2019-09-17, 01:32
Bannlyst
Halv ok serie, det går lite för segt bara....
Citera
2019-09-17, 03:26
Medlem
I sann SVT-anda kommer naturligtvis tonårstjejen vara den enda som överlistar det dumma polispatriarkatet och gå segrande ur tävlingen
I övrigt, skärp er för fan. Riktiga pengar? Visa polislegitimation när man låtsasgriper nån på TV? Hoppas i alla fall att de har roligare uppdrag i senare avsnitt än "köp nåt för kontanter lol".
Citera
2019-09-17, 14:04
Medlem
Svartskäggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangobaer
Visa polislegitimation när man låtsasgriper nån på TV?
De kunde ju visa en låtsaslegitimation.
Citera
2019-09-17, 17:50
Medlem
swimmingpools avatar
Konstigt att förhöra frisören när hon har kunder, inte gör man väl så i verkligheten?
Citera
2019-09-17, 17:54
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Riktiga amatörer i förhöret. Vad är det för fel på.
"Minns inte"
"Vet inte"
"Kommer inte ihåg"
"Jag vet inte vad ni håller på med, jag vet inget om det här"
"Jag vill ha en försvarare som kan förklara vad detta handlar om innan jag deltar i något förhör"
Precis. Konstigt att dom inte försöker mer.
Citera
2019-09-18, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
Är inte en av de manliga poliserna (runt 40 med skägg) ganska lik någon svensk komiker, eller är det bara jag som har tänkt på det?

Ser ut som att Måns Möller och Martin Björk skaffat barn
Citera
2019-09-18, 13:22
Medlem
JanTalibans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Du tror inte att det bara är den/de översta sedlarna som har tryck? Sen är det bara att plasta in bunten och ha en tryckt "sedel" överst..
Precis. I första avsnittet så skyfflar man av oklar anledning en massa tiokronor (och eventuellt några lösa sedlar), vilket borde vara äkta pengar. Att hantera miljonbelopp känns problematiskt. Fast lika problematiskt borde det vara att förfalska pengar (egentligen oavsett nivån på trovärdigheten). Så … förslaget är alltså att pengarna är äkta, men att summan är rejält fejkad.

Jag har förresten svårt att fatta hur synlig filmningen är. Frisersalongen filmas delvis med dold kamera. Men under förhöret tycks polisen inkomma i sällskap med en kamera som plötsligt blir väldigt välregisserad. I det läget måste både tjuv och polis ha klart för sig att man deltar i ett och samma TV-program, eller?

För ett problem – av många – borde nämligen vara att poliserna springer omkring och polisar sig mot vem fan som helst som råkar bli misstänkt. Det löser man väl genom att polisen ständigt inhämtar ja/nej på alla personer de vill hantera. Fast det sabbar ju spänningen.
Citera
2019-09-18, 13:40
Medlem
Jag bildgooglade Askersund. Förutom att det uppenbarligen är en kommun som lider av akut brist på spännande nysvenska inslag (vilket kan förklara behovet av fiktiva brott), så ligger det i Östergötland, så om upplägget är tråkigt så kan man ju åtminstone skratta åt dialekten.
Citera
2019-09-18, 19:00
Medlem
C.H.Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Jag bildgooglade Askersund. Förutom att det uppenbarligen är en kommun som lider av akut brist på spännande nysvenska inslag (vilket kan förklara behovet av fiktiva brott), så ligger det i Östergötland, så om upplägget är tråkigt så kan man ju åtminstone skratta åt dialekten.

Nej, Askersund ligger i Närke.
Däremot är ju även Närkingskan särpräglad.
Citera
2019-09-19, 20:42
Medlem
elbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Riktiga amatörer i förhöret. Vad är det för fel på.
"Minns inte"
"Vet inte"
"Kommer inte ihåg"
"Jag vet inte vad ni håller på med, jag vet inget om det här"
"Jag vill ha en försvarare som kan förklara vad detta handlar om innan jag deltar i något förhör"

Nu hade de antagligen hittat pengarna i huset ändå, men för fan, man behöver ju inte servera det på silverfat. Det är inte olagligt att gå med hunden. Det är väl trevligt att de har bilder på det, men det blir bara värt något om hon sitter och ljuger ihop en massa som inte stämmer överens med bilderna.

Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Precis. Konstigt att dom inte försöker mer.

Det kan de ju inte lära ut på prime time tv,
Citera
2019-09-19, 20:42
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
Det kan de ju inte lära ut på prime time tv,
Man lär sig ju en massa annat.
Citera
2019-09-22, 20:11
Medlem
Hunden007s avatar
alltså nu är ju tjuvarna inte smartaste men riggat att typ alla skall åka fast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in