2019-09-16, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Detta skulle kunna vara av något. Allt relaterat till konflikter i byggsvängen liksom i restaurangbranschen är av intresse. Här finns gott om samvetslösa människor som inte drar sig för våld när det gäller att hämnas eller skydda sina pengar. Där finns även ekonomiska resurser för att hyra torpeder. Säkert något polisen tittar på.

Kloka tankar. Om KL anlitat torped är det ett nytt inslag i en skilsmässa vi inte sett för i Sverige. Därför finns det anledning att vara skeptisk.

Jag utgår hellre från kretsar där det skjuts hela tiden, varje dag, om man läser tidningar. Att ha beröringspunkter med dessa kretsar verkar livsfarligt om de blir arga, kränkta, m.m.

Vi har sett att det sker attacker mot polis, ordningsvakter, ambulans, ambulanshelikopter, brandbilar m.m. utan att det ens är personligt.

Jobbar man i rättsväsendet kan det bli personligt. Som att viss person, som en polis eller advokat retar upp en brottsling. Det verkar inte vara mycket som ska till för att någon vilja ha hämnd, sin heder återställd etc, och de mördar, utan att polisen tar fast dem.

Jag tänker på reaktioner på oförrätter där den vanlige svensken blir vanmäktig och super ner sig, likt KL. Medan de kriminella vi drabbats av i samhället tar till vapen och grovt våld när de känner sig förorättade.
Citera
2019-09-16, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny.Haniver
Vad är det för skrivelse Karin har lämnat in där hon själv beskriver sina vardagliga problem med exekutiva funktioner och vardagslivets normala aktiviteter?

"I en skrivelse beskriver hon hur hon kämpar med att sköta hemmet och matlagningen. Breven till de olika instanserna är präglade av misstänksamhet och rädsla. Hon plågas av hälsoproblem och påstådda omsorger kring sina anhöriga."
Det kan vara en av aktbilagorna som man hänvisar till i dagboksbladet. Jag har några av dessa bilagor, men inte just den. Men det kan också vara en annan skrivelse man hänvisar till.
Citera
2019-09-16, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det kan vara en av aktbilagorna som man hänvisar till i dagboksbladet. Jag har några av dessa bilagor, men inte just den. Men det kan också vara en annan skrivelse man hänvisar till.

Picasso, du som har alla docs. Vilket är det första datumet där HOL varit våldsam enligt KL? Vilket är det första datumet där KL påstås ha missbrukat alkohol?
Senast redigerad av Nemag 2019-09-16 kl. 12:59.
Citera
2019-09-16, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemag
Picasso, du som har alla docs. Vilket är det första datumet där HOL varit våldsam enligt KL? Vilket är det första datumet där KL påstås ha missbrukat alkohol?

Detta pågick ju i många år innan en intervention med släkt gjordes. Skilsmässan var sista vägen ut för HOL. Så nån första gång finns nog varken vad gäller våldsamheter eller fylla. Men hon hade ju dessutom hjälp av sin formidable hundvakt att lämna små skrivelser. Skrivelser som dessa, fantastiskt genomtänka, nedan: Observera att hundvakten endast förmedlar det KL VILL att han skall förmedla. Inget annat.

---------------------

Från: Tommy Bulut Skickat: den 30 augusti 2017 00:24 Till: TSM - Avdelningsbrevlåda Avdelning 3 - TSM Ämne: Målnummer T5134-17, kärande Karin Lilja, 681130-1669 Bifogade filer: image1.jpeg; image2.jpeg; image3.jpeg; image4.jpeg

Hon knivhöggs allvarligt i magsäck och främst i lever och var nära att avlida, förblöda, enl kirurg. Händelsen har koppling till tidigare händelser. Hon fortfarande mkt dålig och sängliggande. Hennes tfn är spärrad. Där hon är har hon ej tillgång till mejl, oklart när hon klarar av att resa åter till Stockholm. Det går att skicka meddelande via denna mejl. Jag, f.d. hundvakt, är långt ifrån henne, men har antagit mig att hjälpa med mejl då jag studerar och har mkt ledig tid. Vänligen sekretessbelägg bilder, mejl och mejladress. Mvh KL gn mig

