2019-09-16, 21:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Jag har skrivit tidigare att jag funderar på om ÅH har någon teknisk baktanke (strategi) med att hålla HD som fortsatt Skäligen misstänkt för att hon inte ska komma undan vittnesplikt p g a nära relation med SD?

De enda argumenten för häktningen av HD kanske var kollusionsfara och för att åkl skulle få till fler utredningsåtgärder?

Det är inte orimligt.
Båda anledningarna är möjliga.
*prata i rättegång
*fler utredningsåtgärder.

Eller så är hon inblandad, men det svåra är att bevisa det.

Kan vara vad fan som helst.
Citera
2019-09-16, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Berätta om JG.
Hur är det med honom.?

JG... är en vek mes utan ryggrad eller hjärna.
Han är illa omtyckt men är fortfarande trogen SD och Hanna.
JG ville ha LW, han visste inte att hon låg med SD och att de skrattade åt honom bakom hans rygg.
JG är bisexuell och med i SD-HDs fanclub. Nu skyddar han sig själv, lätt desperat.
Jodå han är inblandad också.
Har hört att någon hotat banka skiten ur han om han dyker upp på FAD.
Citera
2019-09-16, 21:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ville47
JG ville ha LW, han visste inte att hon låg med SD och att de skrattade åt honom bakom hans rygg.
JG är bisexuell och med i SD-HDs fanclub. Nu skyddar han sig själv, lätt desperat.

Jag tackat och bockar för den infon.

Kan det vara så att JG fegade ur och tjallade på SD.?
Däeför sitter SD där han sitter......
Citera
2019-09-16, 22:03
Medlem
Citat:
Nu levde de ju inte ett ordnat eller normalt liv. HD sjukskrev sig ofta för att åka och geocacha, SD gjorde det under arbetstid.
De var besatta, maniska, och är det fortfarande. Det första HD gjorde när hon släpptes var att logga in på GQ, troligen innan hon ens träffat barnen.
Krydda med LW som inte låter de vara ifred, hon ligger med SD, cachar med dom och har andra partners samtidigt.

HD försökte skydda SD från LW, JG också.
Snoris vet hur elak LW, fråga honom. Han vet vad som pågick, han vet allt!

Snoris har från trådstarten, senast idag, hävdat att han inte har någon koppling till någon inblandad i detta fallet...
Citera
2019-09-16, 22:16
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Nu levde de ju inte ett ordnat eller normalt liv. HD sjukskrev sig ofta för att åka och geocacha, SD gjorde det under arbetstid.
De var besatta, maniska, och är det fortfarande. Det första HD gjorde när hon släpptes var att logga in på GQ, troligen innan hon ens träffat barnen.
Krydda med LW som inte låter de vara ifred, hon ligger med SD, cachar med dom och har andra partners samtidigt.

HD försökte skydda SD från LW, JG också.
Snoris vet hur elak LW, fråga honom. Han vet vad som pågick, han vet allt!
Enligt Snoris själv så känner hen inte någon av de inblandade personerna.
Senast redigerad av hoppsann 2019-09-16 kl. 22:22.
Citera
2019-09-16, 22:18
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jag tror att jag förstår hur du tänker men jag har så djävla svårt att få fram ett trovärdigt scenario där de två i samförstånd skulle ha mördat BO, tro mig jag har funderat mycket på det och jag hittar inget vettigt skäl till varför MGK skulle hjälpa till eller mörda BO, passar liksom inte in i det scenario jag tror åklagaren jobbar på.
Det håller jag med om.

Men det är lika konstigt att de började umgås intensivt efter att LW mördades, oftast utan barnen verkar det som.
Det är ungefär som att nu när de har löst sina äktenskapsproblem (dvs LW står inte ivägen) så blir det en nystart för deras relation.

När detta händer par som har gått igenom kriser så brukar de försöka återförena familjen, speciellt inklusive barnen.
Citat:
Det finns uppgifter på att det var planerat.
Jag vet att jag sticker ut hakan.... Dom planerade det ihop.
Titta hur lyckliga DOM var tillsammans efter att Lena var död.

