2019-09-17, 21:39
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
2 GM i huset ?

Har inte skrivit något mer för att se om någon här uppfattade den senaste "detaljen".
I dagens AB finns ett foto på den avspärrade porten med blåvita polisband.
Men det är porten på Polhemsgatan 1 som fotot visar.
Tidigare fotoserier har bara visat porten nr 62.
Porten på Polhemsg 1 har "kökshissen" som är trapphuset mot köksingången på de stora lägenheterna.

Det här kan antyda att det krävdes 2 GM för att kunna få 100% kontroll över utgångarna.
Det kan också vara en avspärrning för teknisk undersökning, men då nu en restaurant-ägare har vittnat om "2 skummisar", matchar det husets planlösning. Att sen en GM skulle ha sagt något (enligt memajk) pekar mer på en indrivare än en hyrd mördare, om det nu sades något som kunde härleda till en privat konflikt, men den konflikten kan lika väl vara någon annan än KL, om vi ser till HOL:s "revir".

Och AB har redan ändrat artikeln till en betal-artikel, vilket gör att jag misstänker att dom enbart sydde ihop något snabbt för att möta Expressens artikel och för att få massa klick på nätet.
Här finns fotot på porten: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JoMlq4/uppgifter-polisen-letar-efter-utpekad-torped-pa-landsbygden

Intressant. Jag har inte tänkt i de banorna, men så kan det givetvis vara också. Två ingångar, två skyttar - för att försäkra sig om att HOL inte kommer undan. Det i sig förstärker teorin om att brottet är ytterst planerat. Frågan är - är det begånget av amatörer eller ligger professionella torpeder bakom?
Citera
2019-09-17, 21:52
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemag
JL= kompis till advokat ML som dejtar HL och JL är misshandlad av FO.
SH= läkare som dejtat KL och stämt MLs dotter för trakasserier och begärt kontaktförbud, i denna stämning ska JL ha vittnat, oklart varför hon skulle gjort detta.
I dom mot FO gällande misshandel av JL framgår det att dom träffats på nätet och jag känner att världen börjar bli för liten när också KL skulle vara någon självutnämnd god man åt FO.
Det fetade. Jag hade protokollet om besöksförbudet sparat då jag laddade ner det innan Efternamn08 hann få det raderat från minfil.
Nu kan Efternamn08 inte längre påstå att några trakasserier har pågått och att det finns någon som helst substans i det hen berättar om fallet.

SOLNA TINGSRÄTT PROTOKOLL 2019-08-28 Ä 5588-19
Skälen för tingsrättens beslut
Enligt 1 § lagen (1988:688) om kontaktförbud får kontaktförbud meddelas om det på grund av särskilda omständigheter finns risk för att den mot vilket förbudet avses gälla kommer att begå brott mot, förfölja eller på annat sätt allvarligt trakassera den som förbudet avser att skydda.
Det framgår av förarbetena att det ska vara fråga om en klar och konkret risk samt att bedömningen ska grundas på förhållandena i det enskilda fallet. Vid bedömningen av om det finns en sådan risk ska särskilt beaktas om den mot vilken förbudet avses gälla tidigare har begått brott mot någon persons liv, hälsa, frihet eller frid. Ett kontaktförbud får endast meddelas om skälen för ett sådant förbud
uppväger det intrång eller men i övrigt som förbudet innebär för den mot vilken beslutet avses gälla.

J N, (dottern till HOLs nya kvinna), har inte tidigare lagförts för brott mot S H, (Karins nya man), eller någon annan.
Hon har förnekat att hon har skickat de e-postmeddelanden som S H har åberopat till stöd för sin ansökan om kontaktförbud.
J N är inte skäligen misstänkt i den förundersökning som pågår avseende meddelandena och åklagaren har i det överklagade beslutet funnit att utredningen talar mot att hon har skickat dessa.

S H har vid tingsrätten åberopat förhör med vittnena J L och K K för att styrka att J N ligger bakom meddelandena.
J L har inte lämnat några uppgifter som tyder på att J N har skickat meddelandena.

