2019-09-16, 05:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Kamerorna kom väl upp efter förra årets dödsskjutningar på gatan.
Docentgatan måste vara Sveriges längsta skjutbana
Citera
2019-09-16, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Docentgatan måste vara Sveriges längsta skjutbana

hehe ja
Citera
2019-09-16, 07:54
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ingen person är gripen.
https://polisen.se/aktuellt/handelser/2019/september/15/15-september-2233-skottlossning-malmo/
Citera
2019-09-16, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maajty
Varför skulle man inte kunna skjuta genom en säkerhetsdörr? Vanlig standard tamburdörr, som är säkrare gentemot en vanlig trädörr, mot brand och inbrott tex.

Varför skulle man kunna skjuta igenom en säkerhetsdörr? Det är känt sedan länge att pistolammunition inte går igenom en sådan dörr.
Citera
2019-09-16, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Varifrån kommer påståendet att det är säkerhetsdörr?

Vet inte om det står någonstans men tittar man på bilden som finns i artikeln så syns det att det liknar en säkerhetsdörr och att gropen i dörren där kulan träffat har naken metall i botten. Vidare att dörren har sådan film av träimitation som yta.
Citera
2019-09-16, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Vet inte om det står någonstans men tittar man på bilden som finns i artikeln så syns det att det liknar en säkerhetsdörr och att gropen i dörren där kulan träffat har naken metall i botten. Vidare att dörren har sådan film av träimitation som yta.

Googlar fram att det finns säkerhetsdörrar med brevinkast, förlåt.
Citera
2019-09-16, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Googlar fram att det finns säkerhetsdörrar med brevinkast, förlåt.

Inget att be om ursäkt för, det är menat att vi diskuterar, nästa gång är det jag som är för snabb i antagandet.
Citera
2019-09-16, 13:40
Medlem
Är det klarlagd på exakt vilken adress det skjutits?

Är det nr 9 hittar jag ngt intressant namn bland annat på en 30-åring som gör att jag funderar på om detta är försök till ngt slags hämnd för 1-2 rosengårdsskjutningar.
Citera
2019-09-16, 13:55
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Är det klarlagd på exakt vilken adress det skjutits?

Är det nr 9 hittar jag ngt intressant namn bland annat på en 30-åring som gör att jag funderar på om detta är försök till ngt slags hämnd för 1-2 rosengårdsskjutningar.

J*w*d?
Citera
2019-09-16, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
J*w*d?

Ja så tänker jag eftersom en gammal tråd har poppat upp igen.
Citera
2019-09-16, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Varför skulle man kunna skjuta igenom en säkerhetsdörr? Det är känt sedan länge att pistolammunition inte går igenom en sådan dörr.

I detta fallet är det inte ens en säkerhetsdörr. Utan en branddörr. Jobbar med detta dagligen, dörrar dvs. En vanlig lägenhetsdörr är en branddörr, inte en säkerhetsdörr. Och det har man endast för att göra lägenheten en brandcell och trapphuset en brandcell. Så det är inga säkerhetsdörrar som många skriver om.
Citera
2019-09-16, 16:24
Medlem
En av de som hade sålt bilen som användes som flyktbil i mordet på Karolin Hakim bor på Docentgatan. Kan det vara orsak? Ska kolla i den tråden efter numret på gatan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in