Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-09-19, 10:53
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Vad har du för bevis styrker ditt påstående om att "mer koldioxid betyder ett instabilt klimat"?

Växthuseffekten har ökats på med 2% eller 3 watt per kvm av våra utsläpp. Koldioxiden har gjort att vi fått rekordskördar och att fler människor på jorden är mätta. Visst har det säkert blivit någon tiondels grad varmare också, men det kommer inte leda till någon katastrof inom överskådlig tid som folk i allmänhet blivit skrämda till.
Det finns massor med bevis, men du är ju inte intresserad av dem, eller hur.

Om du trots allt är intresserad av fakta kring klimatförändringarna, så råder jag dig att se dokumentärerna på svt play. Sök på klimatkrisen.

Dina "argument" har vi tragglat in absurdum i den här tråden. Det är bättre att du studerar fakta än att jag lägger tid på sånt här trams.
Citera
2019-09-19, 11:05
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Det finns massor med bevis, men du är ju inte intresserad av dem, eller hur.

Om du trots allt är intresserad av fakta kring klimatförändringarna, så råder jag dig att se dokumentärerna på svt play. Sök på klimatkrisen.

Dina "argument" har vi tragglat in absurdum i den här tråden. Det är bättre att du studerar fakta än att jag lägger tid på sånt här trams.
Gäsp, får väl passa på medan den fortfarande är aktuell räknar jag med. Al Gores film var 100% fakta och vetenskap när vi blev uppskrämda av den i mellanstadiet kring år 2001. Var dock bluffpropaganda precis som all annan alarmism inom ämnet.

Jag har satt mig in tillräckligt i det här för att inte vara orolig, men visst för all del - fortsätt med er ångest.
Senast redigerad av Hysteria90 2019-09-19 kl. 11:08.
Citera
2019-09-19, 11:35
Medlem
Från en dag till en annan så blev det mycket kallare i större delen av världen. På en del ställen kom vintern mycket tidigare än vanligt med ännu lägre temperaturer än normalt. Koldioxiden har redan börjat beskyllas för den tidiga kylan. Vad kan vi mer skylla på, att vädret var för bra på semestern?
Citera
2019-09-19, 11:40
Medlem
matsqqs avatar
Som sagt, läs början av denna tråd och hur klimatförnekarna redan då idiotförklarade klimatvetenskapens konsensus.

De påstod att det var dumheter att det skulle bli varmare och varmare ...

Efter det har 20 av de varmaste åren infallit de senaste 22 åren. (det har de ingen förklaring till)

Vi pratar då medeltemperatur och inte enskilda mätvärden som vetenskapsförnekarna älskar att dra fram! (som om födseln av en dvärg skulle motbevisa att medellängden på en befolkning ökade över tid - men det är den nivå som gäller för dem)

Nu är det bara de allra trögaste och mest korrupta kvar som förnekar klimatförändringarna ....

---

Det är inte förvånande att de nu sysslar med agitation på publika forum ... i en vetenskaplig debatt platsar de inte, men agitation kostar inte ett öre ...

Gå in på flashback och häva ur sig en konspirationsteori eller dra upp ett enskilt mätvärde som om det skulle väga upp jordens medeltemperatur.

... eller länka till en ovetenskaplig web-sajt ... denna tråd är överfull av sånt skräp ...
Citera
2019-09-19, 13:12
Medlem
Här har vi en växthusgas som är 300 gånger värre än koldioxid och som dessutom räknas som ozonförintaren.

Jag ser inte så många alternativ annat än att drastiskt minska produktionen av mat och låta folk svälta.

Meet N2O, the greenhouse gas 300 times worse than CO2

Citat:
One tonne of nitrous oxide is equivalent to 298 tonnes of carbon dioxide.

Nitrous oxide has an atmospheric lifetime of 110 years. The process that removes nitrous oxide from the atmosphere also depletes ozone. So nitrous oxide is not only a greenhouse gas, but also an ozone destroyer.

Keelingkurva för N2O.

https://www.esrl.noaa.gov/gmd/ccgg/trends_n2o/

https://www.n2olevels.org/
Citera
2019-09-19, 14:00
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Här har vi en växthusgas som är 300 gånger värre än koldioxid och som dessutom räknas som ozonförintaren.

Jag ser inte så många alternativ annat än att drastiskt minska produktionen av mat och låta folk svälta.

Meet N2O, the greenhouse gas 300 times worse than CO2

Keelingkurva för N2O.

https://www.esrl.noaa.gov/gmd/ccgg/trends_n2o/

https://www.n2olevels.org/
N2O bildas vid förbränning av fossila bränslen och från gödningsmedel. IPCC tar upp detta i sin senaste rapport.

Om N2O:
http://www.bbc.co.uk/climate/evidence/nitrous_oxide.shtml
Senast redigerad av humanlife 2019-09-19 kl. 14:05.
Citera
2019-09-19, 14:03
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Gäsp, får väl passa på medan den fortfarande är aktuell räknar jag med. Al Gores film var 100% fakta och vetenskap när vi blev uppskrämda av den i mellanstadiet kring år 2001. Var dock bluffpropaganda precis som all annan alarmism inom ämnet.

