2019-09-17, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IbrahimZlatanovic
Klart det var värt det, dom kommer ju få fett många uppmuntrande brev från sina "bröder" under sin volta.

Tror det var dålig impulskontroll bland de inblandade... Hot under kvällen och någon blir kränkt och de vill då döda personen utan att reflektera vad det innebär.... Nu väntar troligtvis en lång volta!!!

SH med dotter som inte får träffa sin pappa på bra många år, vilket mörker....
Citera
2019-09-17, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klapptrae
Enligt rykten skulle någon av dom åtalade i rättssalen gett NM fingret och sen berättat hur knullad NM kundr förvänta sig och bli, som sakt vet jag ej om detta stämmer till 100%

Var en åhörare som blev avhyst från rättegången, om det kanske är det du syftar på????
Citera
2019-09-17, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Var en åhörare som blev avhyst från rättegången, om det kanske är det du syftar på????
Vet ej han jag pratade med trodde någon av dom inblandade. Kandke va åhörare lär få höra det nästa gång jag träffar min kompis.
Citera
2019-09-17, 17:17
Medlem
18år eller livstid? Det var ju tråkigt. Hoppas dom blir fria
Citera
2019-09-17, 18:14
Avslutad
Hur går det för vår FUP hjälte?
Citera
2019-09-17, 18:15
Medlem
NM har ju skjutit sig själv i foten om han har nämnt S*mmys namn i breven som skickades genom badrummet på häktet. Ingen snubbe man vill ha som fiende, speciellt inte om man riskerar att spendera 18år+ på anstalt.
Citera
2019-09-17, 18:29
Medlem
NM erkänt mord, mordförsök.....
SH erkänt att han varit på platsen, men nekar att vara skytt trots BO som angett honom för att vara skytten....
AB nekar all inblandning!!

Hur kommer soppan sluta??? NM 18 år, SH 18 år, AB 10 år???
Citera
2019-09-17, 19:34
Medlem
Citat:
Tror det var dålig impulskontroll bland de inblandade... Hot under kvällen och någon blir kränkt och de vill då döda personen utan att reflektera vad det innebär.... Nu väntar troligtvis en lång volta!!!

SH med dotter som inte får träffa sin pappa på bra många år, vilket mörker....
Ja nåt sånt tänker jag också är bakgrund!

Har man en pappa som lever ett kriminellt liv får man nog tyvärr mer lugn å ro å stabilitet i sin tillvaro om han sitter inne lång tid än att han plötsligt kommer hem igen osv. Stackars barn till folk som inte tänker sig för vad de ger sig in i å hur barnen drabbas av deras gärningar och umgänge osv än hur.

Citat:
Ursprungligen postat av klapptrae
Vet ej han jag pratade med trodde någon av dom inblandade. Kandke va åhörare lär få höra det nästa gång jag träffar min kompis.
Det vore intressant att höra vem å vad som hände!

Citat:
Ursprungligen postat av MkkSberg89
18år eller livstid? Det var ju tråkigt. Hoppas dom blir fria
Ehhh... är du kompis med dom eller!? Folk som springer runt å skjuter är väl trevligast för oss andra om de sitter bakom lås å bom, länge! (Oavsett om det är annat drägg de skjuter så kan ju oskyldiga råka bli drabbade också osv)

Citat:
NM erkänt mord, mordförsök.....
SH erkänt att han varit på platsen, men nekar att vara skytt trots BO som angett honom för att vara skytten....
AB nekar all inblandning!!

Hur kommer soppan sluta??? NM 18 år, SH 18 år, AB 10 år???
Nån särskilt anl att du tror AB får lägre straff? Vet vi eg nåt om hans inblandning? Bevisning mot honom?
Fup fup fup... 🙏🏻

Domen kommer iaf 27 sept! https://www.dt.se/artikel/rattegangen-efter-dodsskjutningen-avslutad-det-finns-en-tystnadskultur
Citera
2019-09-17, 19:40
Medlem
27 september kommer dom enligt dt. En försvarare (s.h’s) menar att man inte kan ”slaska ihop” tre personer och döma de för samma brott. N.m’s försvarare tycker att straffet ska bli lägre än 18 år eftersom nm skjutit instinktivt utan plan. AB’s försvarare säger att hans klient inte ens varit på platsen.

https://www.dt.se/artikel/rattegangen-efter-dodsskjutningen-avslutad-det-finns-en-tystnadskultur
Citera
2019-09-17, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitaminkick
27 september kommer dom enligt dt. En försvarare (s.h’s) menar att man inte kan ”slaska ihop” tre personer och döma de för samma brott. N.m’s försvarare tycker att straffet ska bli lägre än 18 år eftersom nm skjutit instinktivt utan plan. AB’s försvarare säger att hans klient inte ens varit på platsen.

https://www.dt.se/artikel/rattegangen-efter-dodsskjutningen-avslutad-det-finns-en-tystnadskultur

Alla 3 är kvar i häktet i väntan på DOM så dom kommer sannolikt dömas alla 3. Men om alla kommer dömas för mord är oklart.

Vad tror alla på för påföljder?
Citera
2019-09-17, 20:12
Medlem
Visst var det så att 2 av denna trio är fullvärdiga BMC?
Citera
2019-09-17, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siasoss
Ja nåt sånt tänker jag också är bakgrund!

Har man en pappa som lever ett kriminellt liv får man nog tyvärr mer lugn å ro å stabilitet i sin tillvaro om han sitter inne lång tid än att han plötsligt kommer hem igen osv. Stackars barn till folk som inte tänker sig för vad de ger sig in i å hur barnen drabbas av deras gärningar och umgänge osv än hur.

Det vore intressant att höra vem å vad som hände!

Ehhh... är du kompis med dom eller!? Folk som springer runt å skjuter är väl trevligast för oss andra om de sitter bakom lås å bom, länge! (Oavsett om det är annat drägg de skjuter så kan ju oskyldiga råka bli drabbade också osv)

Nån särskilt anl att du tror AB får lägre straff? Vet vi eg nåt om hans inblandning? Bevisning mot honom?
Fup fup fup... 🙏🏻

Domen kommer iaf 27 sept! https://www.dt.se/artikel/rattegangen-efter-dodsskjutningen-avslutad-det-finns-en-tystnadskultur

Bevis binder SH och NM till platsen... AB finns det inga riktiga bevis för, därför tror jag att han kommer lindrigast undan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in