2019-09-18, 23:13
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 960
Politiet sier ikke lengre siste sikre livstegn.

Nå bruker de siste livstegn.

De sier heller ikke telefonsamtalen eller tidspunktet lengre, kun datoen.

Hvis dere leser denne artikkelen der Brøske argumenterer for drapshypotesen, så står det noe interessant.

"Brøske sier også at de nå vet mer om den siste telefonsamtalen Anne-Elisabeth hadde før hun forsvant."

https://www.rb.no/nyheter/anne-elisa...s/5-43-1124619

Det betyr i praksis at de tviler på noe angående denne samtalen, og har funnet noe som ikke stemmer.
Dette blir også sagt som et argument for drapshypotesen..

Det du sier her stemmer ikke med opplysningene i tidslinjen som VG har oppdatert i dag. Der skriver de at siste sikre livstegn var 9:14, og nest siste livstegn var tidligere samme morgen.
Citera
2019-09-18, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Det du sier her stemmer ikke med opplysningene i tidslinjen som VG har oppdatert i dag. Der skriver de at siste sikre livstegn var 9:14, og nest siste livstegn var tidligere samme morgen.
Nest siste er vel TH før han dro hjemmefra.
Citera
2019-09-18, 23:22
Medlem
Citat:

Dette er hva VG skriver.

Jeg har merket meg hva politiet sier på pressekonferansene..
Citera
2019-09-18, 23:22
Medlem
Jeg blir nesten stum her.

VG direkte:
Citat:
Siste sikre livstegn fra Anne-Elisabeth Hagen er en telefonsamtale hun har med en slektning klokken 09.14. Hun skal da ha vært alene i huset. Nest siste livstegn er samme morgen.

Elektroniske spor fra basestasjoner gjør at politiet plasserer ektemannens mobiltelefon på arbeidsplassen.

Og hvem er avbildet på illustrasjonsfotoet kl 09:48 - ubesvart anrop?

Må innrømme at jeg nå begynner å tvile sterkt på de oppdaterte opplysningene på VG. Denne saken blir mer og mer absurd.

Jeg mener å huske at AEH var enebarn, og da er det ikke så mange mulige "slektninger" å velge mellom.
Citera
2019-09-18, 23:26
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 960
Dette er hva VG skriver.

Jeg har merket meg hva politiet sier på pressekonferansene..

Ok, men dette er oppdatert tidslinje i VG i dag. Det er første gang jeg ser det beskrevet at TH kom på jobb mellom 9:10-9:15, at det var to livstegn den morgenen, også ett før 9:14 og at det var tapte anrop kl 9:48. De skriver ikke hvem mannen som ringte og er avbildet er, klarer ikke helt å tyde hva som står på genseren hans.
Synes uansett det er interessant med ny info.
Citera
2019-09-18, 23:29
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg blir nesten stum her.

VG direkte:

Og hvem er avbildet på illustrasjonsfotoet kl 09:48 - ubesvart anrop?

Må innrømme at jeg nå begynner å tvile sterkt på de oppdaterte opplysningene på VG. Denne saken blir mer og mer absurd.

Jeg mener å huske at AEH var enebarn, og da er det ikke så mange mulige "slektninger" å velge mellom.

Kan se ut som en håndtverker, kan du tyde teksten på genser? Virker som hele tidslinjen oppdateres. Og at de ikke er ferdige. Den så helt annerledes ut i går.
Citera
2019-09-18, 23:31
Medlem
Citat:
Ok, men dette er oppdatert tidslinje i VG i dag. Det er første gang jeg ser det beskrevet at TH kom på jobb mellom 9:10-9:15, at det var to livstegn den morgenen, også ett før 9:14 og at det var tapte anrop kl 9:48. De skriver ikke hvem mannen som ringte og er avbildet er, klarer ikke helt å tyde hva som står på genseren hans.
Synes uansett det er interessant med ny info.
Siden de ikke vet nøyaktig når TH ankom jobb så kan ikke ha fanget opp bilen hans på overvåkningskameraet
Senast redigerad av Gassa 2019-09-18 kl. 23:34.
Citera
2019-09-18, 23:34
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Siden de vet nøyaktig når TH ankom jobb så kan ikke ha fanget opp bilen hans på overvåkningskameraet
Nei, det er ikke mulig å kjøre forbi de overvåkningskameraene. Fordi det er gangvei uten bilferdsel fram til bygget på den siden.
Citera
2019-09-18, 23:36
Medlem
Mulig det har vært skrevet her før men tråden begynner så mang at jeg ikke henger med.

Men merket meg at da politiet gikk ut med opplysningen om at AEH kunne vært blitt drept i hjemmet, svarte advokat Holden etterpå at dette var nytt for familien.

Kan virke som det holder på å skjære seg mellom politiet og familien for var det ikke litt underleg at politiet ikke informerte familien i forkant?
Citera
2019-09-18, 23:36
Medlem
Citat:
Nei, det er ikke mulig å kjøre forbi de overvåkningskameraene. Fordi det er gangvei uten bilferdsel fram til bygget på den siden.
Går det ikke en alternativ vei inn på baksiden da ?

Hvorfor vet de ikke nøyaktig når han ankom jobb da hvis han er filmet ? Det er noe som skurrer.
Citera
2019-09-18, 23:40
Medlem
Citat:
Jeg skrev til VG Direkte redaksjonen og spurte hvorfor de omtaler 9:14 samtalen som et anrop til TH når alle andre medier inkl deres hovedredaksjon skriver noe annet.

Nå er tidslinjen til VG direkte også endret. Nå står det at 9:14 samtalen var til en slektning.
Tapte anrop er tidfestet til 9:48. Det gir antagelig politiet et tidsvindu fra 9:14 til 9:48 som står veldig sentralt.

https://www.vg.no/spesial/2019/direkte-anne-elisabeth-hagen-savnet/tidslinje
Så bra at du skrev til de!
Når de skriver at 9:14 samtalen var til en slektning kan det da ikke være til TH at AEH ringte på det tidspunktet (hvis da ikke AEH og TH er i slekt). Hvis ikke journalisten mente å skrive familiemedlem, men skrev slektning ved en feiltagelse?

AEH's slektninger er jo bl.a. hennes barn, hennes eventuelle søsken, søskenbarn, tremenninger, de av hennes eventuelle nevøer og nieser som er barn av hennes eventuelle søsken, osv.
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-09-18 kl. 23:45.
Citera
2019-09-18, 23:44
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Går det ikke en alternativ vei inn på baksiden da ?

Hvorfor vet de ikke nøyaktig når han ankom jobb da hvis han er filmet ? Det er noe som skurrer.
Jo, men der er det ikke kamera så vidt jeg kan se. Mellom 9:10 og 9:15 er ganske nøyaktig synes jeg, hvis man ikke har video i vestibylen da.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in