2019-09-18, 23:01
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Vem är MH?
Mal*n H*lgendorf som UW var gift med några år efter LW.
* = i
Citera
2019-09-18, 23:04
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Hon (MH) visste alltså inte vad det innebär att vara säkerhetsklassad förrän de skilt sig? Så fungerar det inte riktigt i verkligheten.

Kan det vara UW som använde detta mot henne (då han självklart är säkerhetsklassad i någon av flera säkerhetsklasser), för att hon skulle hålla låg profil i största allmänhet? Han tyckte kanske hon var jobbig när hon fläkte ut både det ena och det andra på nätet. Han kanske helt enkelt inte ville bli utskämd.

Nej, jag tror inte detta hade något med LW att göra. Hon verkade inte vara en laglös typ som hade bloggat och fyllt upp halva Instagram och lagt ut tusen bilder på sig och sina barn om hon hade varit säkerhetsklassad. Alltså fanns det med stor säkerhet inte någon anledning att SÄPO eller MUST skulle blandas in i detta.

Detta fall är tillräckligt komplicerat och mystiskt, utan att man behöver föra in andra - obekräftade -ingredienser i händelseförloppet.
Det håller jag med om.
Framför allt verkar det orimligt att vara säkerhetsklassad flera år efter skilsmässan även om de har gemensamma barn.

Jag ville bara visa varifrån informationen kom.
Men vi är helt överens om att MH inte på något sätt är en trovärdig person.
Citera
2019-09-18, 23:05
Medlem
Vem är MGK.
Citera
2019-09-18, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akeleja
Vem är MGK.

HD
Citera
2019-09-18, 23:08
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akeleja
Vem är MGK.
Misstänkt GärningsKvinna till skillnad från MGM som är Misstänkt GärningsMan.

MGM är en vedertagen förkortning här på Flashback.
MGK är en ny förkortning som jag inte har sett i någon annan tråd.
Citera
2019-09-18, 23:11
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Mal*n H*lgendorf som UW var gift med några år efter LW.
* = i
Aha! Tack för svar!
Citera
2019-09-18, 23:12
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det du skriver har jag mer eller mindre varit övertygad om hela året. Ja, i alla fall från den dagen SD och HD åkte till USA och sen var som siamesiska tvillingar (som någon skrev) efter det.
HD har kännedom om LWs tidigare anmälningar. Vore hon inte alls inblandad borde hon illa kvickt dra sig undan sin f d make och känna oro i största allmänhet; en vän har hittats mördad inte långt ifrån hennes bostad.

Deras symbios kan tolkas som att de har hållhakar på varandra och att mordet på LW gör att de håller ihop/måste hålla ihop.
Och har de planer på att gifta sig igen lär det vara säkrast med en manlig vigselförrättare denna gång.
Citera
2019-09-18, 23:16
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Geocachingloggarna är en guldgruva som kan avslöja hans försök till att sudda, sudda, sudda och "skriva nytt".
Att förse människor i hans omgivning med den "önskade" versionen, och att plantera in hans vilja hur saker och ting ska skötas.

Manipulation på högsta nivå.
Är det så han lyckas få människor runt om honom att agera i hans regi?
Ja, du sammanfattar mycket bra hans vishetslära: "Don efter person"! - Men här hann han inte sudda:

Man kan bl.a. se att han under vintersäsongen åkte skridskor - och ibland rullskridskor:
https://youtu.be/4TpwuvZr450
...samt vilka färdvägar han då valde. Även gångsträckorna är intressanta att ta del av inkl. m/s.

Den bokförda skidturen 18 mars 2018 (3h:32m) överensstämmer med hans nätlogg samma datum; det var f.ö. då han vurpade; landade på tummetott och fick gipsas.

Under april 2018 är inga träningspass inlagda, men han cachade dock en hel del under månaden.

31 maj 2017 synes en något konstifik gångsträcka vara inlagd, men att döma av hans geologg den dagen har han befunnit sig i U-sala på jobb och då passat på att ta sig en liten bensträckare samtidigt som han också plockat åt sig en burk vid U-sala Resecentrum. - Gofikat fick kommungubbarna bjuda på den dagen.

10 jan 2017 har han vid halv åttatiden på kvällen under c:a 50 min åkt skidor ett par varv nära Ånnaboda, c:a 25 min bilkörning från Ö-bro (han åkte samma spår kvällen innan också men då vid en senare tidpunkt: 22.15, samt även 12 jan).
Citat:
Ursprungligen postat av Notknapparen
Det stärker min tro på vad TinnaNina berättade om att han ska ha kontaktat personer på avdelningen. Helt i linje med liknande beteende om annat vi har hört om.
Det tror jag inte han har gjort; han är inte dum på det viset; betydligt slugare än så. - Men andra kan han säkert kontakta i olika ärenden. - Att HD skulle ha gått omkring och mumlat på sitt arbete torde också vara en rövarhistoria - tillika med en hel del annat i tråden.

