2019-09-18, 13:52
Medlem
Min gamla mor, 85 år gammal, sitter för några dagar sedan på en buss från Sundbyberg till Brommaplan i Stockholm. Hon sitter längt bak i bussen och framför henne sitter en invandrarfamilj med flera barn. Till att börja med är det ganska mycket folk på bussen men efterhand som folk går av kommer en yngre man av samma ursprung som familjen(afrikansk, troligen Somalia) och sätter sig tillsammans med dem. Enligt min mor börjar de efter ett tag föra ett ganska högljutt och intensivt samtal. Helt plötsligt, utan någon som helst anledning eller förvarning - vänder sig mannen som är i 40-årsåldern mot min mor. Med glödande hat i blicken spottar han min mor i ansiktet och skriker jävla svin.
Min mor blev så rädd att hon skakade en lång stund efteråt och det tog flera timmar innan hon kände sig någorlunda trygg och lugn igen. Med tanke på det starka hatet i blicken och det aggressiva utbrottet trodde hon att mannen skulle ge sig på henne fysiskt. Som tur skedde inget mera.

Men vad hade min mor gjort för att tvingas utstå denna kränkning och framkallande av oerhörd rädsla?
Fullständigt obegripligt!! Att vi hade problem med integrationen visste jag, men att låta detta yttra sig på detta vis - finns inga ord för. Jag blev helt kall inombords när hon berättade om det inträffade och kände ett hat mot kräket. En feg liten människa som vi i Sverige sannolikt givit möjlighet att få bo i vårt fina land.........
Hade samma sak hänt om jag varit med min Mor?? Och vad hade hänt om jag i så fall av ren självbevarelsedrift hade ställt mannen till svars ett extremt övergrepp mot en 85-årig gammal
kvinna? Jag hade nämligen klivit in oavsett om det var min eller någon annans mor som blev utsatt för detta fasansfulla.
VAD GÖR VI FÖR ATT LIKNANDE SAKER INTE SKA SKE I FRAMTIDEN??
Citera
2019-09-18, 13:59
Bannlyst
Tråkigt för din mor men vi vill ändå fortsätta riva ned nationalstaten och nysvenskar är en bra metod att ta bort det fula vita. Jag skriver flera inlägg om det och hur vi går tillväga i tråden om Effektiva härskartekniker .
Citera
2019-09-18, 14:12
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScorerKaj
Min gamla mor, 85 år gammal, sitter för några dagar sedan på en buss från Sundbyberg till Brommaplan i Stockholm. Hon sitter längt bak i bussen och framför henne sitter en invandrarfamilj med flera barn. Till att börja med är det ganska mycket folk på bussen men efterhand som folk går av kommer en yngre man av samma ursprung som familjen(afrikansk, troligen Somalia) och sätter sig tillsammans med dem. Enligt min mor börjar de efter ett tag föra ett ganska högljutt och intensivt samtal. Helt plötsligt, utan någon som helst anledning eller förvarning - vänder sig mannen som är i 40-årsåldern mot min mor. Med glödande hat i blicken spottar han min mor i ansiktet och skriker jävla svin.
Min mor blev så rädd att hon skakade en lång stund efteråt och det tog flera timmar innan hon kände sig någorlunda trygg och lugn igen. Med tanke på det starka hatet i blicken och det aggressiva utbrottet trodde hon att mannen skulle ge sig på henne fysiskt. Som tur skedde inget mera.

Men vad hade min mor gjort för att tvingas utstå denna kränkning och framkallande av oerhörd rädsla?
Fullständigt obegripligt!! Att vi hade problem med integrationen visste jag, men att låta detta yttra sig på detta vis - finns inga ord för. Jag blev helt kall inombords när hon berättade om det inträffade och kände ett hat mot kräket. En feg liten människa som vi i Sverige sannolikt givit möjlighet att få bo i vårt fina land.........
Hade samma sak hänt om jag varit med min Mor?? Och vad hade hänt om jag i så fall av ren självbevarelsedrift hade ställt mannen till svars ett extremt övergrepp mot en 85-årig gammal
kvinna? Jag hade nämligen klivit in oavsett om det var min eller någon annans mor som blev utsatt för detta fasansfulla.
VAD GÖR VI FÖR ATT LIKNANDE SAKER INTE SKA SKE I FRAMTIDEN??

