2019-09-15, 22:38
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Trump ger en Captin America falcon-punch till media, democrats och den djupa staten.

Citat:
I am fighting the Fake (Corrupt) News, the Deep State, the Democrats, and the few remaining Republicans In Name Only (RINOS, who are on mouth to mouth resuscitation), with the help of some truly great Republicans, and others. We are Winning big (150th Federal Judge this week)!

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1173300571379503104

Vad menar Trump?
Kommer han vinna?
Någon som kommer följa detta?
Vad för domare?

Älskar Trump när han sparkar uppåt!
Citera
2019-09-16, 01:47
Medlem
Tror inte Trump hade vunnit om Deep State inte såg honom som ett alternativ. Uttalandet känns därför rätt menlöst, för mig i alla fall.
Citera
2019-09-16, 01:49
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Trump ger en Captin America falcon-punch till media, democrats och den djupa staten.

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1173300571379503104

Vad menar Trump?
Kommer han vinna?
Någon som kommer följa detta?
Vad för domare?

Älskar Trump när han sparkar uppåt!

Ska man se det som att han redan lyckats med att få bort 149 federala domare?
Citera
2019-09-16, 02:15
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Tror inte Trump hade vunnit om Deep State inte såg honom som ett alternativ. Uttalandet känns därför rätt menlöst, för mig i alla fall.

Tanken var ju uppenbart att Clinton skulle vinna. Trump har Deep State emot sig. Kanske inte alla avdelningar, men kriget har han inte med på sin sida.
Citera
2019-09-16, 02:16
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Ska man se det som att han redan lyckats med att få bort 149 federala domare?

Som jag vet så har han bara satt dit federala domare.
Citera
2019-09-16, 02:18
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Som jag vet så har han bara satt dit federala domare.

Jo, men 149-150?
Citera
2019-09-16, 02:32
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Jo, men 149-150?

Jag tror att han menar att Trump blir den person som sätter dit den 150:e federala domare sedan USA grundades. USA är inte ens 300 år gammalt. Ganska ungt land. Samma sak som Trump är 45:e presidenten.
Citera
2019-09-16, 02:36
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Jag tror att han menar att Trump blir den person som sätter dit den 150:e federala domare sedan USA grundades. USA är inte ens 300 år gammalt. Ganska ungt land. Samma sak som Trump är 45:e presidenten.

Menar han sedan 1776, så är det väl inget att hetsa upp sig för. Man får ju för sig att han satt dit 149 redan. (Hans administration då).
Citera
2019-09-16, 02:43
Medlem
Citat:
Tanken var ju uppenbart att Clinton skulle vinna. Trump har Deep State emot sig. Kanske inte alla avdelningar, men kriget har han inte med på sin sida.

Jag har uppenbarligen dålig koll på Deep State, är inte precis medlem där själv. Men hela systemet är byggt att bara ett fåtal kandidater kan ha en chans. Självklart så tar de inte en 50/50 chans på att inte få igenom det de vill, utan köper ut båda. Sen hade förmodligen Clinton varit mer lättköpt.

Om röstsystemet hade sett ut som i Australien (att man får välja flera, och förlorar ens första val går rösten vidare till nr två etc.) så hade de mindre kandidaterna haft en större chans, och det hade försvårat för Deep State väsentligt.

Så nja, jag litar inte på nån politiker, även fast Trump var bättre än alternativet.
Citera
2019-09-16, 03:01
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Jag har uppenbarligen dålig koll på Deep State, är inte precis medlem där själv. Men hela systemet är byggt att bara ett fåtal kandidater kan ha en chans. Självklart så tar de inte en 50/50 chans på att inte få igenom det de vill, utan köper ut båda. Sen hade förmodligen Clinton varit mer lättköpt.

Om röstsystemet hade sett ut som i Australien (att man får välja flera, och förlorar ens första val går rösten vidare till nr två etc.) så hade de mindre kandidaterna haft en större chans, och det hade försvårat för Deep State väsentligt.

Så nja, jag litar inte på nån politiker, även fast Trump var bättre än alternativet.

Grejen var att media visade mätningar som ej stämde. Så alla blev lurade. Du kan inte sälja opinionsundersökningar till beställaren om du inte visar vinklade siffror. Vem tror du köper alla dessa opinionsundersökningarna egentligen? Det väntas bli samma sak i detta val också.

Röstsystemet är samma som i EU-valet så det är inget konstigare med det.
Citera
2019-09-16, 03:02
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Menar han sedan 1776, så är det väl inget att hetsa upp sig för. Man får ju för sig att han satt dit 149 redan. (Hans administration då).

Amerikaner förstår vad han menar. IQ snittet ligger runt 100 i vita områden och 90 vid mörka områden.
Citera
2019-09-16, 03:11
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Amerikaner förstår vad han menar. IQ snittet ligger runt 100 i vita områden och 90 vid mörka områden.

Ok. Det finns över 700 federala domare, och hade hans administration medverkat till att avsätta var femte, torde man ju läst om detta någon annanstans än Trumps twittrande, tycker man.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in