K K har uppgett att meddelandena har skickats med hjälp av programmet TOR, en tjänst som ”studsar” IP-adresser via olika reläer runt om i världen, och att det därför inte med säkerhet kan sägas var de skickats från.
Mot bakgrund av de TOR-reläer som har använts är det dock enligt honom troligt att vissa av meddelandena har skickats från USA (där J N enligt S H då har befunnit sig).

Tingsrätten gör följande bedömning.
Det saknas, även med beaktande av det som förekommit vid tingsrätten, utredning som med någon styrka talar för att det är J N som har skickat de aktuella meddelandena.
Det har inte kommit fram några andra särskilda omständigheter som tyder på att det finns risk för att J N kommer att begå brott mot, förfölja eller på annat sätt allvarligt trakassera S H.
Förutsättningarna för kontaktförbud är således inte uppfyllda och S H:s överklagande ska avslås.

Just detta... programmet TOR, en tjänst som ”studsar” IP-adresser via olika reläer runt om i världen... innebär att oavsett vilket land J N har varit i så kan det ha studsat i just det landet.
USA ingår mig veterligt i länder i världen.

Jag tror fortfarande att Karin ligger bakom detta för att svärta ner HOL än en gång.
Citera
2019-09-17, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Intressant. Jag har inte tänkt i de banorna, men så kan det givetvis vara också. Två ingångar, två skyttar - för att försäkra sig om att HOL inte kommer undan. Det i sig förstärker teorin om att brottet är ytterst planerat. Frågan är - är det begånget av amatörer eller ligger professionella torpeder bakom?

Är det Fredrik så kommer han väl dyka upp när han knarkat upp alla pengarna.
Citera
2019-09-17, 21:54
Medlem
Citat:

Två skyttar indikerar proffs, yrkeskriminella,
En skytt kan indikera proffs och yrkeskriminell men också en amatör och hantlangare utan vapenvana.

Jag tycker mig se för många medvetet missar detaljerna.

Han borde ha dött sett till förutsättningarna.

Det talar emot proffs övh.
Citera
2019-09-17, 21:55
Medlem
Citat:
Intressant. Jag har inte tänkt i de banorna, men så kan det givetvis vara också. Två ingångar, två skyttar - för att försäkra sig om att HOL inte kommer undan.

Tror huset har tre ingångar. Men han sköts av en skytt medan han larmade på sin dörr långt uppe i huset.
Citera
2019-09-17, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittiseptember
Tror huset har tre ingångar. Men han sköts av en skytt medan han larmade på sin dörr långt uppe i huset.

Vet vi det?
Citera
2019-09-17, 21:59
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Är det Fredrik så kommer han väl dyka upp när han knarkat upp alla pengarna.

Alright. Det borde med andra ord inte vara så svårt att få FO att prata. Under förutsättning att det är FO som är skytten.
Citera
2019-09-17, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det fetade. Jag hade protokollet om besöksförbudet sparat då jag laddade ner det innan Efternamn08 hann få det raderat från minfil.
Nu kan Efternamn08 inte längre påstå att några trakasserier har pågått och att det finns någon som helst substans i det hen berättar om fallet.

g.

Du har fel när du påstår att det inte varit några trakasserier. Han har ju fått kränkande mail. Någon måste ha skickat det till honom eftersom han dels polisanmält det och dessutom kört det i tingsrätten. Mailen är inte offentlig handling så vi vet ju inte vad som står i dom.

Om det nu är som du tror att det är Karin som skickat dom så vad vinner hon på det? Hon kunde ju inte ana att Henrik skulle låta sin byrå företräda älskarinnans dotter?
Citera
2019-09-17, 22:01
Medlem
Citat:
Alright. Det borde med andra ord inte vara så svårt att få FO att prata. Under förutsättning att det är FO som är skytten.

Varför skulle FO medge mordförsök?
Citera
2019-09-17, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Du har fel när du påstår att det inte varit några trakasserier. Han har ju fått kränkande mail. Någon måste ha skickat det till honom eftersom han dels polisanmält det och dessutom kört det i tingsrätten. Mailen är inte offentlig handling så vi vet ju inte vad som står i dom.

Om det nu är som du tror att det är Karin som skickat dom så vad vinner hon på det? Hon kunde ju inte ana att Henrik skulle låta sin byrå företräda älskarinnans dotter?