----------

Från: t*mmy b*lut Skickat: den 20 november 2017 13:52 Till: TSM - Avdelningsbrevlåda Avdelning 3 - TSM Ämne: Målnummer T 5134-17 BRÅDSKANDE INFORMATION TILL RÅDMAN ELLER TIMMO ÖHMAN

strax efter Karin lilja möte med Ola Hansson på Hamilton inträffade en ny otrevlig händelse , hon hamnade igen på sjukhus och fick igen en hjärnskakning. I torsdags var första dagen som hon var på benen , strax utanför den senaste bostaden som ännu inte upptäckts av svaranden, troligtviss för att den är långt ifrån Stockholm i ett stillsamt samhälle. Strax utanför bostaden svimmade Karin och föll som vanligt på vänster sida efter en av hennes tre hjärnskador , hon fördes till sjukhus och syddes i huvudet igen, stygnen ska tas bort inom 7 till 10 dagar. pgr av alla otaligt många skador mot huvudet orsakade av andra eller att hon som i torsdags svimmade Tar varje skada mot huvudet tar längre tid att läka Hon måste därför be om ytterligare anstånd till efter tingsrätten julledighet Positivt är att hon tror att hon har hittat en advokat med aktuell inriktning som inte borde vara jävig eller bara vara för rätt för att åta sig målet. Hon kan dock inte boka in ett besök fören hon mår bättre , halva håret är inkletat i blod och hon har av läkare avråtts att duscha Om intyg från sjukhus och läkare som ska ta bort erfodras vänligen kontakta henne på hennes telefonnummer eftersom ni inte pgr av sekrettes och bristande förekomst av fullmakt kan kontakta mig Detta mail ska därför enbart uppfattas som information från hennes sida Stort tack på förhand Hälsningar Karin lilja
Citera
2019-09-16, 13:22
Medlem
Citat:
Detta pågick ju i många år innan en intervention med släkt gjordes. Skilsmässan var sista vägen ut för HOL. Så nån första gång finns nog varken vad gäller våldsamheter eller fylla. Men hon hade ju dessutom hjälp av sin formidable hundvakt att lämna små skrivelser. Skrivelser som dessa, fantastiskt genomtänka, nedan: Observera att hundvakten endast förmedlar det KL VILL att han skall förmedla. Inget annat.

---------------------

Från: Tommy Bulut Skickat: den 30 augusti 2017 00:24 Till: TSM - Avdelningsbrevlåda Avdelning 3 - TSM Ämne: Målnummer T5134-17, kärande Karin Lilja, 681130-1669 Bifogade filer: image1.jpeg; image2.jpeg; image3.jpeg; image4.jpeg

Hon knivhöggs allvarligt i magsäck och främst i lever och var nära att avlida, förblöda, enl kirurg. Händelsen har koppling till tidigare händelser. Hon fortfarande mkt dålig och sängliggande. Hennes tfn är spärrad. Där hon är har hon ej tillgång till mejl, oklart när hon klarar av att resa åter till Stockholm. Det går att skicka meddelande via denna mejl. Jag, f.d. hundvakt, är långt ifrån henne, men har antagit mig att hjälpa med mejl då jag studerar och har mkt ledig tid. Vänligen sekretessbelägg bilder, mejl och mejladress. Mvh KL gn mig

----------

Från: t*mmy b*lut Skickat: den 20 november 2017 13:52 Till: TSM - Avdelningsbrevlåda Avdelning 3 - TSM Ämne: Målnummer T 5134-17 BRÅDSKANDE INFORMATION TILL RÅDMAN ELLER TIMMO ÖHMAN

strax efter Karin lilja möte med Ola Hansson på Hamilton inträffade en ny otrevlig händelse , hon hamnade igen på sjukhus och fick igen en hjärnskakning. I torsdags var första dagen som hon var på benen , strax utanför den senaste bostaden som ännu inte upptäckts av svaranden, troligtviss för att den är långt ifrån Stockholm i ett stillsamt samhälle. Strax utanför bostaden svimmade Karin och föll som vanligt på vänster sida efter en av hennes tre hjärnskador , hon fördes till sjukhus och syddes i huvudet igen, stygnen ska tas bort inom 7 till 10 dagar. pgr av alla otaligt många skador mot huvudet orsakade av andra eller att hon som i torsdags svimmade Tar varje skada mot huvudet tar längre tid att läka Hon måste därför be om ytterligare anstånd till efter tingsrätten julledighet Positivt är att hon tror att hon har hittat en advokat med aktuell inriktning som inte borde vara jävig eller bara vara för rätt för att åta sig målet. Hon kan dock inte boka in ett besök fören hon mår bättre , halva håret är inkletat i blod och hon har av läkare avråtts att duscha Om intyg från sjukhus och läkare som ska ta bort erfodras vänligen kontakta henne på hennes telefonnummer eftersom ni inte pgr av sekrettes och bristande förekomst av fullmakt kan kontakta mig Detta mail ska därför enbart uppfattas som information från hennes sida Stort tack på förhand Hälsningar Karin lilja

I vårdnadstvist har jag uppfattat att en part hävdar att X har alkoholproblem och X att Y är våldsam ?
Citera
2019-09-16, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
KL är utpekad som anstiftare men polisen har inget på henne då hon inte ens kunnat häktas.