Mars och april synes i ord och bild vara en enda lång preparering av HD i syfte att få henne att ändra ståndpunkt betr. skilsmässan; stämplar sig t.o.m. med ett hjärta han hittar, för att sedan mitt i natten; underdånigt sittande på huk i friarställning under ett iskallt månsken, föreviga handen, hjärtat och vigselringen:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/4e4c223e-301c-412e-b735-19461ea65baa.jpg
https://coord.info/GLVBW0B7
(CO: ” Cachen är en grön plastlåda innehållande Penna, Loggbok, bytessaker och En stämpel + Stämpeldyna. OBS: STÄMPELN OCH STÄMPELDYNAN ÄR INTE BYTESSAKER OCH FÅR INTE PLOCKAS UT UR LÅDAN.”
Citat:
Ursprungligen postat av Notknapparen
Jag börjar ana vad MV menade med att man kan jmf med Johanna Möller och Knutbypastorn.

Jag tänker att för de flesta människor står ett beteende som detta verkar vara helt främmande för oss. Vi (de flesta) utgår från att människor i stort är så ärliga man behöver vara för att vara en hygglig person, att man inte ljuger och fuskloggar och att man inte blåljuger sina närmaste rakt i ögonen.

Därför kan han gå många under radarn när han beter sig som ett stort barn, är skämtsam och lever ett städat liv med familj, jobb och en frisksportig hobby. Säkert har en och annan upptäckt att han inte är den han utger sig för att vara. De undviker honom säkert.

Medan andra, kanske fastnar i hans garn. Blir "använda" för hans syften och hans behov. Sex, äventyr, hjälp att sudda....(?)

Nu drar jag på hårda växlar.
De kan säkert inte bli för hårda.
Citera
2019-09-18, 23:20
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
HD har kännedom om LWs tidigare anmälningar. Vore hon inte alls inblandad borde hon illa kvickt dra sig undan sin f d make och känna oro i största allmänhet; en vän har hittats mördad inte långt ifrån hennes bostad.

Deras symbios kan tolkas som att de har hållhakar på varandra och att mordet på LW gör att de håller ihop/måste hålla ihop.
Och har de planer på att gifta sig igen lär det vara säkrast med en manlig vigselförrättare denna gång.

Siamesiska tvillingar var en överdrift som så mycket annat i denna tråd. HD var ju utomlands ett par gånger med sina föräldrar och/eller syster, cachade med föräldrar och Sillen (tror jag) de veckor som SD hade barnen.

Hur tolkar ni begreppet siamesiska tvillingar? Jag trodde de alltid var fast vid varandra 24/7 😉 långt ifrån hur SD och HD har varit m.a.o.
Sedan har de visserligen umgåtts och cachat, åkt på FAD och andra event ihop men så brukar det vara när man skilt sig och fortfarande är god vän med sitt ex och delar gemensamma intressen och vänner.
Citera
2019-09-18, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jag börjar fanimej tro att Hiding har nåt.
För lite för att binda Hanna just nu, därför är hon på fri fot, men när nya svar från NFC kommer, samt lite ytterligare förhör så kanske misstankarna kan stärkas.
Som Reimer säger, antingen mpste hon in, eller så måste hon ut ur ekvationen.

Fan vet om dom inte var två som lurade ner henne till gångvägen, ändå.
En har lämnat tydliga bevis, och en har knappt lämnat nåt.
Fan vet........
Nu när åklagaren byggt upp fallet med HD i ekvationen, så uppstår problemet om hon inte har tillräckligt med bevis för HD, så kan hon inte få SD fälld heller.
Citera
2019-09-18, 23:26
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews

Det var så jag upplevde det från början med. Något är skumt att de blir så otroligt tajta helt plötsligt. Och samtidigt visar ingen minsta lilla sorg för LW. De försöker inte ens. Sen börjar istället HD tjata på JG om att cacher (om jag minns det rätt) som LW tagit bort, skulle återinsättas. 14 dagar efter mordet! Smaklöst och iskallt. Och jag litar helt och hållet på Sh Holmes berättelser om saker som detta.

Gällande framtida vigselförrättare så slår du huvudet på spiken där med! Det blir kanske en fängelsepräst denna gången...
Citera
2019-09-18, 23:28
Medlem
Tror att SD med sin försvarare inser att det finns för många parametrar att dom inte kommer lyckas den 27:e, därför släpper dom förhandlingen och då kanske mot att restriktionerna lättas (som inte brukar sitta i så länge i alla fall).
Vad har det för skada i fallet nu om SD får se lite TV (tror jag dom tänker och framför).

Vet inte var gränsen för restriktion går (23tim i cell, utan kontakt). Blir det längre tider så brukar några specialutbildade krimvårdare få agera mänsklig kontakt med lite kortspel och liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in