Citat:
Ursprungligen postat av
Castorchamp
Expressen har en ny artikel :
https://www.expressen.se/nyheter/krim/toppjuristens-tidigare-nara-van-kunde-inte-tro-det/
En person som befunnit sig nära K beskriver sin oro över hennes förfall och han säger att han till slut undvek henne av rädsla för vad han skulle kunna bli indragen i.
K har tydligen gått under jorden inte ens hennes advokat säger sig veta var hon befinner sig.
Ojojoj, så KL är en riktig femme fatale som lockat till sig en dröse herrar som velat agera riddare på vit häst. Den intervjuade i artikeln är en han och det berättas att KL omgivit sig även med andra hjälpsamma herrar. Poliser, domare, åklagare? Man brukar ju hämta sina stödtrupper från näromgivningen. Han kan inte troooo vad som sägs om KL nu. Uppfattat henne som normal. Tydligen har han tänkt med fel kroppsdel. Kan hända den bäste.
Den intervjuade mannen har börjat undvika KL för att slippa bli indragen i, ja vadå? Kanske för att slippa bli hyresvärd för KL som inte "lyckats" ordna bostad, läs velat gå under jorden. Kanske för att herrarnas eventuella fruar börjat bli irriterade.
Enligt artikeln är HOL fortfarande på sjukhus. Antar att det är för att man tycker att det är lättare att skydda honom där än hemma och då är det lämpligt att observationstiden förlängs.
Polisen ska nu försöka lösa fallet med hjälp av det digitala. Good luck. Kontantkortstelefoner etc gör det omöjligt. Tror att herrklubben som antagligen agerar som KLs chaufförer, hyresvärdar och catering får besök av polisen. Pinsamt blir det om klubben består av medlemmar från rättsväsendet. Kanske är det därför ingenting läcker ut.
Vi vet lite fortfarande. Det som är säkert är att HOL blev skjuten. Av vem? Noll koll. KL är utpekad som anstiftare men polisen har inget på henne då hon inte ens kunnat häktas.
Ursäkta mig om jag larmar för nu börjar jag oroa mig för barnen. KL börjar i mina ögon framstå som farlig för hela sin familj oavsett om hon lejt en torped eller inte. Hon har enligt uppgifter i utredningar gett sig på barnen tidigare. Hon har slagit poliser på käften och utretts för misshandel av en polis som hjälpt henne. Tittar man på intervjuerna i Expressen och Aftonbladet verkar hon fullständigt tappat det. Vad säger att hon inte ger sig på barnen igen?