2019-09-18, 19:55
Medlem
Mongoprofetens avatar
Hoppas att detta är placerat i rätt kategori i forumet. Då och då när jag redigerar mina inlägg, så får jag en dubbelpost av samma inlägg. Ungefär som om man skapar en kopia av inlägget. Det ser ut som om att jag svarar en användare två gånger med samma svar. Varför händer detta? Det är rätt så irriterande. Är det någon bugg i hemsidan? Det slutar med att jag får ändra den senaste kopian av inlägget med att det var en dubbelpost av misstag, och att mod får ta bort den. Det märkliga är inte att det händer vid varje inlägg, men det kan ske rätt så ofta. Helt slumpmässigt dessutom. Är det någon annan här på forumet som har stött på samma problem?
Senast redigerad av Mongoprofeten 2019-09-18 kl. 20:21.
Citera
2019-09-18, 20:04
Medlem
Detta brukar hända mig med när jag trycker på bakåt i min webläsare och sedan redigerar inlägget. Då räknas det tydligen som ett inlägg till. Skumt och störande.
Citera
2019-09-18, 20:11
Medlem
Lowlyfes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Hoppas att detta är placerat i rätt kategori i forumet. Då och då när jag redigerar mina inlägg, så får jag en dubbelpost av samma inlägg. Ungefär som om man skapar en kopia av inlägget. Det ser ut som om att jag svarar en användare två gånger med samma svar. Varför händer detta? Det är rätt så irriterande. Är det någon bugg i hemsidan? Det slutar med att jag får ändra den senaste kopian av inlägget med att det var en Dubbelpost av misstag, och att mod får ta bort den. Det märkliga är inte att det händer vid varje inlägg, men det kan ske rätt så ofta. Helt slumpmässigt dessutom. Är det någon annan här på forumet som har stött på samma problem?

Citat:
Ursprungligen postat av Cherrybeat
Detta brukar hända mig med när jag trycker på bakåt i min webläsare och sedan redigerar inlägget. Då räknas det tydligen som ett inlägg till. Skumt och störande.

Vilken webbläsare och OS kör ni (på datorn)? Explorer, Chrome, Safari? Windows eller Mac? Mobilt?

Har varit med några gånger att jag skulle redigera, då spottade jag tydligen ur mig 3 inlägg på rad..
Själv körde jag då Safari på Mac.
Citera
2019-09-18, 20:13
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:

Ja, det är märkligt som fan. Får du också en sådan röd timer, som säger att du inte kan publicera ett nytt inlägg inom 30 sekunder (eller något åt det hållet) trots att du endast redigerar i ett gammalt i inlägg? Det händer mig, då och då. Får även en dubbelpost ibland utan att den röda timern dyker upp.
Citera
2019-09-18, 20:16
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lowlyfe
Vilken webbläsare och OS kör ni (på datorn)? Explorer, Chrome, Safari? Windows eller Mac? Mobilt?

Har varit med några gånger att jag skulle redigera, då spottade jag tydligen ur mig 3 inlägg på rad..

Kör med olika webbläsare. Och det verkar ske med olika webbläsare också. Använder Chrome lite mer än andra. Och det är väl i Chrome som det händer oftare jämfört med andra webbläsare?
Senast redigerad av Mongoprofeten 2019-09-18 kl. 20:24.
Citera
2019-09-18, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lowlyfe

Mozilla Firefox på en Mac-dator, här. Vet inte om det hjälper med andra webläsare, har ej provat.

Citat:
Ja, det är märkligt som fan. Får du också en sådan röd timer, som säger att du inte kan publicera ett nytt inlägg inom 30 sekunder (eller något åt det hållet) trots att du endast redigerar i ett gammalt i inlägg? Det händer mig, då och då. Får även en dubbelpost ibland utan att den röda timern dyker upp.

Ja! Det händer mig också. :-/
Citera
2019-09-18, 20:32
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Mozilla Firefox på en Mac-dator, här. Vet inte om det hjälper med andra webläsare, har ej provat.

Ja! Det händer mig också. :-/

Det var som fan. Om fler verkar ha det här problemet, då får vi hoppas att någon kan komma på en lösning. Eller att någon felsöker hemsidan/forumet, om det är där problemet ligger.
Citera
2019-09-18, 20:34
Medlem
Citat:
Det var som fan. Om fler verkar ha det här problemet, då får vi hoppas att någon kan komma på en lösning. Eller att någon felsöker hemsidan/forumet, om det är där problemet ligger.

Exakt. Blir ju lite panikläge varje gång man upptäcker att man skrivit en sak två ggr.
Citera
2019-09-18, 20:36
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Exakt. Blir ju lite panikläge varje gång man upptäcker att man skrivit en sak två ggr.

Hahaha, samma här.
Citera
2019-09-19, 09:32
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Själklart går det inte att redigera genom att backa i webläsaren. Då är ju ett inlägg redan skickat.

Använd alltid redigeraknappen i forumet så blir det inga problem.
Citera
2019-09-19, 09:38
Medlem
sebnies avatar
Har märkt samma sak, fast då när man får ett XID: 09578309583046573908 felmeddelande och sedan trycker man F5 och så blir det dubbelpost (eller inte - baserat på randomness).
Forumet kanske inte borde svara med ett felmeddelande om skickningen lyckades... Man vet ju inte om inlägget kommit igenom.

Smartaste hade varit att inkludera en unik slumpvis kod med postformuläret. Om koden är samma som ett befintligt inlägg, så betraktas postningen som en redigering på det befintliga inlägget (förutsatt att inlägget hade gått att redigera på normalt vis) - annars neka med "Detta inlägg kan inte redigeras något mera".
Då kan du skicka samma submitformulär, trycka på F5 när man får felmeddelanden från flashbacks server, och använda bakåtknappen för att redigera inlägg hur mycket du vill, och det blir ändå ALDRIG några dubbelposter eftersom koden är samma om du skickar exakt samma formulär.
Senast redigerad av sebnie 2019-09-19 kl. 09:41.
Citera
2019-09-19, 10:34
Moderator
Gordon Blixts avatar
Klagomål och kritik -> Flashback

/Mod
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto