2019-09-15, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Det är en mycket extrem höjning som inte har förekommit på åtminstone 100.000 år. Ingen vet konsekvenserna.
Dumheter, det har förekommit värmeperioder upprepade gånger.
Vi har dessutom ett kallare klimat nu än när vi hade det som varmast för ett antal tusen år sedan.
2019-09-15, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Jag såg att du undervisar på universitetet och kallar dina elever för "studentjävel". Intressant pedagogik.
Du kanske får undervisa studetjäveln GT en dag, eller så blir det KTH för henne, kanske med mig som lärare. Vi får se.

GT har naturligtvis rätt när hon anser att politiker och makthavare måste agera.
Det visar ju även ditt utkast/arbetsmaterial från IVA som du länkade till.

Fortsätt med Ritalina tycker jag, så blir dina utbrott kanske lite färre. Blir också bra för GT i framtiden, om du ska undervisa henne vill säga.

Är ni ens kapabla att ha en öppen dialog, fanatismen är så pass övertydlig?
Finns det något ni saknar gällande Greta, så som egna insikter t.ex.?
2019-09-15, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Är ni ens kapabla att ha en öppen dialog, fanatismen är så pass övertydlig?
Finns det något ni saknar gällande Greta, så som egna insikter t.ex.?

Egna insikter, tja. Hur vet du att hon inte menar det hon säger? Bara för att klimatforskare säger samma sak?
Saknar gällande Greta, vet jag inte just - jag hoppas att hon klarar av all uppmärksamhet och att hon inte blir utnyttjad/lurad. Och så skulle jag gärna se henne ta Orientexpressen och besöka Ryssland, Kina och Indien.
2019-09-15, 20:00
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Jovisst en sminkad tjej i urringat och kortkort osv hade inte haft framgång på det viset. Hade hon håret utsläppt innan hon började skolstrejka?
Men det hindrar inte att hon gör bra grejer.
Jag vet inte om Greta gör bra grejer egentligen om man tänker på hennes klimatkamp.

Däremot är jag säker på att hennes engagemang i klimatfrågan är uppriktig.

Citat:
Okej, jag håller med.

Citat:
Sorry, det blev kanske onödigt tillspetsat.

Jag tror absolut skylten blir någon form av PR-symbol för GT.
Samtidigt kan den kanske bidra till någon form av kontinuitet och trygghet.
Det kanske hen med Asperger och ADHD barnen kan utveckla.
Det har du rätt i.
Hursomhelst så hänger nog Gretas skylt med ett tag till.
2019-09-15, 21:08
Medlem
Nixters avatar
Årets bästa Video som beskriver bla Greta och Sverige.
Greta mfl saker som Alarmisterna och Miljörörelsen driver är direkt plockade från Nazisterna, och då menar jag direkt från de Tyska nazisterna bla: förespråkandet av färre bilar, inte äta kött etc (allt detta är från Nazismen). Videon nedan är mycket avslöjande.

"Swedens historic Soft Power" startar från 08:20 in i intervjun Sverige spelar visst en större roll än vad vi trott, hela denna intervjun är otroligt intressant.

Missa den inte:
https://youtu.be/nnXatjSeWWE
2019-09-15, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Ti-hi. Jag sade upp prenumerationen på DN för ca 20 år sedan. Och TV har jag inte haft på mer än 15 år. Det är kanske därför som jag är så obildad?
Ja har man inte läst Karin Boys eller sett på SVT så vet man inget😂

Greta har tunga vetenskapliga meriter, så som multipliplikationstabellen och lära sig räkna procent.
2019-09-15, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Lite speciellt om man vill vara osynlig.

Men den här tråden ÄR märklig. Befolkas av folk som är intresserade av klimatet. Vilket är helt respektabelt. Men tråden handlar om GRETA.
Vilket jag oupphörligen påpekat. Utan större effekt. Nu har mod vaknat och styrker mycket som inte är ON topic.

Jag tycker mig se att vi i tråden som är intresserade av GRETA. Kan reduceras till TVÅ enstaka personer. Varav jag är en. Är det fler?

Ni andra. Klimatintresserade på ett eller annat sätt. Men verkar skita i personen GRETA.
Vad ni gör här då? Istället för att vädra era åsikter på en intellektuell tråd som rör klimatforskningen?

Kan det vara så att ni i er ilska över GRETAS åsikter går hit och vädrar era åsikter och tar ut er ilska på u Greta? Skiljer inte på sak och person.

En del droppar in för att dom tycker personen GRETA är ful, dum, lurad och utvecklingsstörd. OCH är därmed ON topic. Har fokus på GRETA som person.

Hänger inte med här riktigt. Jag är ny i tråden, men kan väl erkänna att det enda med Greta som intresserar mig är hennes miljöengagemang. Men de som är ON TOPIC och kallar henne allt möjligt, menar att allt är uträknat även flätorna osv osv, är väl betydligt fler än två?
Och hur menar du att man ska kunna skilja på sak och person när det nu är en tråd om just personen Greta?
Jag har inget att tillföra alltså, tycker att det är en väldigt ovanlig och ärlig flicka, så kallade personlighetsstörningar är ofta en tillgång, sen hoppas jag som jag redan sagt att hon inte ska bli lurad och utnyttjad utan att hennes miljöengagemang ska leda till något bra. Punkt.
2019-09-15, 22:45
Medlem
Någon som vet hur Greta och hennes pappa bor nu under den flera månader långa vistelsen i New York?
Jag menar, hotell så länge blir ju galet dyrt, om de ska betala själva.
2019-09-15, 22:46
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtimating
Du missade att hockeyklubbsgrafen blivit avslöjad som forskningsfusk.
Det är en ofta upprepad myt som inte har att göra med att vi nu har den högsta temperaturen sedan förra istiden.

