Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Geocachingloggarna är en guldgruva som kan avslöja hans försök till att sudda, sudda, sudda och "skriva nytt".
Att förse människor i hans omgivning med den "önskade" versionen, och att plantera in hans vilja hur saker och ting ska skötas.
Manipulation på högsta nivå.
Är det så han lyckas få människor runt om honom att agera i hans regi?
Ja, du sammanfattar mycket bra hans vishetslära: "Don efter person"! - Men här hann han inte sudda:
Man kan bl.a. se att han under vintersäsongen åkte skridskor - och ibland rullskridskor:
https://youtu.be/4TpwuvZr450
...samt vilka färdvägar han då valde. Även gångsträckorna är intressanta att ta del av inkl. m/s.
Den bokförda skidturen 18 mars 2018 (3h:32m) överensstämmer med hans nätlogg samma datum; det var f.ö. då han vurpade; landade på tummetott och fick gipsas.
Under april 2018 är inga träningspass inlagda, men han cachade dock en hel del under månaden.
31 maj 2017 synes en något konstifik gångsträcka vara inlagd, men att döma av hans geologg den dagen har han befunnit sig i U-sala på jobb och då passat på att ta sig en liten bensträckare samtidigt som han också plockat åt sig en burk vid U-sala Resecentrum. - Gofikat fick kommungubbarna bjuda på den dagen.
10 jan 2017 har han vid halv åttatiden på kvällen under c:a 50 min åkt skidor ett par varv nära Ånnaboda, c:a 25 min bilkörning från Ö-bro (han åkte samma spår kvällen innan också men då vid en senare tidpunkt: 22.15, samt även 12 jan).
Citat:
Ursprungligen postat av Notknapparen
Det stärker min tro på vad TinnaNina berättade om att han ska ha kontaktat personer på avdelningen. Helt i linje med liknande beteende om annat vi har hört om.
Det tror jag
inte han har gjort; han är inte dum på
det viset; betydligt slugare än så. - Men andra kan han säkert kontakta i olika ärenden. - Att HD skulle ha gått omkring och mumlat på sitt arbete torde också vara en rövarhistoria - tillika med en hel del annat i tråden.
Mars och april synes i ord och bild vara en enda lång preparering av HD i syfte att få henne att ändra ståndpunkt betr. skilsmässan; stämplar sig t.o.m. med ett hjärta han hittar, för att sedan mitt i natten; underdånigt sittande på huk i friarställning under ett iskallt månsken, föreviga handen, hjärtat och vigselringen:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/4e4c223e-301c-412e-b735-19461ea65baa.jpg
https://coord.info/GLVBW0B7
(CO: ” Cachen är en grön plastlåda innehållande Penna, Loggbok, bytessaker och En stämpel + Stämpeldyna. OBS: STÄMPELN OCH STÄMPELDYNAN ÄR INTE BYTESSAKER OCH FÅR INTE PLOCKAS UT UR LÅDAN.”
Citat:
Ursprungligen postat av Notknapparen
Jag börjar ana vad MV menade med att man kan jmf med Johanna Möller och Knutbypastorn.
Jag tänker att för de flesta människor står ett beteende som detta verkar vara helt främmande för oss. Vi (de flesta) utgår från att människor i stort är så ärliga man behöver vara för att vara en hygglig person, att man inte ljuger och fuskloggar och att man inte blåljuger sina närmaste rakt i ögonen.
Därför kan han gå många under radarn när han beter sig som ett stort barn, är skämtsam och lever ett städat liv med familj, jobb och en frisksportig hobby. Säkert har en och annan upptäckt att han inte är den han utger sig för att vara. De undviker honom säkert.
Medan andra, kanske fastnar i hans garn. Blir "använda" för hans syften och hans behov. Sex, äventyr, hjälp att sudda....(?)
Nu drar jag på hårda växlar.
De kan säkert inte bli för hårda.