Vad har du och din mor röstat på i de senaste 3-4 valen?
Citera
2019-09-18, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Vad har du och din mor röstat på i de senaste 3-4 valen?
Varför 3-4 val? Senaste 20 åren iallafall. Kunde jag vara rödpillrad som 12åring finns det ingen ursäkt för vuxna att skylla ifrån på. I framtiden kommer man inte att kunna betala sig fri från mångkultur genom att betala artificiellt höga bostadspriser heller. Tänk på det, alla ska få!
Citera
2019-09-18, 14:39
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Varför 3-4 val? Senaste 20 åren iallafall. Kunde jag vara rödpillrad som 12åring finns det ingen ursäkt för vuxna att skylla ifrån på. I framtiden kommer man inte att kunna betala sig fri från mångkultur genom att betala artificiellt höga bostadspriser heller. Tänk på det, alla ska få!

Vansinnet med MENA-invandringen tog väl fart på allvar omkring 2000-2006. Innan man dragit streck mellan prickarna kan det ha gått en antal år. Jag var i valet och kvalet att rösta SD 2010, men tyckte det kändes lite omogna så jag röstade på M om än motvilligt. Direkt efter valet ångrade jag mig och har sedan dess valt bort 7K, sannolikt för gott. Har man röstat på 7K 2014 och ännu mera obegripligt 2018 så har jag inga sympatier.
Citera
2019-09-18, 14:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Vansinnet med MENA-invandringen tog väl fart på allvar omkring 2000-2006. Innan man dragit streck mellan prickarna kan det ha gått en antal år. Jag var i valet och kvalet att rösta SD 2010, men tyckte det kändes lite omogna så jag röstade på M om än motvilligt. Direkt efter valet ångrade jag mig och har sedan dess valt bort 7K, sannolikt för gott. Har man röstat på 7K 2014 och ännu mera obegripligt 2018 så har jag inga sympatier.

Om du röstade M 2010 så kan jag bara beklaga mig över att negern inte aidspissade din mormor i ansiktet istället för att nöja sig med en loska.
Citera
2019-09-18, 15:16
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siddhartagautama
Om du röstade M 2010 så kan jag bara beklaga mig över att negern inte aidspissade din mormor i ansiktet istället för att nöja sig med en loska.

Det står dig fritt att tycka. Min mormor är dock begravd sedan ett halvt sekel tillbaka. Du vet att jag inte är TS, va?

Jag var innerligt trött på såssarnas vidriga korrumperande och förtryckarpolitk och såg det som en befrielse när alliansen vann 2006. Jag bländades av Bildts retorik och humor och trodde han var en rekorderlig man. När FR vann och M knep statsministerposten kändes det lättare att andas. Plötsligt såg framtiden ljus ut igen. Så illa tyckte jag om GP, MS och alla de andra vidriga asen i gamla regeringen. När FR sa att småföretagare och FM var särintressen kändes det overkligt. Jag tänkte att jag skulle vara en medborgare med högre moral än att bara rösta på vad som gynnade mig själv, men förtroendet hade fått sig en allvarlig knäck. För att inte outa mig så av anledningar jag inte vill gå in på var jag rätt frånkopplad inrikespolitiken i Sverige mellan 2006-2010. Jag var som sagt på vippen att lägga rösten på SD 2010. 2009 avslutade jag prenumerationer på DN, SvD, DI osv för gott.

Sverige idag och Sverige 2006 är som två helt olika länder, även jämför med Sverige 2010 framstår Sverige som ett helt annat land. Jag tycker att 2014 och definitivt 2018 borde folk ha fattat.
Citera
2019-09-18, 15:29
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Hemskt att läsa detta, bara monster beter sig såhär. Han borde polisanmälas, ska väl finnas med på övervakningskameran i bussen.
Citera
2019-09-19, 08:14
Medlem
Oh-be-wans avatar
Äsch hon röstade ju och får nu del i det hon röstade på. Jag förstår inte vad problemet är. Hon borde öppna plånboken och strössla alla sina pengar på denna underbart genetiskt överlägsna familj.
Citera
2019-09-21, 02:37
Medlem
fermions avatar
Är det polisanmält? Det skall göras, gärna med tydlig beskrivning av gärningsmannen/händelsen. TS mor blev utsatt för ett hatbrott och de ska ju prioriteras.
Senast redigerad av fermion 2019-09-21 kl. 03:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in