2019-09-19, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag har tyvärr ingen insyn i ärendena med N*sell.
Däremot är det ju intressant att jag kommenterat det i helt annan tråd. Liten värld

Haha, ja onekligen.

KL verkar ju ha flugit under radarn kring mycket. Sen stökar hon till det i offentligheten både på Östermalm, Kungsholmen och Midsommarkransen mfl ställen då hon blir avvisad, omhändertagen och lobad. Har du fått intrycket att hon är en person som berättat mycket om sin svåra situation vitt och brett till folk hon mött? ”Den där jäkla HOL hit och dit har förstört mitt liv etc etc”.

Jag menar hon har inte problem att sitta några timmar med journalist (källa nån av artiklarna om intervjun) och berätta om alla oförrätter hon utsatts för.
Citera
2019-09-19, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Orsaken till sekretess är mer troligt att man inte vill släppa info till allmänhet/skytt för att på så sätt riskera att förstöra utredningen.

Fortfarande handlar det om var intervjufotona togs, inte var KL befinner sig. Eller är det samma ställe iom att detta upprepas?
Båda är väl av intresse?
Citera
2019-09-19, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Ja men alibi??? Om hon var den som planerade mordförsöket så har hon ju planerat in ett vattentätt alibi. Lever hon i kappsäck och håller sig undan i vanliga fall så finns det väl inget bättre än att lägga in sig på sjukhus under den aktuella tidpunkten. Hon glider ut i sjukhusets kläder, armband mm och svara på frågor. Är ho alkoholist borde journalisten försökt öppna upp henne med alkohol. Dvs närmsta krog i området. Typ vad fan som helst, men kanske den lokala Pizzerian med fullständiga rättigheter. Något sådan är väl rimligt att anta?

Jag hade inte vågat vara den som bjuder på första drickan och startar upp en flerdagars-bender åt KL med tanke på omständigheterna.
Citera
2019-09-19, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Klart jag menar allmänt om rika föräldrars barn. Vi har en hel del här där jag bor, det finns internatskolor, RIKTIGA internatskolor, inte som Lundsberg och Sigtuna.

Hela den lilla staden kallar dem rikemansungarna, och de tycker om att flascha med det också. Så jag VET att de inte lider av epitetet.
Nej, lida av att folk har pengar att spendera brukar bara avundsjuka rättshaverister göra.
Citera
2019-09-19, 13:01
Medlem
Citat:
Off topic.

Det fetade. För jag vill inte förstöra tråden med en massa orelevant tjafs!!!! Svarar jag inte, så anser jag troligen att det inte är värt ett svar. Eller tidsbrist.

Men måste ju tyvärr ibland försvara mig.

Vilka är "vi"? Vilka är det du för talan för? Har du fått deras medgivande?

Nej, svara inte, ödsla inte mer tid på att förstöra tråden för en massa anonyma läsare. Med oegentligheter, märka ord och misskreditera dem som inte håller med eran agenda som ni för under någon solkig fana av att låtsa leta efter den "riktiga" sanningen.
Det fetade är ungefär vad flera av oss försökt säga till dig.
Citera
2019-09-19, 13:02
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Exakt. Och man har inte funnit något äktenskapsförord och inte heller någon egendom som nedskrivits som enskild. Vad man nu också skall tänka på är att paret hängt ihop i femton år (1998-2013) varav tio år som gifta. Att, som användaren Marie-Antoninette, sitta och ondgöra sig över pengar som HOL påstås stjäla från stackars KL känns ju helt uppåt väggarna. Det är en bodelningsförrättare som upprättat denna bodelning i äktenskapsskillnad, och man får förutsätta att denne är objektiv.

Saker kan ju även reglerats i gåvobrev där det framgår om det skall betraktas som enskild egendom och ej ingå i giftorättsgods. Utdelning från livförsäkring, konst, fastigheter etz.

Verkar som om det finns ett gäng som smutskastar HOL detta kan vara samma person med flera konton befarar jag.

Klart är att det krävs 2 för att träta ingen är ensam ansvarig. Klarlagt är KL alkoholproblem och soc utredning som gett HOL i domstol rätten att bo kvar i lägenheten med barnen samt enskild vårdnad på grund av att KL är olämplig. Olämplig dels pga alkoholproblem inget fast boende samt flera LOB och våld mot tjänsteman våldsamt motstånd.

Har missat vem den efterspanade mannen som nu är aktuell som skytt?
Citera
2019-09-19, 13:06
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Off topic.

Det fetade. För jag vill inte förstöra tråden med en massa orelevant tjafs!!!! Svarar jag inte, så anser jag troligen att det inte är värt ett svar. Eller tidsbrist.

Men måste ju tyvärr ibland försvara mig.

Vilka är "vi"? Vilka är det du för talan för? Har du fått deras medgivande?

Nej, svara inte, ödsla inte mer tid på att förstöra tråden för en massa anonyma läsare. Med oegentligheter, märka ord och misskreditera dem som inte håller med eran agenda som ni för under någon solkig fana av att låtsa leta efter den "riktiga" sanningen.

Det är t ex inte irrelevant när jag frågar varför du undrar hur HOL betalat för knarket. Du har alltså belägg för att han köpt knark? Jag trodde att så var fallet, men efter att ha läst igenom en massa inlägg förstod jag att du enbart fantiserar och vill få det att låta som att HOL knarkar. (appropå tidsödande). Det är för jävligt av dig.
Är det det som är din agenda? Att försöka smutskasta HOL? DET är att förstöra tråden och ställa till det för andra läsare.

