2019-09-18, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...
Det har ju snackats av och till under åren om att Zlatan planerar för en tränarkarriär men det vet jag inget om https://www.independent.co.uk/sport/football/premier-league/manchester-united-news-zlatan-ibrahimovic-coaching-badges-jose-mourinho-marcus-rashford-a7225056.htm l

Han är hur som helstl ganska företagsam och sannolikt fortsätter han med sina affärer. Tittar man på hur han byggt sitt varumärke under spelarkarriären (med reklambyråer etc) så kommer han förmodligen att försöka hitta nya sätt att tjäna pengar på det.

Tycker han känns lite för dum för att lyckas som tränare. Men kan säkert få några hyggliga enbart på hans meriter som spelare.
Citera
2019-09-18, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Inte bara svensk media som skriver om honom. Och vad är de okunniga i?

Ingen förutom fotbollsintresserade i USA (vilket är ytterst få) vet vem han är. Han är så okänd att reportrarna säger fel namn och kallar honom för "Zoltan" istället.

Tragikomiskt att läsa spaltmeter i Sverige om hans framfart i en liga som är i klass med allsvenskan.

Vi har ju en del duktiga spelare nu ute i Europa som faktiskt spelar på en väldigt hög nivå. Tänker främst på Forsberg och Lindelöf som spelar från start i två riktigt bra klubbar, men även fina talanger i stora ligor. Som till exempel Isak och Kulusevski. Skriv mer om dem istället.
Citera
2019-09-19, 07:33
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Ingen förutom fotbollsintresserade i USA (vilket är ytterst få) vet vem han är. Han är så okänd att reportrarna säger fel namn och kallar honom för "Zoltan" istället.

Tragikomiskt att läsa spaltmeter i Sverige om hans framfart i en liga som är i klass med allsvenskan.

Vi har ju en del duktiga spelare nu ute i Europa som faktiskt spelar på en väldigt hög nivå. Tänker främst på Forsberg och Lindelöf som spelar från start i två riktigt bra klubbar, men även fina talanger i stora ligor. Som till exempel Isak och Kulusevski. Skriv mer om dem istället.
Faaast det skrivs ju om dom också? Det skrivs ju såklart om Zlatan när han gör mål. Det skrivs också om Zlatan för att han väcker intresse och ointresse hos många människor vilket genererar klick, oavsett liga.
Citera
2019-09-21, 16:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Faaast det skrivs ju om dom också? Det skrivs ju såklart om Zlatan när han gör mål. Det skrivs också om Zlatan för att han väcker intresse och ointresse hos många människor vilket genererar klick, oavsett liga.

Han genererar inga klick oavsett liga
Citera
2019-09-21, 16:15
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nelson33
Han genererar inga klick oavsett liga
Det gör han oavsett om du vill det eller inte.
Citera
2019-09-21, 16:51
Medlem
Håller med att Zlatan inte är tränarmaterial efter spelarkarriären. Kanske som assisterande eller något, men det känns dömt att misslyckas.

Tror han kommer likt Lundqvist efter karriären hålla på med klädesmärken osv. Kanske att han kommer hålla på med välgörenhet som integrationsprojekt osv för ungdomar. Agent kanske? Expertkommentator?

Jag kan dock se en Zlatan som tränare aka Maradona.
Citera
2019-09-21, 18:10
Medlem
tjallepetters avatar
Zlatan är en kultspelare.
I varenda land han har spelat i skapar han rubriker, både negativa och positiva. Han är ett ständigt aktuellt diskussionsämne.

Skulle vara riktigt kul att se honom återvända till Allsvenskan och Malmö. För att runda av den fantastiska karriär han har haft. Tänk er att han går och vinner Allsvenskan sista året med Malmö och sen lägger skorna på hyllan. Vackert, minst sagt.

När han väl lägger skorna på hyllan så kan jag se honom bli en kultpersonlighet i USA (Tänk Schwarzenegger, Hogan osv). Han har en unik personlighet, minst sagt.