Nu trollar 08 igen och drar upp, återigen, att HOL:s byrå, men inte han själv, tog hand om fallet.

Vem som helst kan ha skickat mailen. Även Stefan själv, eller Karin.
Citera
2019-09-17, 22:06
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Två skyttar indikerar proffs, yrkeskriminella,
En skytt kan indikera proffs och yrkeskriminell men också en amatör och hantlangare utan vapenvana.

Jag tycker mig se för många medvetet missar detaljerna.

Han borde ha dött sett till förutsättningarna.

Det talar emot proffs övh.

Jag ser vad du skriver, men jag är - som sagt - öppen för olika alternativ. Men, för att komma åt: ”många som medvetet missar detaljerna”, så kan du kanske förklara tydligare vad du menar?

Tolkar jag dig rätt om jag skriver följande:
Du anser att det är en amatör och hantlangare utan vapenvana som har varit i farten? Detta med anledning av att du anser att HOL annars borde ha dött sett till förutsättningarna - om det hade rört sig om ett proffs alltså?
Citera
2019-09-17, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout

SOLNA TINGSRÄTT PROTOKOLL 2019-08-28 Ä 5588-19
Skälen för tingsrättens beslut
Enligt 1 § lagen (1988:688) om kontaktförbud får kontaktförbud meddelas om det på grund av särskilda omständigheter finns risk för att den mot vilket förbudet avses gälla kommer att begå brott mot, förfölja eller på annat sätt allvarligt trakassera den som förbudet avser att skydda.
Det framgår av förarbetena att det ska vara fråga om en klar och konkret risk samt att bedömningen ska grundas på förhållandena i det enskilda fallet. Vid bedömningen av om det finns en sådan risk ska särskilt beaktas om den mot vilken förbudet avses gälla tidigare har begått brott mot någon persons liv, hälsa, frihet eller frid. Ett kontaktförbud får endast meddelas om skälen för ett sådant förbud
uppväger det intrång eller men i övrigt som förbudet innebär för den mot vilken beslutet avses gälla.

J N, (dottern till HOLs nya kvinna), har inte tidigare lagförts för brott mot S H, (Karins nya man), eller någon annan.
Hon har förnekat att hon har skickat de e-postmeddelanden som S H har åberopat till stöd för sin ansökan om kontaktförbud.
J N är inte skäligen misstänkt i den förundersökning som pågår avseende meddelandena och åklagaren har i det överklagade beslutet funnit att utredningen talar mot att hon har skickat dessa.

S H har vid tingsrätten åberopat förhör med vittnena J L och K K för att styrka att J N ligger bakom meddelandena.
J L har inte lämnat några uppgifter som tyder på att J N har skickat meddelandena.

K K har uppgett att meddelandena har skickats med hjälp av programmet TOR, en tjänst som ”studsar” IP-adresser via olika reläer runt om i världen, och att det därför inte med säkerhet kan sägas var de skickats från.
Mot bakgrund av de TOR-reläer som har använts är det dock enligt honom troligt att vissa av meddelandena har skickats från USA (där J N enligt S H då har befunnit sig).

Tingsrätten gör följande bedömning.
Det saknas, även med beaktande av det som förekommit vid tingsrätten, utredning som med någon styrka talar för att det är J N som har skickat de aktuella meddelandena.
Det har inte kommit fram några andra särskilda omständigheter som tyder på att det finns risk för att J N kommer att begå brott mot, förfölja eller på annat sätt allvarligt trakassera S H.
Förutsättningarna för kontaktförbud är således inte uppfyllda och S H:s överklagande ska avslås.

Just detta... programmet TOR, en tjänst som ”studsar” IP-adresser via olika reläer runt om i världen... innebär att oavsett vilket land J N har varit i så kan det ha studsat i just det landet.
USA ingår mig veterligt i länder i världen.

Jag tror fortfarande att Karin ligger bakom detta för att svärta ner HOL än en gång.

Bra, jag får rätta mig ang advokaten som HL dejtar, MN ska det vara inte ML.
Finns det något om att JL ska ha vittnat här eller va det skitsnack ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in