2019-09-16, 10:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Ja geologgen går förstås att efterkonstruera..men tänker att eftersom alla kan läsa den så borde någon märka om det plötsligt har ändrats massor, men någon enstaka eller två som ändras, kanske ingen skulle märka något av?

Ja frågan är om hoten var pga svartsjuka eller för att dölja något LW drog fram i dagsljus?
Hota pga svartsjuka när man är gift känns ju jädra dumt enligt min logik, då hade det varit enkelt för LW att lyfta luren till HD och höra hur hon mår för att markera tänker jag, vad tror du?

Inte lätt att få ihop det.
Vi vet ju inte vad L*ena pratade med HD om.

Det verkar ju som att LW har berättat om relationen till SD för HD.
Frågan är vad syftet var och vad hon sagt. Vi vet inte heller när i tid detta skedde? Kan det ha hänt för länge sedan eller var det i närtid?

Någon i tråden (Blessedfruit?) har ju sagt att SD ingett förhoppning till L*ena att det skulle bli de två. Man funderar ju på hur länge LW väntade på det och gav upp hoppet?

Att vänta i sex år???

Var syftet med att berätta om relationen för att få HD att förstå att det hade pågått en relation länge och att hon var trött på dubbelspelet?
Att hon börjat bli trakasserad och hotad och hon undrade om HD blivit det också? Hon ville ha slut på allt?

Eller var det för att hon ville avslöja dubbelspelet för att hon trodde att hon och SD skulle bli ett par och att HD nu måste få veta hur det låg till? I så fall kanske mötet skedde för en längre tid sedan?
Citera
2019-09-16, 10:45
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Haha, ett mycket grymt straff, oavsett vem som eventuellt fälls

Ja, jag är rädd att Genèvekonventionen kan sätta käppar i hjulet och att det kan bli internationella protester, men på ett sätt är det inte mer än rätt: Hade han anmält sig direkt hos polisen hade vi inte behövt sitta här.

Sen kan det ju i alla händelser vara bra om fången inte släpps fri igen förrän han har förlikat sig med tråden och dess existens... Där finns kanske också en problematik att gräva i på sikt.
Citera
2019-09-16, 10:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag vet inte hur de fick reda på det. Men det är nog svårt att hålla en polisanmälan hemlig kan jag tänka mig?

Det är väl bara för SD att hitta på en dålig ursäkt.
Det är han säkert bra på .
Citera
2019-09-16, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Hur vet du att det var SD som inte ville längre? Du tror inte att det var Lena som insett vem SD fajnaly var och ville att deras relation skulle uppdagas?
Ville 47.
Din hypotes är inte osannolik enligt mig.
Citera
2019-09-16, 10:49
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Det stämmer det du skriver.
Bara för att Åkl fick detta på sitt bord under den 16:e och övertog som Förundersökningsledare, så påbörjades och fortsatte polisens arbete med dom inledande åtgärderna.
OM polisen hade gjort sitt jobb, så borde Åklagaren haft en död kropp att jobba med redan den 15:e
Åklagaren påbörjar sitt arbete mer övergripande, och försöker se vilka insatser som skall göras EFTER att polisen har gjort dom inledande åtgärderna, samt utse en Undersöknings-Ledare från polisen.
Åklagare Hiding gjorde nog inga fel, utan polisen får nog ansvara helt för sina misstag.
Vid ett försvinnande av en person, så SKALL närområdet sökas av ordentligt. Personen kan befinna sig i källare, garage, på tomten, hos grannen mm, och det är ta mej fan en skam att dom inte kollade bakom planket. För just planket är en sån uppenbar skyld plats, och har man även haft larm om panik-skrik i området under natten så finns det INGA ursäkter.
En vända dit ner med en hud, och kroppen hade hittats.
Hiding skall inte få nån skit, utan polisen är själva ansvariga för denna fatala miss, anser jag.

Alltid skönt att lyssna på ngn som tar i och menar det...

Oavsett hur det formella ansvaret fördelas strikt så måste polisen i praktiken vara ansvariga för det de är bra på. Sen kan ändå åkl på sikt avkrävas ansvar även för polisens fel, när arbetet fortgår under åklagarens ansvar utan att poliserna skärper sig.
Senast redigerad av Lonnrot 2019-09-16 kl. 10:58.
Citera
2019-09-16, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ville47
Antal sexuella möten var många och på olika platser. SD och LW hade varandra på livetrack så de kunde se när den andra var ute.
Om HD vetat om en bråkdel av det som de gjorde tillsammams skulle hon aldrig umgåtts ens en sekund med SD mer.

Rimligen bara fram till mars 2017 då förhållandet frostade till sig rejält och de började cacha med andra. Hade HD fram tills dess bara annat att det pågick något fanns ju ingen anledning att bryta förrän LW berättade om relationen med hennes man ett år senare. LW;s motiv till det är ju hämnd eller att hon vill får slut på alla kontakter eller vad?

