2019-09-17, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
"Jag ska hälsa så hjärtligt från Karin" kanske.

Om polisen skulle ha den uppgiften från trovärdigt håll så är det väl inte rimligt att hon släppts.
Nä. Tvek på den uppgiften
Citera
2019-09-17, 22:18
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Varför sprider någon en teckning på BO med skott i ljumsken?

Om jag inte missminner mig så skrev personen att det är så h*n har uppfattat att skotten har hamnat. Personen i fråga reserverade sig för att det eventuellt kan vara felaktigt.
Citera
2019-09-17, 22:19
Medlem
Citat:
Vet vi det?

Nej, vi vet inte att han sköts medan han larmade på sin dörr högt upp i huset. Men vittnen uppgav det:
”Enligt Aftonbladets uppgifter var mannen på väg till jobbet när han överrumplades och besköts – skottlossningen ska ha ägt rum då han larmade och låste lägenheten.”

Också i Aftonbladet:”Mannen var på väg till jobbet och skulle låsa och larma dörren när tumult uppstod i trapphuset.”
Citera
2019-09-17, 22:20
Medlem
Jag har Fredriks Juli@s och flera andras förhör på en ljudfil från tingsrätten om någon vill höra. Vet inte var man laddar upp ljudfiler. Minfil laddar bara upp pdf
Citera
2019-09-17, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Kikar in här ibland. Kan någon uppdatera, något nytt? Såg i Aftonbladet (bakom betalvägg ) att torpeden gömmer sig på landet, samt att toppjuristen undanhållit någon detalj för polisen.

Det är nyheten, egentligen. Så nu återvinns trådens tidiga inlägg som redan har falskförklarats.

Däremot försöker jag lyfta orimligheter med två potentiella GM.

Timeout kämpar på med referat från domsluten som vanligt.

Du kan somna om, men bara halvt.

Förr eller senare tas han fast.
Citera
2019-09-17, 22:21
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Jag skulle vara mycket restriktiv på att lita på något som 08 skriver.

(En knarkare vill till varje pris undvika finkan, dessutom)

För egen del är jag restriktiv mot alla inlägg som inte är bevisning. Samtliga skribenter spekulerar dock, inte mig emot.

Oavsett vilket, så torde man kunna anta att sannolikheten är relativt hög för att en knarkare begår misstag.
Citera
2019-09-17, 22:22
Medlem
Är det Fredrik som skjutit Henrik så måste Henrik ha sett det. Undra varför han inte så att det var Fredrik? Om han inte ville skydda Fredrik?
Citera
2019-09-17, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Om jag inte missminner mig så skrev personen att det är så h*n har uppfattat att skotten har hamnat. Personen i fråga reserverade sig för att det eventuellt kan vara felaktigt.

Om det är korrekt, kan han tipsa pressen.
Citera
2019-09-17, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Jag kan inte citera GM eftersom jag inte vet vad han skulle sagt men Farbror Blå har en teori och det är samma person som AB har skrivit om här
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JoMlq4/uppgifter-polisen-letar-efter-utpekad-torped-pa-landsbygden

Jag kan inte läsa hela. Men skriver AB nåt om ”torpedens” koppling till nån anstiftare. Eller är torped bara ett antagande ?
Citera
2019-09-17, 22:25
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Om det är korrekt, kan han tipsa pressen.

Väldigt lite är korrekt i den här tråden, men skribenter spekulerar likväl.
Citera
2019-09-17, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Jag kan inte läsa hela. Men skriver AB nåt om ”torpedens” koppling till nån anstiftare. Eller är torped bara ett antagande ?

Citerar ur artikeln, och några kopplingar görs inte eller hur man fått fram just den här snubben.

Enligt Aftonbladets uppgifter har polisen nu fått fram en högintressant man som misstänks ha hållit i vapnet.
Polisens spanare har letat efter mannen och under den gångna veckan har sökandet koncentrerats till en ort på landsbygden i Mellansverige, enligt Aftonbladets uppgifter.
Mannen är i 40-årsåldern och har dömts för ett flertal brott under de senaste decennierna. Han har levt ett kringflackande liv och suttit i fängelse i kortare perioder.
Enligt domstolshandlingar så ska mannen tidigare ha hotat ett av sina offer med att skjuta personen i huvudet samt skickat ett fotografi på pistoler.
Mannen har dock inte dömts för grövre skjutvapen- eller våldsbrott, utan i stället har det handlat om misshandel och hot riktade mot kvinnor i hans närhet.
Utredningen av mordförsöket på Henrik Olsson Lilja leds av kammaråklagare Lucas Eriksson som inte vill uttala sig.
– Det finns ingen frihetsberövad i ärendet och mer än det kommenterar jag inte, säger han.
Citera
2019-09-17, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Jag har Fredriks Juli@s och flera andras förhör på en ljudfil från tingsrätten om någon vill höra. Vet inte var man laddar upp ljudfiler. Minfil laddar bara upp pdf

Här kan du ladda upp ljudfiler. Jag är intresserad av dina tidigare uppladdningar också som numera är borttagna. Så du kanske kan ladda upp dom också.
https://www.filedropper.com/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in