Greta kämpar för åtgärder mot en aldrig tidigare sedd temperaturrusning och du kämpar av någon anledning emot Greta.
Senast redigerad av theanthropologist 2019-09-15 kl. 22:49.
2019-09-15, 22:52
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennnyson
Någon som vet hur Greta och hennes pappa bor nu under den flera månader långa vistelsen i New York?
Jag menar, hotell så länge blir ju galet dyrt, om de ska betala själva.
De planerar nog inte att stanna i NY så länge och de bor säkert gratis. Det finns många som gärma tar emot Greta i sitt hem. Snart ska de till Kanada och sedan resa runt i Nord- och Sydamerika.
2019-09-15, 23:16
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Lite speciellt om man vill vara osynlig.

Men den här tråden ÄR märklig. Befolkas av folk som är intresserade av klimatet. Vilket är helt respektabelt. Men tråden handlar om GRETA.
Vilket jag oupphörligen påpekat. Utan större effekt. Nu har mod vaknat och styrker mycket som inte är ON topic.

Jag tycker mig se att vi i tråden som är intresserade av GRETA. Kan reduceras till TVÅ enstaka personer. Varav jag är en. Är det fler?

Ni andra. Klimatintresserade på ett eller annat sätt. Men verkar skita i personen GRETA.
Vad ni gör här då? Istället för att vädra era åsikter på en intellektuell tråd som rör klimatforskningen?

Kan det vara så att ni i er ilska över GRETAS åsikter går hit och vädrar era åsikter och tar ut er ilska på u Greta? Skiljer inte på sak och person.

En del droppar in för att dom tycker personen GRETA är ful, dum, lurad och utvecklingsstörd. OCH är därmed ON topic. Har fokus på GRETA som person.
Har du öht läst mina inlägg i tråden?
Jag föreslår att du gör det innan du anklagar mig för det ena och det andra.
Mina inlägg har fokus på Greta som person och det kontext hon befinner sig i.
Aldrig någonsin har jag kallat Greta för "ful, dum, lurad och utvecklingsstörd".

Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Jättegulligt av er att ni svärmar runt mig. Ja, jag har undervisat på universitet i Uppsala. (I kemi.) Jag har forskat både i Sverige och Frankrike. Jag har lång erfarenhet av datormodellering från min egen forskning, därifrån kommer min kraftiga kritik mot klimatmodellerna. Jag vet varför de är värdelösa. Jag har även bott i USA i min ungdom.

Men den här tråden handlar faktiskt inte om mig. Jag är inte en anorektisk kändisdotter med klimatångest. Jag är en medelålders vit heterosexuell man som råkar ha ägnat en så stor del av sitt liv åt vetenskaplig forskning att han blir ganska trött på att se hur folk okritiskt sväljer propaganda. Jag blir uppriktigt beklämd av att se hur intellektuella dvärgar ger sig fan på att lyckas bryta mot samtliga av Aristoteles regler om hur man INTE får argumentera. Det känns som att jag är omgiven av idioter.

Men, som sagt, den här tråden handlar inte om mig. Den handlar om barnet Greta Thunberg. Försök hålla er till ämnet. Idioter.
Ingen svärmar omkring dig. Sorry. Jag gjorde bara ett simpelt tillrättaläggande.
Lite trist attityd hos dig dock som väljer att avsluta ditt inlägg med att kalla Surtruten, Jof och mig för idioter bara för att vi nämnde dig i några inlägg.

Om du anser att vi andra här i forumet är idioter står det dig fritt att söka dig till mer intellektuellt högtstående sammanhang. Fast det kanske är roligare att känna sig som en stor fisk i en liten damm i stället för att vara en liten fisk i en stor sjö?
2019-09-15, 23:27
Medlem
Jofs avatar
[quote=DoraF|68715183]Har du öht läst mina inlägg i tråden?
Jag föreslår att du gör det innan du anklagar mig för det ena och det andra.
Mina inlägg har fokus på Greta som person och det kontext hon befinner sig i.
Aldrig någonsin har jag kallat Greta för "ful, dum, lurad och utvecklingsstörd".
/QUOTE]
Endast kommentaren "Lite speciellt om man vill vara osynlig" var riktad till dig. Apropå en som outad sig delvis.

Fortsättningen var inte riktad till dig. Var en reflektion över inläggen generellt i denna tråd.
Nytt tema:
Intervju med Greta:
https://www.youtube.com/watch?v=rhQVustYV24&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1B hDhWbLsKLy7-YjcUirvK3MyC2ekv13_nL-I_9ATyvhQd-Qsk0sur9ps

Hon verkar faktiskt cool här.
Senast redigerad av Jof 2019-09-15 kl. 23:30.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in