Skälet till att relationen tog slut kan vara många men vad som gjorde att det tog slut är inte helt klarlaget. Att bara låta den intima delen dö och övergå i en vänskapsrelation är ju det efterstävansvärda för båda(alla) kan man tycka. Men någon tyckte inte det som jag förstår det.
Citera
2019-09-16, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Inte lätt att få ihop det.
Vi vet ju inte vad L*ena pratade med HD om.

Det verkar ju som att LW har berättat om relationen till SD för HD.
Frågan är vad syftet var och vad hon sagt. Vi vet inte heller när i tid detta skedde? Kan det ha hänt för länge sedan eller var det i närtid?

Någon i tråden (Blessedfruit?) har ju sagt att SD ingett förhoppning till L*ena att det skulle bli de två. Man funderar ju på hur länge LW väntade på det och gav upp hoppet?

Att vänta i sex år???

Var syftet med att berätta om relationen för att få HD att förstå att det hade pågått en relation länge och att hon var trött på dubbelspelet?
Att hon börjat bli trakasserad och hotad och hon undrade om HD blivit det också? Hon ville ha slut på allt?

Eller var det för att hon ville avslöja dubbelspelet för att hon trodde att hon och SD skulle bli ett par och att HD nu måste få veta hur det låg till? I så fall kanske mötet skedde för en längre tid sedan?
Min hypotes
LW ville troligtvis avsluta dubbelspelet.Hon orkade inte mer.På så sätt hämnas och att allt skulle uppdagas.Det skulle svida för SD.Tufft att leva med en otrohetsaffär o svek även för en älskarinna.Vet av tidigare erfarenhet
Citera
2019-09-16, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Ja hon tvivlade nog rejält på SD, med all rätt tyvärr

Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
(Då tror jag att vi närmar oss svaret.När SD väl skilt sig var han inte längre spännande.LW tröttnade och SD stod ensam kvar. Både SD samt HD känner antagligen hat dubbelt upp mot LW.Jag tror båda är inblandade )

Säger inte att Holmes ljuger, men vet vi att LW inte ljög för Holmes.
Det finns andra uppgifter som åtminstone bör beaktas.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Fakta är:
SD hjälpte LW lösa mystar inför norgeresan och kolla om hon uppfyllde planerade challenges.
SD och LW har haft en tät kontakt hela tiden sedan 2017.
Citera
2019-09-16, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Tycker du att det gäller också när kvinnor blir mer och mer misshandlade av sin (ex)partner och slutligen dödas?

Fakta i det här fallet är en "knoggnuggning" och inget mer bevisat
eller anmält.
Citera
2019-09-16, 11:02
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
kort och koncist, insinuerar du nu igen ?

Varför skulle HD👤 sättas in på livstid ?
Det är ingen insinuation att en person som är misstänkt för mord löper stor risk att dömas för detta och då låsas in på livstid.

Du är en av dem som har skrivit mycket om misstankar mot HD (och JG) innan hon häktades så varför är du så ifrågasättande nu?
Citera
2019-09-16, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Säger inte att Holmes ljuger, men vet vi att LW inte ljög för Holmes.
Det finns andra uppgifter som åtminstone bör beaktas.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Fakta är:
SD hjälpte LW lösa mystar inför norgeresan och kolla om hon uppfyllde planerade challenges.
SD och LW har haft en tät kontakt hela tiden sedan 2017.

Nej det sistnämnda är inget fakta. Medinsyn har insyn till viss del men har också postat saker dom jag direkt kan peka på att de är felaktiga. Så min fråga är om Medinsyn bevittnade detta själv eller om infon enbart kom ifrån SD.
Citera
2019-09-16, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Den första insatsen ansvarade nog vakthavande befäl för.
Kan vara så att Springare kallar "vakthavande befäl" för annan organisation.
Ett larm om ett försvinnande, vakthavande skickar ut patrull, patrullen gör förhör och ser rent fysiskt att nåt inte stämmer, hundpatrull skickas ut och sök i närområdet SKALL utföras.
Polisen bör misstänka att Lena inte försvann frivilligt, utan ett grövre brott har begåtts.
Då bör vakthavande polis överlämna ärendet till en Förundersökningsledare (Springare)
Då bör FU-Ledaren dra igång sin apparat och en av dom första åtgärderna borde ju vara att kolla med centralen om det kommit in nåt "konstigt larm" i området.
Efter det skall massor med saker göras, och FU-Ledaren samordnar det arbetet.

Vakthavande befäl kan hålla lite längre i utredningen i vissa fall, men eftersom Springare direkt i början har fått kritik så anser jag att han bör ha varit inblandad från början.
Tyvärr hade Springare viktigare saker på sin agenda, så polisens inledande arbete sket sig.
Lena borde ha hittats den 15:e

Säger inte emot dig.
Det är bara det här med "annan organisation" som skaver lite.

Vist borde hon ha hittats betydligt tidigare, hade dom bara orkat ut på larmen
så kanske mordet varit uppklarat så gott som omgående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in