Citat:
Ursprungligen postat av
Timeout
Frågan är hur gräver man upp den när den här galna kvinnan verkar ha ett sånt gott beskydd av internutredare och en inom SU, Särskilda utredningar?
Skyddas hon av några från sitt gamla jobb inom rättsväsendet?
Vem ska reda ut den här skiten när det som sägs är att det fanns god bevisning och rättsintyg och en 500 sidig utredning som borde ha fått henne fälld.
Vilka instanser finns det kvar som kan utreda utan att det blir jäv?
Citat:
Ursprungligen postat av
sherlocksnake
Ja här är det skarpt läge.
Känsligt ärende och rättsväsendet darrar. Om nu utredningen har lagts ned så är det ändå en offentlig handling. Men här finns en stor för att inte säga en alldeles för stor godtycklighet för vad som polisen och åklagarmyndigheten anser som sekretess. Dessutom kommer det att kosta en peng att få ut alla dokument 800-1000 spänn. Men en polisanmälan måste ha upprättats och den har säkert betydligt färre sidor. Så att ta kontakt med berörd polismyndighet som tagit emot polisanmälan skulle ju kunna vara en god början. Bifogar lite journalist tips som kanske kan vara till hjälp.
https://journalisttips.se/2015/01/29/gastblogg-tio-tips-for-att-hitta-en-polisanmalan/
Jag har varit med om att få ut handlingar tidigare från en förundersökning där GM tog sitt liv och allt blev nedlagd innan det hann gå till åtal. Han var den enda misstänkte och det fanns mängder med bevis så det blev "polisiärt uppklarat".
Det var en massa svarta streck och inte mycket att läsa och ingen info fanns kvar. Sekretess.
Kan man vänta sig något liknande i det här fallet kanske? Mörka kanske?
Citat:
Ursprungligen postat av
rotesau
Mannen drog tillbaka sin anmälan efter ett första förhör, och Karin var inte inblandad till anledning att han drog sig ur.
Jag har fått indikationer på att både Expressen & Aftonbladet fått ut info om dom här utredningarna, och kanske snart släpper artiklar rörande.
Det är ytterst märkligt att allt lades ner, beaktat bevisningen som fanns.
Som tur är, är det även SU som utreder Särskilda åklagarkammaren, och jag undrar om inte kom.Jesper Rundeberg själv sitter och gnuggar på detta just nu.
Nu vill jag också påpeka att detta börjar röra sig offtopic, och det kan snarast handla om att starta utbruten tråd i annan del av forumet om det visar sig att Karin bor hemma hos någon som som haft betydelse i utredningar som hon tidigare stått misstänkt i.
Undrar varför han drog sig ur ändå. Är det misshandel ska det falla under allmänt åtal och ska inte gå att ta tillbaka... eller har dom kryphål där med?
Jesper Rundeberg är inte han tätt med Karin eller har jag missuppfattat det?
Hon ska ju bo hemma hos någon inom SU har varit uppe i tråden.
Är det så, hur pigga är då SU på att utreda detta om en kollega är inblandad?
Vilken jäkla soppa om det är så
Kan man anmäla till någon instans om det nu är så att Karin har beskydd från SU eller andra?
Väntar och ser om Expressen & Aftonbladet fått ut info och vad som kommer fram.