2019-09-15, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Om LW var ett söndertrasat psykopatoffer borde UW sett till att få ensam vårdnad om barnen och LW borde omplaceras från arbetet på HVB hemmet. Hon borde fått skyddad identitet men då hade hon fått lägga av med att lägga ut på nätet med vilka hon umgås, var och när hon umgicks med dem. Så länge hon gör det är det orimligt att tro hon kan "skyddas" (eftersom hon inte verkar bry sig i att försöka skydda sig själv) .

Varför inte bara sluta fantisera? LW var inget "söndertrasat psykopatoffer". Och du vet att en hel del av de som fått skyddade personuppgifter på grund av allvarlig hotbild ofta är ganska tungt belastade kriminella. Det är ingen nödvändig förutsättning att någon är snäll och timid för att den ska kunna känna sig eller vara hotad. Så släpp den pseudo diskussionen.

Jahadu det säger du, nu.
Vi får väl se vad för sanning hon jagade efter, om det var sanning eller lögn visste hon inte,
men tystad blev hon för gptt, hon blev mördad..betyder att någon är farlig alla fall.
Citera
2019-09-15, 23:01
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Javisst är det fånigt? Som om alla män skulle offra äktenskap, fru och barn för att de trånade efter LW.

Det är att undervärdera männen.

Och att övervärdera LW.
Citera
2019-09-15, 23:03
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
@Snor-Johan. Dina inlägg är ibland lite kyliga, burdusa och opolerade, kanske man kan tycka. Samtidigt bjuder du stundom på en generös människosyn som jag med häpnad beundrar. Jag tog mig friheten att med silvertång lyfta fram det jag uppskattar i de rader du postade tidigare idag:

Jag kände inte LW. I tråden har dock med tiden ett slags porträtt målats av henne. Det är bländande vackert just för att det är så mångfacetterat, tycker jag.
Tack Cloudecrystalbeam. Då delar vi upplevelsen om LW. Livet blir bara bländande vackert i sin helhet. Det går inte att plocka bort en endaste liten bit ty då är det inte längre vackert. Att vi som inte stått henne nära och ändå så nära får ta del av LW,s rörande vackra liv är en ynnest. Det är som hon lever med oss. All kärlek till LW.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-09-15 kl. 23:25.
Citera
2019-09-15, 23:04
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera

Ja vem fan vill ha de där fula gubbarna.
Vad trodde dom egentligen om LW?
Den ena fetare och fulare än den andra.
Förmodligen gillade LW uppmärksamheten och kanske tyckte det var roligt att "leka" med männen, få dem att tro att de hade en chans..Kanske därför SD kallade henne "oskicklig" i sin kontakt med andra män. Detta kan ha retat gallfeber på SD till den milda grad att han i blint raseri slog ihjäl henne till slut. Det i kombination med annat, kanske. Om nu SD är mördaren, vill säga..
Citera
2019-09-15, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast det finns ingen anmälan om hot. Trakasserier kan väl infattas i benämningen ofredande. Hot som LW tydligen ska ha berättat om kan kanske också inrymmas i bilincidenten. "Fattar du inte att jag inte vill ha något jävla samtal. Ska det vara så svårt att kliva ur, ska jag måsta kasta ur dig?"
Fast i så fall ärdet inte ett olaga hot.

Hot låter ju i dagligt tal som något allvarligt. Det gör misshandel också, fast den gången var det ingen misshandel då LW själv agerat provocerande. Likväl som man kan tänka att "han har nog gjort mer saker" kan man utan svårighet tänka att hon gjort detsamma i provokation.

Mycket svammel ifrån dig. Nej det finns gott om hot som står på egna ben. Ber om ursäkt om det raserar din önskade bild och det du har försökt måla upp.
Citera
2019-09-15, 23:34
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Spekulation:

Kan SD och HD ha gått gemensamt till LW på mordkvällen? Kanske erbjöd sig HD att vakta LW:s bostad medan SD och LW gick för att utplacera en (av HD och SD påhittad) cache åt AW, tänker jag. HD smög (enligt SD:s och HD:s plan) istället raskt efter de tu efter att ha lämnat den tidigare stängda ytterdörren på glänt, menar jag. SD och HD släckte gemensamt LW:s liv bakom planket, skingrades och tog olika rutter hem till sina respektive bostäder, funderar jag. Den öppna dörren skulle i sådant fall bidra till tron att LW var bortförd mot sin vilja samt fortfarande vid liv, spekulerar jag. Fungerar detta händelseförlopp tro?
Citera
2019-09-15, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen

Är du medveten om vad HD👤 en gång i tiden försökte utsätta sin make för ?

Mvh/ @JokerMannen

Vad är den fruktansvärda sanningen om HD?
Som jag tror är anledningen att LW inte hade dåligt samvete mot HD?
Samma anledning som jag sen tror att LW började ifrågasätta och tvivla på med tiden och som orsakade att hon tänkte att det var SD som var galen istället?

Men var det SD som var galen eller var det HD alla fall?
Jag tror inte sanningen fick komma fram, varken förr eller senare och därför mördade den tokige Lena?
Lena fick nog svaret den 14 maj 2018 och tystade sen Lena helt i onödan...sanningen kommer komma fram ändå, sanningen segrar alltid.

