Citat:
Ursprungligen postat av
Strof
Finns ingenting som talar för att man inte gjort en bred utredning precis som man påstår. Att SD var första spåret är inget märkligt. Det har han ju till och med sagt själv enligt mig ifrån trovärdig källa. Sedan verkar man inte hittat någon anledning till att avvika ifrån detta. Sett utifrån vad vi vet så pekar ju allting i den inriktningen. SD har hotat och trakasserat LW, saknar alibi och är utav utredningen misstänkt på Sannolika skäl. Dvs under utredningens gång har misstankarna stärkts.
Detta betyder ju inte såklart att allting är klappat och klart. Men när du nu i desperation griper efter halmstrån att rikta uppmärksamheten åt andra håll så måste detta underbyggas med någon form utav bevis. Ny information som vi inte känner till sedan tidigare för att det skall bli intressant. Annars kommer åtminstone jag enbart vänta och se om SD (och HD?) blir fällda och utgå ifrån att utredningen är inne på rätt spår.
Jag behöver inte underbygga någonting med bevis. Tråden är full av grova anklagelser utan några som helst bevis, påstådda bevis är inga bevis. Vi får se vad det hela landar, en frikänd HD absolut. SD vågar jag inte fria, dråp kan göras i hastigt mod, det är inom möjligheternas ram.
Konsekvensen av ett mord i närhet av en själv där man garanterat får största möjliga uppmärksamhet från polisen, det är inte förenligt med planering eller riskkalkylering. Är man däremot i utkanten av misstankesfären, den som inte självklart kommer att få misstankarna på sig, då är mord perfekt. Vill man sätta dit någon annan som man är förbannad på typ SD och samtidigt bli av med någon man börjat hata LW, så är det mer än perfekt.
Man kan alltså leta bland svikna rivaler, utöver moraliskt hämnare med religiösa motiv. Inte bara göra det så lätt för sig som åklagaren gör. I och för sig följer hon ju bara det vanliga polisiära mönstret.