2019-09-19, 15:34
Medlem
Partiledare åker till Israel för att fira festfixaren Micael Bindefelds 60 års dag

https://www.friatider.se/partiledarna-flyger-till-israel-f-r-att-festa

"En uppvisning i omdömeslöshet" (?)

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/awL8wL/en-uppvisning-i-omdomesloshet

- Ebba Bush Thor
- Nyamko Sabuni
- Ulf Kristersson

Om jag förstått det rätt så har dessa partiledare blivit bjuden på resan av Bindefeld. Jag vet ju vad jag själv tycker. Men jag lämnar över frågan till Flashback.

Vad tycker ni om detta?

Omdömeslöst?

Kommer det påverka KD, L och M i kommande opinionsmätningar?
Citera
2019-09-19, 15:38
Medlem
Oerhört barnsligt med sådana där resor för folkvalda. Jag anser att det rent oansvarigt som folkvald och särskilt i dessa tider att ge sig iväg på rena tramsresor. Nej, jag är inte avundsjuk. Har kapacitet att färdas jorden runt ett antal gånger men skulle absolut inte göra det om jag hade en ansvarsfullt ämbete.

Har de f.ö anmält till Riksdagsförvaltningen, talmannen?, att de befinner sig utomlands? Jag har för mig att Riksdagsledamöter måste göra det.
Citera
2019-09-19, 15:41
Medlem
Den är hårt kritiserad från ett gäng olika håll.

Dom vuxna i rummet lämnar budgetdebatt och åker på kändisfest i Israel där det för övrigt pågår ett val. Blir bjudna på allt.

Jag tycker både att det är jävligt nonchalant och bör utredas för mutbrott.
Citera
2019-09-19, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Oerhört barnsligt med sådana där resor för folkvalda. Jag anser att det rent oansvarigt som folkvald och särskilt i dessa tider att ge sig iväg på rena tramsresor. Nej, jag är inte avundsjuk. Har kapacitet att färdas jorden runt ett antal gånger men skulle absolut inte göra det om jag hade en ansvarsfullt ämbete.

Har de f.ö anmält till Riksdagsförvaltningen, talmannen?, att de befinner sig utomlands? Jag har för mig att Riksdagsledamöter måste göra det.

Ja Gud så barnsligt, så du menar att dessa personer inte har rätt till ett liv för att dom är politiker?
Skriv ett brev och fråga om dom har anmält det, om inte så lär väl det inte gå obemärkt förbi.
Citera
2019-09-19, 15:44
Medlem
Turist i tidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Självklart! Däremot lär det inte påverka resultatet i nästa riksdagsval.
Citera
2019-09-19, 15:46
Medlem
Tycker helt klart det ska utredas som mutbrott.
Efter allt snack om ansvar så lämnar dom budgetdebatter å åker på kändisfest. Riksdagen har knappt hunnit öppna efter att dom haft semester i tre månader.

Dom får allt betalt.
Citera
2019-09-19, 15:46
Medlem
Aftonbladet insinuerar nu en massa lögner:
Citat:
– Är man personlig vän får man alltid ge varandra grejer. Men vet vi att de är det? Bindefeld verkar ha en stor vänkrets, men det kan man ju å andra sidan ha.
Det finns ju dokumenterat med bilder sedan flera år där de träffas...
Citera
2019-09-19, 15:49
Medlem
Ja, och vad vill dom har sagt med den resa eller tänkte dom inte? Med tanke på vad dom uträttar här i landet så lutar det väl åt det senare alternativet.
Citera
2019-09-19, 15:50
Medlem
Citat:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/awL8wL/en-uppvisning-i-omdomesloshet

- Ebba Bush Thor
- Nyamko Sabuni
- Ulf Kristersson

Om jag förstått det rätt så har dessa partiledare blivit bjuden på resan av Bindefeld. Jag vet ju vad jag själv tycker. Men jag lämnar över frågan till Flashback.

Vad tycker ni om detta?

Omdömeslöst?

Alla gillar bjudresor med fri traktering, även lättmutade politiker!
Citera
2019-09-19, 15:50
Medlem
bl1nks avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/naXMGa/professor-tel-aviv-resan-bor-utredas-av-aklagare

Citat:
Varje ledamot bör ställa sig frågan ”Finns det en koppling mellan förmånen och utövningen av mitt uppdrag?”

Man förstår ju att Ebba Busch Thor åker dit eftersom hon tidigare har varit på semester i Israel och förmodligen gillar landet. Dessutom så har även hon & Carola (som hon poserar på bild med) varit medlemmar i Livets Ord (en kyrka som anser att Israel är en viktig plats).

Ulf Kristersson & Nyamko Sabuni vet jag inte riktigt vad de kan ha för kopplingar. Moderaternas Elisabeth Svantesson som är ekonomisk-politisk talesperson har ju även hon varit medlem i kyrkan.

Micael Bindefeld är av judisk bakgrund så det är ju inte så konstigt att han vill fira sin 60-dag i Tel Aviv. Dessutom så driver han en stiftelse som heter "Micael Bindefelds Stiftelse till minne av Förintelsen". Kan ju finnas en tanke att han vill uppmärksamma denna stiftelse?
Citera
2019-09-19, 15:52
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:

- Ebba Bush Thor
- Nyamko Sabuni
- Ulf Kristersson

Vad tycker ni om detta?

Omdömeslöst?

Så bra!

Sverige har ett drygt arbete framför sig i att försöka återskapa någorlunda goda relationer till Israel, vilka fördärvats av sittande regering, inte minst fd utrikesministern och de antisemiter som finns inom regeringspartiet. Klokt att ledare för borgerliga (nåja) partier åker dit och visar att det finns även i Sverige politiker som vill ha goda relationer med Mellanösterns enda demokrati.

Fantastiskt därtill att detta sker utan att det kostar skattebetalarna en krona. Så skall man hushålla med våra gemensamma resurser.
Citera
2019-09-19, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lastmaskin
Ja Gud så barnsligt, så du menar att dessa personer inte har rätt till ett liv för att dom är politiker?
Skriv ett brev och fråga om dom har anmält det, om inte så lär väl det inte gå obemärkt förbi.

De är inte politiker. De är folkvalda politiker. Om du inte inser skillnaden ska du nog inte ge dig in i politiken över huvud taget. Då förstår du nog inte hur den breda massan tänker och tycker. Du får väl se i nästa opinionsundersökning vad det här debaclet innebär för EBT. Inte för att jag bryr mig...

Fingerspitzengefühl var ordet sa Bill. Fingerspitzengefühl var ordet sa Bull.

Givetvis har de rätt till ett liv. Precis som alla andra. När har jag någonsin påstått något annat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in