2019-09-16, 15:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hon såg ut som en asiatisk hora.
En sådan som män åker och köper med
sig till Sverige när det inte finns någon
svensk kvinna som vill ha dem.

Så hemskt att du skriver på det här sättet!

Det går inte att begripa hur du kan göra det?

Hur vi ser på människor och deras värde, ja det är uppenbarligen olika.
För egen del tycker jag att L*ena är en mycket vacker kvinna som har stark utstrålning.

Men även om hon hade varit ful eller mindre attraktiv hade det inte minskat hennes värde som människa.

Jag vet fantastiska människor, kanske inte så vackra på det sätt vi kallar vacker, men som har många andra kvalifikationer som gör att man älskar dom. Ibland kan folk ha oturen att vara både oansenliga till det yttre och oansenliga till det inre. Kanske fick de aldrig de chanser i livet som du har haft? Kanske kan någon få dom att blomstra? Genom att vi tycker olika och föredrar olika kanske någon ser den oansenliga lilla blomman, som också har något som kan blomstra upp?

Jag skulle också vilja påminna dig och oss alla om att vi inte vet allt, vi ser bara en bråkdel av allt som har hänt. Vi känner inte personerna, vi vet inte samspelet, alla ord och handlingar som skett mellan de geologgar som vi har som grund för mycket av det vi gör våra antaganden efter.
Citera
2019-09-16, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Du som försvarar Hanna med näbbar och klor.
Tycker du inte att hon har betett sig lite konstigt ??
Först så har hon haft en gubbe som har varit otrogen mot henne i 6 år.
Det är alltså inte nått litet nyp på en firmafest, utan Stefan och Lena har haft ett förhållande
i 6 år bakom Hannas rygg.
Stefan har således kränkt och förnedrat Hanna i 6 långa år.
Han har varit ett ärke-svin mot henne.

Men, det tog fan inte många dagar, efter att Lena var mördad, som Hanna särade på hälarna
för Stefan igen. Lyckligare än någonsin springer hon med sin kära Stefan i skog och mark
som om inget har hänt. Allt är förlåtet, allt är bra.
Spelar ingen roll att Stefan betett sig som ett svin och förnedrat Henne i 6 långa år.
- Allt är glömt och Stefan är det bästaste bästaste som hänt mig, och nu har han lovat att inte
ligga med nån annan tjej i resten av våra liv.
Snacka om en totalt urblåst korkad blondin.
Hade hon bett honom fara åt helvete så kanske hon hade fått ett uns respekt.

Ja jisses så dumt det är riktigt galet alltihop, det är så korkat att man tror knappt det är sant hur hon betett sig, blond ja just det
Citera
2019-09-16, 15:33
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Nja.
Ser mer ut som en korkad blondin.
Finns liksom inget sug i blicken, inget spännande.
Alldaglig, normal, typisk svensk kärring. En 6:a
Förstår att inte så många sprang efter henne (fast det vet vi ju inte, vad hon gjorde i busken)

Lena.
Mörkhårig, gyllenbrun, sexig, fina ögon, eldig, exotisk,
smart, intressant, spännande, och uppenbarligen fylld av energi.
Hade gärna träffat henne. En 8,5:a
Vilken motsvarande bedömning gör du av åklagaren och simpampen?
Citera
2019-09-16, 15:33
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Tycker det är mycket skamlöst och okristligt att kränka och sparka på en som ligger ner, extremt jävulusiskt när det gäller en som är död, mördad och begraven. Man talar inte illa om döda människor.
Men om dom levande? Så det konstiga äpplet sitter på sin egenmäktiga tron och avgör vad som är illa vad? Sån gallimatias.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-09-16 kl. 15:35.
Citera
2019-09-16, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Och du påstår att HD klarade förhören galant, ändå är hon fortsatt misstänkt, inte sant?

Men för fan använd hjärnan! Snuten släpper inte någon med anknytning till fallet förrän det hela är över. Skulle hon avskrivits borde hon varit på månen i ett år utan att någon gång haft kontakt med sin man.
Citera
2019-09-16, 15:40
Medlem
Citat:
Du som försvarar Hanna med näbbar och klor.
Tycker du inte att hon har betett sig lite konstigt ??
Först så har hon haft en gubbe som har varit otrogen mot henne i 6 år.
Det är alltså inte nått litet nyp på en firmafest, utan Stefan och Lena har haft ett förhållande
i 6 år bakom Hannas rygg.
Stefan har således kränkt och förnedrat Hanna i 6 långa år.
Han har varit ett ärke-svin mot henne.

Men, det tog fan inte många dagar, efter att Lena var mördad, som Hanna särade på hälarna
för Stefan igen. Lyckligare än någonsin springer hon med sin kära Stefan i skog och mark
som om inget har hänt. Allt är förlåtet, allt är bra.
Spelar ingen roll att Stefan betett sig som ett svin och förnedrat Henne i 6 långa år.
- Allt är glömt och Stefan är det bästaste bästaste som hänt mig, och nu har han lovat att inte
ligga med nån annan tjej i resten av våra liv.
Snacka om en totalt urblåst korkad blondin.
Hade hon bett honom fara åt helvete så kanske hon hade fått ett uns respekt.

