2019-09-18, 21:31
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Intressant. På vilket sätt var det på samma sätt som G3?
Handen på axeln och skottet i ryggen var inte en tillfällighet.
Citera
2019-09-18, 21:32
Medlem
Visst är det så att många vittnen beskriver varandra. Man skulle tom kunna säga att de flesta personer på platsen beskrivs av andra vittnen. Utom en person. SE. Honom har INGEN sett.

Summan av detta blir att SE, som enl egen uppgift varit i den absoluta närheten av mordplatsen, inte beskrivs av andra vittnen och går därmed i teorin upp i rök. Dessutom tillkommer enl många en ännu okänd man som befinner sig framför SE och AB men bakom LOP.

Tänk lite nu. SE är slående lik signalementet på mördaren. Det mesta stämmer enl beskrivningar. SE är bevisligen på platsen.

I min bok är SE i allra högsta grad misstänkt. Den som inte håller SE som GM har endel att förklara.
Citera
2019-09-18, 22:05
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backihallen
Visst är det så att många vittnen beskriver varandra. Man skulle tom kunna säga att de flesta personer på platsen beskrivs av andra vittnen. Utom en person. SE. Honom har INGEN sett.

Summan av detta blir att SE, som enl egen uppgift varit i den absoluta närheten av mordplatsen, inte beskrivs av andra vittnen och går därmed i teorin upp i rök. Dessutom tillkommer enl många en ännu okänd man som befinner sig framför SE och AB men bakom LOP.

Tänk lite nu. SE är slående lik signalementet på mördaren. Det mesta stämmer enl beskrivningar. SE är bevisligen på platsen.

I min bok är SE i allra högsta grad misstänkt. Den som inte håller SE som GM har endel att förklara.

Jag tror han kom ut precis efter mordet. Stod en bit ifrån och bevittnade upplivningsförsöket. Det verkar ju ha varit A, S och Lisbet som var ända framme vid Palme. Sen en mindre ring av folk en kort bit ifrån. De som stod där verkar finnas med i varandras vittnesmål.

Men de flesta som stod lite längre ifrån är inte med i varandras vittnesmål. Där tror jag SE stod.

Sen när det spred sig att det var Palme så blev SE chockad. På väg tillbaka till Skandia tror jag han insåg att han önskade han gjort nåt, önskat han blivit en hjälte som den unga tjejen som gav hjärtmassage - A. Varje gång han berättar om storyn spelar han själv större och större roll. Palme skiter han i, uppmärksamheten brinner han för, folket sörjer och han vill själv vara deras hjälte och stolthet.

Senare när SE känner sig misstrodd växer ju hans ilska mot A, hon tog hans plats i historieböckerna. Därav de hårda orden om en liten svensk tjej, som bara ville hjälpa.

Detta är så otroligt mycket mer troligt än att SE ska ha mördat Palme. Tagit sig tillbaka till Skandias huvudingång så otroligt nära mpl. Sen gå ut på polistäta Sveavägen igen och ta sig hem.

Höra av sig till polisen med lögner är så idiotiskt riskabelt. Det är inte på något sätt genialt. Tvinga till sig i ett långt tv-inslag...

Vad är mest troligt? Unik mördare eller misslyckad man som nästan såg mordet.
Senast redigerad av enough-is-enough 2019-09-18 kl. 22:13.
Citera
2019-09-18, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Åtminstone är vi överens om att han mördas av politiska skäl.
Ja, och jag uppskattar att du är bra på att få fram bilder. Du har möjligen ingen ritning på skandiahuset som det såg ut 1986?
Invärtes, med korridorer mm.
Citera
2019-09-18, 22:12
Medlem
Citat:
Jag tror han kom ut precis efter mordet. Stod en bit ifrån och bevittnade upplivningsförsöket. Det verkar ju ha varit A, S och Lisbet som var ända framme vid Palme. Sen en mindre ring av folk en kort bit ifrån. De som stod där verkar finnas med i varandras vittnesmål.

Men de flesta som stod lite längre ifrån är inte med i varandras vittnesmål. Där tror jag SE stod.

Sen när det spred sig att det var Palme så blev SE chockad. På väg tillbaka till Skandia tror jag han insåg att han önskade han gjort nåt, önskat han blivit en hjälte som den unga tjejen som gav hjärtmassage - A. Varje gång han berättar om storyn spelar han själv större och större roll. Palme skiter han i, uppmärksamheten brinner han för, folket sörjer och han vill själv vara deras hjälte och stolthet.

Senare när SE känner sig misstrodd växer ju hans ilska mot A, hon tog hans plats i historieböckerna. Därav de hårda orden om en liten svensk tjej, som bara ville hjälpa.

Detta är så otroligt mycket mer troligt än att SE ska ha mördat Palme. Tagit sig tillbaka till Skandias huvudingång så otroligt nära mpl. Sen gå ut på polistäta Sveavägen igen och ta sig hem.

Höra av sig till polisen. Tvinga till sig i ett långt tv-inslag.

Vad är mest troligt?

Hm.. intressant teori. Kvarstår gör ju dock signalementet som är slår de likt GM i många stycken.

Kvarstår gör även vittnes uppgiften om handledsväskan. Likaledes kvarstår frågan om hur SE isåfall kunnat se vittnet LJ från den plats där du mest att SE befunnit sig.

