Citat:
Ursprungligen postat av
Adjin
Det handlar inte om otur utan om val man gör i livet.
Det är förresten patetiskt av alla som försöker hitta ursäkter till hennes handlingar oavsett om hon är skyldig eller inte till anstiftan till mordförsök. Det är skrämmande att folk tycker det är ok pga hennes ”livsöde” och att HOL är bi och bla bla bla! Och ännu mer skrämmande; att det är en människa i en sådan position (eller dåvarande) Och värst av allt...att hon sluppit så lindrigt hittills.
Det fetade
Ditt inlägg är mycket intressant, och öppnar mina ögon för psykologiska aspekter när det handlar om hur omgivningen, medborgarna, väljarna, svenne banan, rättsväsendet etc. ser på olika saker som brott och straff, gärningsman och offer, och hur det kan sluta för alla inblandade. De sägs ju att ha rätt är inte samma sak som att få rätt.
Du tycker KL sluppit lindrigt undan. För vad undrar jag? Ska hon stenas också?
Jag utgår ifrån att du inte känner HOL eller KL, eller ens vistas i samma kretsar. Därför är det intressant att du berättar varför du identifiera dig med HOL och avhumaniserar KL. Till en grad, att du tycker han har rätt att glufsa i sig hämningslöst från den köttgryta KL och hennes föräldrar i sin aningslöshet bjöd in honom till.
KLs position är intressant, men det har ingen bäring på hur hon ska hanteras i bodelning och skilsmässa eller som utpekad gärningsman av HOL. KL arbetar inte längre som domare. Det betyder att systemet har inbyggda säkerhetsventiler som faktiskt fungerar ibland, även på domare som missköter sitt jobb. Likt övriga Sverige där väldigt mycket fungerar, trots destruktiva politiker och annat korkat folk i offentlig förvaltning.