Citat:
Ursprungligen postat av
Strof
Mycket svammel ifrån dig. Nej det finns gott om hot som står på egna ben. Ber om ursäkt om det raserar din önskade bild och det du har försökt måla upp.
Ja, det tror jag också. Jag tror att en del av dessa även dokumenterades i den SMS-korrespondens som skickades av SD till LW.
Jag blev lite förvånad när jag noterade att LW systematiskt, helt plötsligt, började dokumentera händelser. Som om hon fått råd om hur en misshandlat kvinna
bör göra för att lyckas med en anmälan till polisen.
I allmänhet tänker inte kvinnor så, förrän efteråt när det är för sent. Det innebär att det som hände inte var första gången, det hade varit en serie liknande händelser tidigare. Vilket stämmer med "det finns mycket mer" och "blåmärken, skador" som nämnts. Därför, tror jag, hon började spara dokumentation.
Också att hon börjar se till att dokumentation kommer i andras förvar liksom berättelser sprids på ett fåtal hon litar på kan tala i den riktningen.
Jag är därför benägen att tro att det finns belägg för att LW var utsatt för hot. Mer än det hon lyckades dokumentera.
Dessutom berättar en kropp rätt mycket om vad hon troligen utsatts för och hur gammal ev skada är.
Det kan vara exempel på vad polisen redan vet. Men kan finnas annat jag inte heller har en susning om.
OBS! En spekulation med inslag av visst material som är känt i tråden
EDIT. Att LW drar tillbaka anmälningar är klassiskt resultat av hot.