Att SE varit inom den kritiska platsen råder inga tvivel. Frågan är ju dock om han är GM. Jag tror ju det dom bekant.
Citera
2019-09-18, 22:14
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Ja, och jag uppskattar att du är bra på att få fram bilder. Du har möjligen ingen ritning på skandiahuset som det såg ut 1986?
Invärtes, med korridorer mm.
Det enda jag har är det här

https://i.ibb.co/4mLv39L/skandiahuset.jpg
Citera
2019-09-18, 22:28
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backihallen
Hm.. intressant teori. Kvarstår gör ju dock signalementet som är slår de likt GM i många stycken.

Kvarstår gör även vittnes uppgiften om handledsväskan. Likaledes kvarstår frågan om hur SE isåfall kunnat se vittnet LJ från den plats där du mest att SE befunnit sig.

Att SE varit inom den kritiska platsen råder inga tvivel. Frågan är ju dock om han är GM. Jag tror ju det dom bekant.

En man i lång mörk rock med eventuell huvudbonad, runt 180 cm? Jag skulle säga att det var det vanligaste utseendet på en man en sen, kall februarikväll i Stockholm.

Ja handledsväskan han alltid bar, förutom när han sköt då.... Men visst, den köper jag. Jag tror det var GM med liten väska som YN såg. Kan det ha varit en mössa han höll på med istället för en liten väska?

Jag tror att SE för nån sekund kan ha gått ut på Sveavägen och kollat in mot Tunnelgatan. Han säger sig ju sprungit nästan in i mordplatsen innan han uppmärksammade kroppen. Dessutom kom ju LJ ner till mordplatsen med en polis efter letandet på åsen, SE kan ha sett honom då, därav utpekandet.

Något misstänkt med SE dock. I alla bilder man ser efter mordnatten har SE glasögon. Men om man tittar på intervjun med honom i expressen några år innan mordet så har han inte glasögon. Såg två privata bilder på honom från privata tillställningar, han saknade glasögon på båda. Blev hans syn så mycket sämre på några få år? Eller är glasögonen hans trumfkort?
Citera
2019-09-18, 22:50
Medlem
Enligt Lingärde så ska en polisman som heter St*fan Sv*nsson varit delaktig i mordet på OP, dock inte som gärningsman.

Är det någon som känner till mer information om den här polismannen,
Var han i tjänst 28 feb 1986 osv

http://jagvillvarafarlig.blogspot.com/2013/02/lingardes-f-koder.html
Citera
2019-09-18, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Det enda jag har är det här

https://i.ibb.co/4mLv39L/skandiahuset.jpg
Ok. Alltid något, men endast våning 7-4.
Det intressanta är egentligen plan 1, bv och källarplanen.
Hur vet du att de korridorer du markerade på ombyggnadsskissen fanns där innan ombyggnaden?
Du sa ju att de gjorde det.
Senast redigerad av MacMackay 2019-09-18 kl. 23:21.
Citera
2019-09-18, 22:59
Moderator
OYs avatar
Citat:

Höra av sig till polisen med lögner är så idiotiskt riskabelt. Det är inte på något sätt genialt. Tvinga till sig i ett långt tv-inslag...

Vad är mest troligt? Unik mördare eller misslyckad man som nästan såg mordet.

En känd Palmehatare vill framstå som hjälte, han försökte rädda livet på Palme?

Knappast någon risk att visa sig för poliser på Sveavägen eller för den delen kontakta Polisen i efterhand, i synnerhet inte om delar av Polisen var delaktiga i mordet på ett eller annat vis.

Hur kunde SE se LJ om han inte var framme vid Palme?

Som sagt, vittnen beskriver vittnen, men ingen såg SE.

SE hävdar att han rörde sig mellan Skandias entré och fram till mordplatsen, men ingen såg honom.

Någon gick mellan AB och Palme, är det då långsökt att det var just SE, och att det var han som avlossade två skott och därefter avvek från platsen?

Polis, militär, underrättelse/säkerhetsfolk, näringsliv, är det osannolikt att till exempel EAP hade sina medlöpare och sympatisörer i de här kretsarna?

Är det uteslutet att SE var med i en ljusskygg organisation?

Utan att veta vem som är optimal, så tycker jag nog att SE som person vore en ypperlig person att värva som agent och lönnmördare. En person som lever sitt liv så ointressant som möjligt för alla andra, för att vid behov aktiveras för ett uppdrag.

Hyfsat anonym, ser tråkig och alldaglig ut, lite halvtöntig och sticker inte ut, tjänsteman med ett förflutet som pistolskytt med god kondis.

Precis den man minst av alla kan tänka sig vara kapabel att avrätta någon. Något många också trycker på.

Det där med att kontakta polis och media skulle ju faktiskt kunna vara en gammal klassiker(Pyromanen som tittar på eldsvåda och larmar brandkåren, eller mördaren som hjälper polisen att leta efter den han har mördat).
Citera
2019-09-18, 23:19
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Enligt Lingärde så ska en polisman som heter St*fan Sv*nsson varit delaktig i mordet på OP, dock inte som gärningsman.

Är det någon som känner till mer information om den här polismannen,
Var han i tjänst 28 feb 1986 osv

http://jagvillvarafarlig.blogspot.com/2013/02/lingardes-f-koder.html
Polisman C har du väl själv postat om tidigare?

Han anses ha alibi denna kväll, deltog i K4-Arvidsjaurövning i Överkalix. Alibit kontrollerat av P-G Näss.
Citera
2019-09-18, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Polisman C har du väl själv postat om tidigare?

Han anses ha alibi denna kväll, deltog i K4-Arvidsjaurövning i Överkalix. Alibit kontrollerat av P-G Näss.

Oj, senildemensen är på gång
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in