudne köpa biljetter själv. Egalt.
Har värdens region, sexuelle läggning eller etniska tillhörighet betydelse för om de får gå på festen eller inte?
Svaret är naturligtvis NEJ, om det anses vara av betydelse (som vänstern tjoar om nu) så speglar det snarare bedömarens underliggande rasism eller inskränkthet.
Om du har en annan åsikt än den ovan, torgför den gärna, men med saklig argumentation. Tyvärr saknar dock vänstern ofta just saklig argumentation. När Pagrotsky spenderar skattepengar i NY på en invigningsfest av ett onödigt konsulat så är det ok enligt vänstern, men när borgerliga går på en födelsedagsfest är det inte ok tydligen...
Försök förklara det där för
folkmassan på de tio sekunder du har på dig inför en TV-kamera. Du inser nog själv att EBT har ställt till det och hon kommer inte att få rätt hur logiskt och sakligt hon än hinner förklara detta på de tio sekunder hon har på sig.
Nu ser du hur Annie Lööf på en gång tog chansen att tycka att det är viktigare att tala om gängvåld än att festa i Tel Aviv. Givetvis har hon rätt i sak och stiger i aktning hos folket.
Illa hanterat av KD och framförallt av EBT. Ser nu att Nyamko Sabuni också lät sig luras att åka med. Jag trodde faktiskt bättre om N.S. Hur f-n tänker de egentligen?

Moderatledaren U.K är det inte så mycket att säga om. Stackaren förstår nog inte bättre än så.
Just när jag skriver dessa ord så kommer en mig närstående kvinna förbi utan vetskap om att jag skriver just om detta resande. Hon är förbannad av det hon läst i media. - De lever precis tvärtom som de predikar att vi ska leva, muttrar hon.
Man ska aldrig förakta hur gemene man tänker och absolut inte om man är folkvald.
.