Så vi får se om JokerMannen kan haspla ur sig hemligheten eller om vi får vänta på FUP?
Citera
2019-09-15, 23:56
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tack Cloudecrystalbeam. Då delar vi upplevelsen om LW. Livet blir bara bländande vackert i sin helhet. Det går inte att plocka bort en endaste liten bit ty då är det inte längre vackert. Att vi som inte stått henne nära och ändå så nära får ta del av LW,s rörande vackra liv är en ynnest. Det är som hon lever med oss. All kärlek till LW.

Just så. Alla unika små bitar i varandets mosaik bidrar till ett häpnadsväckande och sprudlande konstverk. All kärlek till LW.
Citera
2019-09-16, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det var intressant. Lenas vän Sh.Holmes skrev också här i början att hon tappade intresset för SD direkt efter separationen med HD.

Det stämmer, enligt Holmes så tyckte inte LW att det va lika spännande längre.
Citera
2019-09-16, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Det stämmer (kanske)
Vid ett grovt brott SKALL åklagare aviseras med en gång. Åklagaren äger då förundersökningen. Åklagaren kan då när som helst kliva in och överta som förundersökningsledare. Men innan det sker så är polisens förundersökning-ledare ansvarig.
Vi vet inte när Hiding klev in och övertog som förundersöknings-ledare. (Troligtvis i samband med att Lena hittades)
Innan det var Springare den som skulle leda arbete. Han kan inte skylla på att den ena gruppen inte gjorde si, och centralen inte gjorde så. Han ansvarar för samordningen mellan samtliga instanser.
Han skulle ha varit Generalen som samordnade och ledde utredningen, och han kan inte skylla på nån. PUNKT.
Denna gången gjorde han bort sig, och mycket bevis på bla brottsplatsen kan ha gått förlorad på grund av hans felaktiga beslut.

Springare säger att "försvinnandet sköttes av en annan organisation", det låter som om
det är något han inte har kontroll över.
Tråkigt nog så fick han aldrig frågan om vad han menade, inte i
skrift i alla fall.

Då är frågan om det kan ha något å göra med att UW va säkerhetsklassad.
En tanke bara.
Citera
2019-09-16, 00:15
Medlem
ducells avatar
VIKTIGT VIKTIGT VIKTIGT
Lyssnar på Spotify och av en slump lyssnade jag på Carola Häggkvist skiva 25år den släpptes den 26 mars..där hon carola en låt som heter 14 maj 😱 letade reda på texten ordentligt.. Och oj oj OJ Oj...VISST GILLAR VÄL SD OCH HD GÅTOR???

ÄR DET NÅGON SOM VET OM DOM BRUKAR LYSSNA PÅ CAROLA?? ELLER LYSSNADE LENA PÅ CAROLA.. Då även carola är troende... Undrar om jag faktiskt löst kopplingen???
https://www.google.com/search?client=ms-android-huawei&sxsrf=ACYBGNQgDts4C8Rfc6Hur-cO3PAeIfAKzw%3A1568584904126&ei=yLR-XfqoB6aSmwWyqojgBg&q=carola+häggkvist+14maj+text&o q=carola+häggkvist+14maj+text&gs_l=mobile-gws-wiz-serp.3..30i10.2680.10042..11034...0.0..0.641.2281. 0j6j3j5-1......0....1......... 0j0i22i30j33i160j0i13i30.ityvaJwxNMc
Citera
2019-09-16, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Mycket svammel ifrån dig. Nej det finns gott om hot som står på egna ben. Ber om ursäkt om det raserar din önskade bild och det du har försökt måla upp.

Ja, det tror jag också. Jag tror att en del av dessa även dokumenterades i den SMS-korrespondens som skickades av SD till LW.

Jag blev lite förvånad när jag noterade att LW systematiskt, helt plötsligt, började dokumentera händelser. Som om hon fått råd om hur en misshandlat kvinna bör göra för att lyckas med en anmälan till polisen.

I allmänhet tänker inte kvinnor så, förrän efteråt när det är för sent. Det innebär att det som hände inte var första gången, det hade varit en serie liknande händelser tidigare. Vilket stämmer med "det finns mycket mer" och "blåmärken, skador" som nämnts. Därför, tror jag, hon började spara dokumentation.

Också att hon börjar se till att dokumentation kommer i andras förvar liksom berättelser sprids på ett fåtal hon litar på kan tala i den riktningen.

Jag är därför benägen att tro att det finns belägg för att LW var utsatt för hot. Mer än det hon lyckades dokumentera.

Dessutom berättar en kropp rätt mycket om vad hon troligen utsatts för och hur gammal ev skada är.

Det kan vara exempel på vad polisen redan vet. Men kan finnas annat jag inte heller har en susning om.

OBS! En spekulation med inslag av visst material som är känt i tråden

EDIT. Att LW drar tillbaka anmälningar är klassiskt resultat av hot.
Senast redigerad av Remark 2019-09-16 kl. 00:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in