Det finns 3 aktiva spelare vars avskedsmatch kommer att vara sentimental och sorglig, det är Messi, Ronaldo och Zlatan!
Citera
2019-09-21, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
I varenda land han har spelat i skapar han rubriker, både negativa och positiva. Han är ett ständigt aktuellt diskussionsämne.

Skulle vara riktigt kul att se honom återvända till Allsvenskan och Malmö. För att runda av den fantastiska karriär han har haft. Tänk er att han går och vinner Allsvenskan sista året med Malmö och sen lägger skorna på hyllan. Vackert, minst sagt.

När han väl lägger skorna på hyllan så kan jag se honom bli en kultpersonlighet i USA (Tänk Schwarzenegger, Hogan osv). Han har en unik personlighet, minst sagt.

Det finns 3 aktiva spelare vars avskedsmatch kommer att vara sentimental och sorglig, det är Messi, Ronaldo och Zlatan!

Problemet är att fotbollen i sig är så pass populärt, personen ifråga ser sig själv som en frälsare (på allvar) även om det endast handlar om underhållning.
Juvenilt beteende av en vuxen person men det skapar tydligen rubriker, vilket säger det mesta om samhället.
Citera
2019-09-21, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Håller med att Zlatan inte är tränarmaterial efter spelarkarriären. Kanske som assisterande eller något, men det känns dömt att misslyckas.

Tror han kommer likt Lundqvist efter karriären hålla på med klädesmärken osv. Kanske att han kommer hålla på med välgörenhet som integrationsprojekt osv för ungdomar. Agent kanske? Expertkommentator?

Spontant känns det dock inte som att han lyckats etablera något riktigt än. Han försökte med Stadium (AZ) och Wellness drickan och paddel-sporten. Sen var det bethard och apoteket. Jag kan inte riktigt komma på nåt engagemang utanför fotbollen som slagit väl ut....rätta mig gärna om jag har fel.

Jag tror han vill/ville in i Hollywood och därför var med i en massa Talkshows. När det inte riktigt tagit fart på det hållet så fokuserar han mer på fotbollen.

Tror utspelet om Man United hade viss seriositet bakom sig. Han ville se hur OGS reagerade helt enkelt. Som han gjorde med Janne ungefär. Men tror nog att han möjligtvis skulle kunna gå till en klubb som aspirerar på CL-titeln framåt vårkanten. Om en sådan chans uppenbarar sig.

Han sålde huset i Malmö så jag tror nog den chansen är förbi. Fast han måste haft planer på det. Spel i MFF alltså.

Tror definitivt inte på Z som tränare.
Citera
2019-09-22, 08:48
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben

Nej. Man kan verkligen inte se Zlatan som att stå vid sidan om och träna ett lag. Varför skulle han sedan göra det? Han han redan miljarder och behöver inte pengarna. Utöver att han aldrig visat ambitioner på det. Att vara en ledare som t.ex Zidane. Det är bara Zlatan som gäller för Zlatan.

Hans plan är nog att göra som Beckham. Få till kläder, parfymer etc. För att utöka miljarderna lite mer.

Han gjorde mål inatt igen också. Bara ett bakom Vela.
Citera
2019-09-22, 09:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Det gör han oavsett om du vill det eller inte.

Nej det gör han absolut inte oavsett om du vill det eller inte
Citera
2019-09-22, 09:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter

Nej han är ingen kultspelare

I varenda land han spelar i skapar han inga rubriker både negativa och positiva Han är ständigt inget aktuellt diskussionsämne

Skulle inte vara kul att se honom i Malmö och han kommer aldrig vinna allsvenskan och han har absolut inte haft en fantastisk karriär

Nej han kan absolut inte bli kultpersoblighet i usa för då måste han göra 102 mål till på de kommande 2 säsonger i MLS
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in