Jag har satt mig in tillräckligt i det här för att inte vara orolig, men visst för all del - fortsätt med er ångest.
Al Gore var inte klimatforskare.
I dokumentärerna om Klimatkrisen deltar många forskare.

Här är del 1 av 2:
https://www.svtplay.se/klimatkrisen
Citera
2019-09-19, 14:05
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matsqq
Som sagt, läs början av denna tråd och hur klimatförnekarna redan då idiotförklarade klimatvetenskapens konsensus.

De påstod att det var dumheter att det skulle bli varmare och varmare ...

Efter det har 20 av de varmaste åren infallit de senaste 22 åren. (det har de ingen förklaring till)

Vi pratar då medeltemperatur och inte enskilda mätvärden som vetenskapsförnekarna älskar att dra fram! (som om födseln av en dvärg skulle motbevisa att medellängden på en befolkning ökade över tid - men det är den nivå som gäller för dem)

Nu är det bara de allra trögaste och mest korrupta kvar som förnekar klimatförändringarna ....

---

Det är inte förvånande att de nu sysslar med agitation på publika forum ... i en vetenskaplig debatt platsar de inte, men agitation kostar inte ett öre ...

Gå in på flashback och häva ur sig en konspirationsteori eller dra upp ett enskilt mätvärde som om det skulle väga upp jordens medeltemperatur.

... eller länka till en ovetenskaplig web-sajt ... denna tråd är överfull av sånt skräp ...
Halmdocka

Vi har har hela tiden hävdat att det till övervägande del handlar om naturliga förändringar, i huvudsak en återhämtning från lilla istiden. Det är alltså inte alls underligt att temperaturkurvorna pekar svagt uppåt, det ska vi i stället vara glada över. Det motsatta vore däremot något som med rätta skulle kunna vara alarmerande.

Med det sagt så har vi realister noterat att ni alarmister inte verkar nöja er med den naturliga uppvärmningen utan frekvent har ägnat er åt att frisera temperaturdata för att den ska passa in i er religion.
Citera
2019-09-19, 14:19
Medlem
Citat:
N2O bildas vid förbränning av fossila bränslen och från gödningsmedel. IPCC tar upp detta i sin senaste rapport.

Om N2O:
http://www.bbc.co.uk/climate/evidence/nitrous_oxide.shtml

Det står att det mesta kommer från gödningsmedel i jordbruket. Enda lösningen är att omedelbart sluta med detta och låta större delen av befolkningen svälta ihjäl.
Citera
2019-09-19, 14:36
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Det står att det mesta kommer från gödningsmedel i jordbruket. Enda lösningen är att omedelbart sluta med detta och låta större delen av befolkningen svälta ihjäl.
Nej, det finns ingen anledning att dra sådana drastiska slutsatser.
Citera
2019-09-19, 15:46
Medlem
matsqqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
Halmdocka

Vi har har hela tiden hävdat att det till övervägande del handlar om naturliga förändringar, i huvudsak en återhämtning från lilla istiden. Det är alltså inte alls underligt att temperaturkurvorna pekar svagt uppåt, det ska vi i stället vara glada över. Det motsatta vore däremot något som med rätta skulle kunna vara alarmerande.

Med det sagt så har vi realister noterat att ni alarmister inte verkar nöja er med den naturliga uppvärmningen utan frekvent har ägnat er åt att frisera temperaturdata för att den ska passa in i er religion.
Ja, skeptikerna sa att det var slump ... lite hit och lite dit ... och gjorde inga specifika prognoser.

Roy Spencer klimatförnekaren, sa till och med att temperaturen sakta var på väg ned enligt ett av de första inläggen ...

Men att de 22 senaste åren har vi haft 20 av de varmaste åren... det var ju jackpot för klimatforskarna måste jag säga !

Men nu kan ni ju vrida kappan efter vinden en gång till och påstå att det var tur, det råkade bli så ...

Ungefär som att världens samlade expertis säger att ett lottohjul är riggat och skeptiker säger emot och sedan blir utfallet så som de förespått ... men man tror fortfarande inte på dem ... man vet bättre själv för man har minsann hittat nån som sa så som man själv tycker ute på internet ...

Men eftersom det finns den här globala konspirationen innefattande BBC, Nasa, SVT, FN och diverse kommunister , globalister etc. så är väl ALLA fakta påhittade så ni kan ju fortsätta tro exakt som ni vill ...

PS dock lite konstigt att om den här gigantiska kommunistiska konspirationen har sådan makt och har som mål att sänka skatterna och införa kommunism så går det hela tiden åt exakt motsatta hållet ... det kan ni ju fundera lite vad det beror på ...
Citera
2019-09-19, 16:21
Medlem
Citat:
Nej, det finns ingen anledning att dra sådana drastiska slutsatser.

Jag ser det här som jäkligt allvarligt och vi måste få ner befolkningsmängden till 1800-tals nivåer. Det är helt enkelt den stora befolkningstillväxten som är den stora boven i det hela. År 1900 så fanns det 1.6 miljarder människor och koldioxidhalten låg på 295 ppm. I dag är det 7.7 miljarder människor och en koldioxidnivå på hela 410 ppm. Det är helt klart den ökande befolkningen som har påverkat den globala uppvärmningen. Det enda raka är att börja avliva en stor del av befolkningen för att kunna rädda en mindre del av befolkningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in