Själv har jag ingen agenda som du verkar tro. Jag skulle bli väldigt glad om det senare visar sig att KL är helt oskyldig till det hon misstänks för. Än så länge har jag ingen annan att diskutera. Det är ont om andra alternativ även fast du gör ditt bästa för att hitta på såna.

Du kunde åtminstone svarat att det du skrev var otroligt dumt, men du lät det bara passera. Och så fortsätter det..
Senast redigerad av Combival 2019-09-19 kl. 13:20.
Citera
2019-09-19, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Saker kan ju även reglerats i gåvobrev där det framgår om det skall betraktas som enskild egendom och ej ingå i giftorättsgods. Utdelning från livförsäkring, konst, fastigheter etz.

Verkar som om det finns ett gäng som smutskastar HOL detta kan vara samma person med flera konton befarar jag.

Klart är att det krävs 2 för att träta ingen är ensam ansvarig. Klarlagt är KL alkoholproblem och soc utredning som gett HOL i domstol rätten att bo kvar i lägenheten med barnen samt enskild vårdnad på grund av att KL är olämplig. Olämplig dels pga alkoholproblem inget fast boende samt flera LOB och våld mot tjänsteman våldsamt motstånd.

Han heter Fre*drik Olaf*sen. Han har uppgivits vara KLs huvudman, dvs hon ska ha varit god man för honom - men det är från hennes mun. Finns inte något bekräftat. @Efternamn08 nämnde honom tidigt i tråden och har haft en del initierat att berätta om KL.

Att jag är 99% säker på att det är han är att man efterspanar en kille som skulle dykt upp på en förhandling i fredags ang bl a rån. Han dök inte upp och häktades i sin frånvaro. Detta med häktningen i hans utevaro nämnde tidningarna. Även att han är känd för att misshandla och hota kvinnor i nära relationer. Vilket också är känt när det gäller Olafs*en.

Olafs*en är alltså efterlyst och häktad i sin utevaro. Detta är bra, för när väl polisen får tag på honom kan man i lugn och ro utreda skjutningen mot HOL utan att behöva tänka på tidsnöd. Han kommer sitta ett tag där han sitter - och man kan i lugn och ro gå igenom hans teknik.

https://minfil.com/EdL4ib6an7/H_ktning_Dan_Fredrik_Olafsen_pdf
Senast redigerad av Picasso2 2019-09-19 kl. 13:12.
Citera
2019-09-19, 13:14
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han heter Fre*drik Olaf*sen. Han har uppgivits vara KLs huvudman, dvs hon ska ha varit god man för honom - men det är från hennes mun. Finns inte något bekräftat. @Efternamn08 nämnde honom tidigt i tråden och har haft en del initierat att berätta om KL.

Att jag är 99% säker på att det är han är att man efterspanar en kille som skulle dykt upp på en förhandling i fredags ang bl a rån. Han dök inte upp och häktades i sin frånvaro. Detta med häktningen i hans utevaro nämnde tidningarna. Även att han är känd för att misshandla och hota kvinnor i nära relationer. Vilket också är känt när det gäller Olafs*en.

Olafs*en är alltså efterlyst och häktad i sin utevaro. Detta är bra, för när väl polisen får tag på honom kan man i lugn och ro utreda skjutningen mot HOL utan att behöva tänka på tidsnöd. Han kommer sitta ett tag där han sitter - och man kan i lugn och ro gå igenom hans teknik.

Är det kontrollerat med TR att det är han som inte uppenbarade sig till förhandling i TR. Borde ju vara lätt att få vidimerat via TR. Lär inte vara en uppsjö av kallade som inte dyker upp.

Vore intressant med bild av denna gök.
Citera
2019-09-19, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Båda är väl av intresse?

Nja, jag tror inte att hon låtit sig intervjuas i närhet av där hon uppehåller sig, det vore dumt. Så personligen tror jag inte bilderna kommer leda till var hon är.
Citera
2019-09-19, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag vill så klart inte avslöja för mycket, men jag tangerar medvetet hela tiden vad som är säkerställt för min anonymitet i förhållande till att berätta om saker.

Hon hade inte vetat vem jag irl är, om hon hade läst här.
Hon hade dock direkt kunnat lista ut vilken yrkeskategori jag tillhör om hon läst mina inlägg i denna tråd, samt även vissa andra trådar.

Många känner till henne. I alla fall inom vissa yrkeskategorier. Karin har tyvärr oturen att göra kraftigt intryck på folk, varför många minns henne.
Jag gissar att det är därför hon även kämpat med att vara osynlig.
Se tex den som postade det gamla klassfotot på henne. H*n mindes till synes direkt vem hon är, och det där har förföljt henne lite i livet.
Eller dom tidigare media-artiklarna om någon som beskrev henne i egenskap av kursföreläsare.

Ja du har avslöjat din yrkeskategori och därför är du uppskattad och jag respekterar och tror på det du skriver.
Citera
2019-09-19, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08

Kanske du sett inlägget redan men tilläggas kan då att en som utger sig för att vara den efterspanade gjorde detta inlägg tidigare innan sin kafferast.

(FB) Kände advokaten Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9-2019
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in