Fan, det fattas en stor pussel-bit.
Hidings agerande mot Hanna.....
Det är mycket konstigt.
Citera
2019-09-16, 22:20
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Varför har han då, enligt uppgift, tagit bort SD som vän på Facebook?
Har han tagit bort HD också?
Citera
2019-09-16, 22:39
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, lite skumt scenario, varför i hela världen skulle hon skydda skitstöveln som bedragit henne?

och dessutom kunnat hålla käft i över femton månader.

Håller med. Känns inte realistiskt. Men nu när hon också är misstänkt för mordet så:

Att vara realist kanske inte är ett realistiskt alternativ längre...
Citera
2019-09-16, 22:43
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Men varför gick LW och SD ut till planket då? Såg dom HD?

Jag antar att den teorin utgår från att HD kom dit senare, när SD och LW redan anlänt till bullerplanket.

Edit: Du kanske missuppfattade teorin. Den innehåller alltså inte att SD besökte LW för att älska. Det var något som HD dock trodde.
Citera
2019-09-16, 22:45
Medlem
Citat:
Tack för informationen.
Då kanske han varit inne på förhör då hos polisen eller kommer bli kallad till ett polisförhör.
Citera
2019-09-16, 22:53
Medlem
Citat:
*En vecka går, dags för omhäktning. Plopp fri som en fågel, ingen förhandling, ingen fight, ingenting ocj försvaret är såklart skit-nöjd.
*Hiding säger att misstankarna står kvar... Men ingenting händer.

Kärringen är både misstänkt och ändå inte.

Det skall bli otroligt spännande och se hur Hiding löser detta.

Tror det finns en annan anledning när det gäller SD:s maka och frisläppandet.

Ponera att HD visste att SD var GM men tidigare hållit tyst (oavsett anledning). Under häktningen brister det för HD och hon berättar allt hon vet för åklagaren. Åklagaren kan leda i bevis att det HD sagt stämmer till fullo och kanske HD:s berättande t.o.m. fyller i tomma luckor i bevisföringen.
Vid omhäktningsförhandlingen finns inte skäl att kvarhålla HD då det anses att hon inte kan intervenera i fortsatt utredningsarbete eftersom åklagaren nu har alla pusselbitar på plats som behövs för att föra detta till åtal eller i vart fall fortsätta utredningen med SD som misstänkt på sannolika skäl.

Detta gäller givetvis bara om HD inte är direkt inblandad i mordet. Och kanske finns det någon förmildrande omständighet som gör att HD inte tidigare sagt något? (kanske fick inte HD 100% klart för sig att det är SD som är GM förens väldigt sent under dessa 15 månader som gått? Kanske har SD hotat att göra barnen illa?)

Att HD fortsatt är misstänkt lär hon väl vara fram till rättegången, det låter rimligt för mig. Eller måste en åklagare avföra en misstänkt så snart det är möjligt?

I ett sånt här scenario kommer givetvis HD bli åtalad för något men inte för mordet i sig.
Senast redigerad av Beh.ass. 2019-09-16 kl. 22:55. Anledning: Tillägg sista raden
Citera
2019-09-16, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Tror det finns en annan anledning när det gäller SD:s maka och frisläppandet.

Ponera att HD visste att SD var GM men tidigare hållit tyst (oavsett anledning). Under häktningen brister det för HD och hon berättar allt hon vet för åklagaren. Åklagaren kan leda i bevis att det HD sagt stämmer till fullo och kanske HD:s berättande t.o.m. fyller i tomma luckor i bevisföringen.
Vid omhäktningsförhandlingen finns inte skäl att kvarhålla HD då det anses att hon inte kan intervenera i fortsatt utredningsarbete eftersom åklagaren nu har alla pusselbitar på plats som behövs för att föra detta till åtal eller i vart fall fortsätta utredningen med SD som misstänkt på sannolika skäl.

Detta gäller givetvis bara om HD inte är direkt inblandad i mordet. Och kanske finns det någon förmildrande omständighet som gör att HD inte tidigare sagt något? (kanske fick inte HD 100% klart för sig att det är SD som är GM förens väldigt sent under dessa 15 månader som gått? Kanske har SD hotat att göra barnen illa?)

Att HD fortsatt är misstänkt lär hon väl vara fram till rättegången, det låter rimligt för mig. Eller måste en åklagare avföra en misstänkt så snart det är möjligt?

I ett sånt här scenario kommer givetvis HD bli åtalad för något men inte för mordet i sig.

Men vilken var då anledningen till att de till att börja med grep henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in