Citat:
Ursprungligen postat av
Minnimus
Jeg skrev til VG Direkte redaksjonen og spurte hvorfor de omtaler 9:14 samtalen som et anrop til TH når alle andre medier inkl deres hovedredaksjon skriver noe annet.
Nå er tidslinjen til VG direkte også endret. Nå står det at 9:14 samtalen var til en slektning.
Tapte anrop er tidfestet til 9:48. Det gir antagelig politiet et tidsvindu fra 9:14 til 9:48 som står veldig sentralt.
https://www.vg.no/spesial/2019/direkte-anne-elisabeth-hagen-savnet/tidslinje
Takk! Det var på tide at dette ble rettet opp hvis det var feil. Så mye unødvendige spekulasjoner...
Fra VG:
«Politiet har brukt mye tid på få plass en tidslinje for morgenen 31. oktober i fjor. Telefonsamtalen Hagen hadde med et familiemedlem, har vært underlagt omfattende undersøkelser, før etterforskerne konkluderte med at det er et sikkert livsbevis.»
«I vår hovedteori forholder vi oss til at telefonsamtalen 09.14 er siste kjente livstegn. Det er imidlertid med dette som med mye annet – frem til hendelsesforløpet er klarlagt, skal vi være varsomme med å være helt bastante i våre konklusjoner, svarer Brøske.»
Jeg leser dette som at TH har alibi. Men de vil ikke la mistanken slippe helt. Som flere påpeker her inne, så ser samarbeidet mellom Holden(familien) og politiet til å være brutt. Det tyder på mistanke til noen i familien.
TH er den opplagte her. Men han har alibi for tidspunktet AE forsvant.
Min hypotese er at han har benyttet hjelp.
En mann med mye penger og makt, opparbeidet over lang tid, har nok anledning til det.
Det finnes selvsagt profesjonelle som dreper for penger.
Det er kidnappingshistorien rundt jeg har problemer med å forstå her.
Den virker unødvendig. Resultatet har blitt verre enn ved at hun bare skule forsvunnet uten et spor. TH står som mistenkt, selv med denne spektakulære og makabre kidnappingen som bakteppe. Og politiet kjører på med ressurser vi sjeldent ser maken til.
Kidnappingshistorien virker nærmest barnslig på et vis, naiv. Og at profesjonelle drapsmenn har ment at det var en god ide kan jeg bare ikke skjønne.