Citat:
Ursprungligen postat av
kapa-ved
Man märker på den kommentaren att hon måste lida av någon psykisk diagnos som kan dra slutsatsen att dom inte försöker tillräckligt. Hon förklarar inte en handlingsplan på hur dom skall gå tillväga för att problemet ska lösas och förbli löst. Hon kan inte se problemet med att lösa klimatfrågan rent praktiskt. Hon är erfaren kanske på att skaffa en teori på hur vi ska lösa klimatet, men när lösningarna ska genomföras uppstår alla möjliga hinder som gör att det ej går att genomföra ändringen. Hennes lösning på klimatet, att strejka och kritisera politikers arbete med att finna en lösning på problemet är för mig helt obegripligt. Vad gör hon för att praktiskt nå en lösning mer än att kräva att nån löser det? Och när dom försöker häver hon ur sig kritik mot att dom inte genomför en lösning snabbt nog.
Löser vi i framtiden problemet med klimatet så har jag svårt att se Greta som den person som bör hyllas att människan löste det. Det får i mitt tycke personerna som kom med lösningarna stå för.
Inget illa sagt om Greta som person, hon är säkert jättefin tjej och allt sånt men när det kommer till lösningar på problemen så ser jag inte henne som någon som kommer stå för särskilt många av dom.
Jag förlåter numer alla dumma påhopp på Greta med tanke på att ni som kritiserar henne i andra sammanhang blir av med jobb eller blir betraktade som Persona Non Grata. Här har ni i anonymitetens skydd ett liten kanal för er ilska. Ta för er/dig!
I sak finns det inget av vikt i ditt inlägg.
I övrigt har Greta fortsatt sin crusade. Inte för jag ett ögonblick tror att hon kommer att ha framgång. Men hon kan komma att förvåna mig. Hon är suverän i sin integritet. Hon bara måsta ha en bas för den i sin neurologiska s.k. handikapp.

Alla sk normala tjejer i den åldern hade dukat under för all det smicker Greta fått och spårat ur totalt. Inte Greta inte!