Hon är ett offer för omständigheter utanför hennes egen kontroll.
Citera
2019-09-16, 15:40
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
JG inkasserade i alla fall bidragspengar för översättningen via sitt företag IOW:

Tack för gräv! JG ska nog inte bort från listan på eventuella medhjälpare i första taget...

Jag är sugen på att kliva in hos Region Örebro och begära att få titta på projektets sammanfattning inklusive den ekonomiska redovisningen, men jag tänker att det borde ligga i utredarnas och medias intresse att undersöka de här detaljerna.
Hur ser Len* K*ihls relationer ut med de inblandade? Är de privata vänner? Media borde vara intresserade av hur projektstödet fördelades.

-------------
Länk till information för nytillkomna i tråden:
www.flashback.org/sp68641245
Citera
2019-09-16, 15:42
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Tror det är så enkelt att man inväntar svar från NFC och när de kommer så tar man in HD igen och sedan väcks åtal.
Huvet på spiken. Det tror jag med. Kan vara nåt som unika jordprover från HD trädgård som fanns på BO.
Citera
2019-09-16, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Men för fan använd hjärnan! Snuten släpper inte någon med anknytning till fallet förrän det hela är över. Skulle hon avskrivits borde hon varit på månen i ett år utan att någon gång haft kontakt med sin man.
Hon har inte haft kontakt med sin x man sen han häktades, inte sant?
Citera
2019-09-16, 15:43
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Tack för gräv! JG ska nog inte bort från listan på eventuella medhjälpare i första taget...

Jag är sugen på att kliva in hos Region Örebro och begära att få titta på projektets sammanfattning inklusive den ekonomiska redovisningen, men jag tänker att det borde ligga i utredarnas och medias intresse att undersöka de här detaljerna.
Hur ser Len* K*ihls relationer ut med de inblandade? Är de privata vänner? Media borde vara intresserade av hur projektstödet fördelades.

-------------
Länk till information för nytillkomna i tråden:
www.flashback.org/sp68641245
Den här härvan verkar kunna svälla och bli hur omfattande som helst. Lever Sigvard Marjasin (SM) förresten? Han kanske har varit med och klippt och klistrat i någon sådan där projektredovisning?
Citera
2019-09-16, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Huvet på spiken. Det tror jag med. Kan vara nåt som unika jordprover från HD trädgård som fanns på BO.
Ja LW ben var så smutsiga, du tror att hon kröp i HD trädgård, du är smart du Snor-Johan, hur kom du på det, sandlådenivån igen?
Citera
2019-09-16, 15:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Diskussionen handlade om en jämförelse
mellan HDs och LWs utseende.

Jag dömer inte kvinnorna. Jag dömer de
patetiska männen som köper det de inte
kan få annars eftersom de är svin som
ingen svensk kvinna vill ha.

Jag har inte läst ifatt men jag förutsätter
att du har svarat lika skarpt till den som
fördömer svenska tjat-kärringar.

Vissa skribenter är det inte lönt att vädja till.

Nu tycker jag att diskussionen om utseende inte har med mordet att göra.
Möjligen skulle det kunna det, om det nu var så att man misstänkte att SD föredrog LW pga av hennes fördelaktiga utseende. Och att andra män kan ha attraherats av LW, men det har ju inte med HDs utseende att göra, så där faller det att jämföra de två.

HDs utseende kan vara intressant att studera då vi sett bilder där hon ser blomstrande och väldigt söt ut, mot andra bilder på senare tid då hon sett spänd och stel ut. Och som Holmes sa, sliten ut.

Jag har ingen aning om varför SD var otrogen mot Hanna i så många år. Det finns så mycket annat som spelar in. Det kan ha med hans personlighet att göra, med HDs personlighet också. Otrohet är tyvärr vanligt och barnaåren är slitiga för äktenskap.

LWs personlighet kan också ha minst lika stor betydelse i det hela.

Att bara reducera människor till ett utseende är liksom meningslöst i diskussionen om mordet på LW.

Ok, man kanske skulle kunna säga, att hade hon varit väldigt ful och tråkig, då hade hon väl förmodligen levt idag.

Viktigare:
Hade SD varit trogen sin fru, inte haft en kontrollerande personlighet som ledde till att han mördade henne (om han är den skyldige), då hade hon levt även om hon var vackrast i världen.

Jag vädjar till dig, därför att jag tror att du också kan se att LW var inte enbart en kvinna som hade ett förhållande med en gift man.

Hon hade sina sidor som vi alla har, en del bra, en del mindre bra. Kanske hade hon ett sår i sitt hjärta, ett hål, som gjorde att hon blev ett väldigt lätt byte för någon som såg henne? Någon som hon trodde brydde sig ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in