Att inte häktas innebär att domstolen (i det här fallet en domare i Tingsrätten och därefter tre domare i Hovrätten) inte anser att det som polis och åklagare presenterat räcker för att kvarhålla personen i förvar. Hade polisen haft inget på KL så hade hon inte kunnat anhållas av åklagaren... Lär dig grunderna inom juridiken innan du blir ytterligare en i raden av lögnare i denna tråd.

Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Jag håller helt med. Det är anmärkningsvärt. Jag känner också att förtroendet inte är särskilt högt just nu när man ser alla anmälningar mot henne som bara läggs ned. Med tanke på att det påstås att hon hänger med utredare och själv verkat inom rättsväsendet hoppas jag att journalister börja nysta lite i det här.

Ja, fast journalister behöver också hålla sig väl med sina kontakter inom bl a rättsväsendet. Det märks redan skillnad på t ex Aftonbladets och Expressens fortsatta rapportering. Ingen kommer nog träda fram och försöka att tvätta den smutsiga byken förrän KL sitter häktad... Vilket inte kommer att hända, eftersom det blivit en Moment 22-problematik i hela den här härvan.

Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Även om KL ligger bakom detta så tror jag tyvärr inte att det kommer att komma fram bevis på det, eller på någon annan heller om det skulle vara så.

Vilket inte på något sätt skulle vara unikt, tyvärr. Anstiftan eller stämpling är svårt att knyta ihop utan handfasta bevis. Finns tidigare fall där vittnesmål inte ens räckt till (t ex när greve Piper blev skjuten i Gamla Stand för 10 år sen). Jag tror inte heller att det svenska samhället är redo för att ens åtala en 50-årig kvinnlig tidigare åklagare och domare i Hovrätten för mordförsök... Backlash deluxe för opinionen.
Citera
2019-09-16, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
"Badrumslåset" är så rabiat så det är svårt att ta hans inlägg på allvar och han spammar sönder tråden. Även om han kopierar in "valda" delar av domar mm som passar hans syften.

Tvärtom! Timeout’s inlägg tar man på allvar. Man märker ganska snabbt när någon i tråden har kunskaper i juridik och förståelse för hur rättsväsendet fungerar. Ingen av dessa egenskaper kan dessvärre tillskrivas dig. Du har säkert andra kvaliteter men juridik är ingen av dina bästa grenar.
Citera
2019-09-16, 13:29
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Vem sitter på en aktuell uträkning ?.
Om nu barren är värd 20mkr i dag och KL har 60% blir det 12mkr i för henne och 8mkr för HOL, innan skatter m.m, men om man nu utgår från brytdagen 2013 blir det en helvetisk förlust.
Någon med kläm på juridiken i detta mycket speciella fall-kan han kränga utan att hon signerat något ?
Bodelningen är räknad på 20 miljoner. Värdet räknades upp i september 2016, från att ha varit 18 miljoner kr april 2015.

Skulle bifoga den om jag bara kunde men den finns i tråden sedan tidigare. Sök på bodelning om du är intresserad.
Citera
2019-09-16, 13:53
Medlem
rotesaus avatar
Citat:

---------------------

----------

Inte riktat mot dig, men allmänt;
Minns nu vad jag skrivit om ärren på mage & bål tidigare.
Citera
2019-09-16, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemag
I vårdnadstvist har jag uppfattat att en part hävdar att X har alkoholproblem och X att Y är våldsam ?
Så här ser det ut. Några datum finns inte nämnda och utredningen är jättelång. Jag har inte alla delar men:

I september 2012 gjordes en intervention,
där släktingar och vänner samlades till ett möte med Karin angående hennes
alkoholvanor. Det blev som att hälla bensin på en eld. Själv har han varit medberoende
och trott att situationen skulle bli bättre längre fram. Han och Karin har gått i parterapi
och själv har han sökt annan hjälp, bl.a. i form av terapi och analys. Så skedde
fram till sommaren år 2013 då han bestämde sig för att flytta från det gemensamma
hemmet. Situationen i familjen kunde då beskrivas som ett gungfly och socialtjänsten
var inkopplad. De uppmanade honom att ansöka om ensam vårdnad, vilket han till sist
gjorde i december 2013.
Citera
2019-09-16, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Inte riktat mot dig, men allmänt;
Minns nu vad jag skrivit om ärren på mage & bål tidigare.
Kan du påminna, med några av dina egna texter där? Har inte läst allt, och minns ännu mindre :-)
Citera
2019-09-16, 14:05
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Bodelningen är räknad på 20 miljoner. Värdet räknades upp i september 2016, från att ha varit 18 miljoner kr april 2015.

Skulle bifoga den om jag bara kunde men den finns i tråden sedan tidigare. Sök på bodelning om du är intresserad.
Men vad har bodelningen med mordförsöket på HOL att göra ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in