Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-09-09, 09:03
Medlem
Pestoleras avatar
Om man rapporterar någon som uppenbarligen förstör den tråd man skapat, flams o trams samt helt off topic. Hur lång tid bör det ta innan Moderator borde reagera ?
Citera
2019-09-09, 09:20
Medlem
najass avatar
Ca ett dygn tror jag nog i normalfallet, men det beror ju så klart på belastningen på delforumet, antalet mods, semestertider osv, osv. Det kan ju också vara så att moderatorerna inte ansåg att det rapporterade inlägget var ett regelbrott och missade att skicka dig PM om det.
Citera
2019-09-09, 09:23
Medlem
Pestoleras avatar
Tack för svar, tråden får somna här.
Citera
2019-09-13, 21:43
Moderator
Tinuviels avatar
Klagomål och kritik --> Flashback
/Moderator
Citera
2019-09-16, 19:38
Medlem
GastonLeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Ca ett dygn tror jag nog i normalfallet, men det beror ju så klart på belastningen på delforumet, antalet mods, semestertider osv, osv. Det kan ju också vara så att moderatorerna inte ansåg att det rapporterade inlägget var ett regelbrott och missade att skicka dig PM om det.

Får den som rapporterat ett inlägg som OffTopic ett pm?
Det har jag aldrig varit med om!
Nu har jag väl inte rapporterat så många inlägg, låt säga fem på några år.
Men aldrig fått något pm vare sig det raderats eller passerat, är det verkligen god sed av er moderatorer att pm:a om åtgärd?
Och hur är det med anonymiteten när ni loggar rapporterade inlägg?
Betyder det att ”ni” för bok om användare?

Bara en tanke som vore kul att få svar på!
Citera
2019-09-19, 06:38
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GastonLeMan
Får den som rapporterat ett inlägg som OffTopic ett pm?
Det har jag aldrig varit med om!
Nu har jag väl inte rapporterat så många inlägg, låt säga fem på några år.
Men aldrig fått något pm vare sig det raderats eller passerat, är det verkligen god sed av er moderatorer att pm:a om åtgärd?
Och hur är det med anonymiteten när ni loggar rapporterade inlägg?
Betyder det att ”ni” för bok om användare?

Bara en tanke som vore kul att få svar på!

Det är lite olika hur moderatorer gör. Man kan klicka på en knapp så går det ut ett automatiskt tack-PM till den som RP:at. Jag gör detta sällan eftersom jag tycker de automatiska tacken är tomma och själlösa. Emellanåt skriver jag eget tack, men det är inte så ofta som jag borde.

Jag brukar PM i de fall jag inte är överens med rp:aren eller om jag undrar vad han egentligen menar med RP:n, eller om RP:aren har skrivit någon fråga i rp:n

Vad detta har med anonymiteten att göra förstår jag inte.
Citera
2019-09-20, 11:45
Moderator
Neksnors avatar
Handlar det om trådflytt så kan det ta längre tid eftersom en moderator först ska se rapporten och sedan kanske fråga internt om tråden passar bäst i A eller B och sedan invänta, och se, svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in