2019-09-15, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Sent omsider har HD nu loggat Gävleeventet som ägde rum helgen innan hon och SD togs in av polisen. För ovanlighetens skull skriver hon endast i jag-form denna gång, dvs. HTD nämns inte med ett ord.

Äntligen ensam?

Jag såg att de teamade med bl a Ann* K*rmansbo och ML (vad såg LW hos honom?). Undrar vad de egentligen tycker om vännerna D*vidsson som båda är misstänkta för mord?
Citera
2019-09-15, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jo det finns många kvinnor som bl. a. gör klassikern. Men LW verkar väl visst haft kvinnliga vänner.

Jodå, LW hade flera goda vänner.
Citera
2019-09-15, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ville47
Stefan hade just skilt sig från ➡den underbara Hanna för LWs skull, men hon svek honom igen.
LW lyckades få Stefan att följa med till Norge istället för en "bli ihop resa" med Hanna till USA.
Någon i bussällskapet så Nej. LW blev rasande.
Varför tror ni annars de passade på att gasa iväg till Norge då hon saknades?
Snoris har sett sanningen, LW var så hemsk att de tyckte det var skönt att hon var borta.
Snoris är mycket mer insatt än ni tror, han vet allt!

Jag utgår ifrån att du känner SD👤 inpå bara skinnet och tillika HD👤 respektive JG👤

För mig personligen sagt, är det helt ofattbart hur du kan sitta gömd bakom ett anonymt användar-namn och totalt försöka dra vanheder över den nu mera hädangångna och tillika fullständigt brutalt och hänsynslöst i svunnen tid dödsmisshandlade 45 åriga trebarns-modern vid namn: Lena Wesström.

Är du medveten om att SD👤 nu sitter häktad på den högre misstankegraden, för att under den då aktuella måndags-kvällen den 14 Maj år 2018 ha bragt livet om Lena Wesström ?

Du har skrivit enligt ovan sett och citat: / "Den underbara Hanna" ... slut citat /

Enligt nyligen ovan skrivet ställer jag till dig följande fråga,

Är du medveten om vad HD👤 en gång i tiden försökte utsätta sin make för ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-15, 21:59
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Utomhus-mord är betydligt svårare att klara upp på grund av att spår lätt fördärvas av naturens påverkan.

Mvh/ @JokerMannen

Men man upptäckte att hon var försvunnen under misstänkta omständigheter ganska fort. Inom 24 timmar hade väl lätt en hund kunna få testa vad den hittar med utgång från bostaden?
Citera
2019-09-15, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det är känt att när orden tryter hos en viss typ av män- som inte vill svara på frågor och vara ärliga - då kommer nävarna fram. LW var säkert både envis och påstridig och för det fick hon plikta med livet. Kanske hon mördats ändå?

Men om det var SD, HD (eller rent av JG) som mördade henne, det ska jag låta vara osagt. I mina tankegångar lutar det dock mest åt HD. Hon kan vara som förblindad av hat mot LW. Hon har trots allt varit utsatt för ett totalsvek från både SD och HD. SD var extremt förbannad, ja, så javisst kan det vara han som är GM. Mycket tyder ju på det.

Men jag grunnar fortfarande på vilken roll JG spelar i det här vidriga morddramat. Har han "bara" hållit tyst om vad han vet så kan han dömas för skyddande av brottsling. Eller visste han ingenting alls? Kanske var han t.o.m en av de arma människor som utsattes av SD för påtryckningar, typ: "vi är väl polare blablabla?"

Nu sitter SD på sannolika och kanske pressas han nu på om han var ensam om mordet, skyddar någon eller inte begick det alls. Tror ÅH har en listig plan här och att vi får veta det 27/9 då jag antar att åtal väcks.

Ja precis, när orden inte räckte till...och när sanningen inte fick komma fram, varken förr eller senare...
Citera
2019-09-15, 22:01
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Det är endast inom din egen imaginära värld som jag är ute efter att söka ära och beröm som aktiv skribent, vilket klargör att du är väldigt imbecill, dessutom är jag inte intresserad av din rekommendering gällande 1.07.

RättsLäkarna var tillräckligt kompetenta för att vid den då primära okulär-besiktningen kunna konstatera vilken typ av kropps-skador som det avlidna offret tidigare hade utsatts för, detta utan, att ha behövt någon hjälp ifrån mig.

RättsLäkarna hade, och Lördagen den 19 Maj år 2018 under approximativt fem timmars arbete, kunnat konstaterat redan då en hel del gällande det avlidna offret's kropps-skador, vid klockan 🕙22:45 transporterades den då avlidna människo-kroppen bort ifrån mordplatsen till så kallad lik-förvaring, och först under Tisdagen den 22 Maj ... togs den avlidna kroppen in till RättsMedicinalverket och till obduktions-enheten, var inom den då avlidna kroppen därstädes kunde konstateras sin rätta identifikation.

Inom obduktions-enheten kunde man då också konstatera mera exakt vilka skador den avlidna kroppen hade fått, man kunde också därtill sagt avgöra om Gärningspersonen hade brukat någon form av så kallat trubbigt våld, det vill säga, om Gärningspersonen vid det då aktuella tillfället hade brukat sig av ett tillhygge eller inte.

Jag är fullständigt medveten om att du påstår med bestämdhet att allt ovan skrivet är ett rent påhitt med full inlevelse-fantasi ifrån min personliga sida och därtill sagt också rena lögner, men, du skall från och med nu göra klart för dig enligt ovan skrivet, att jag å ena sidan står fast vid detta av mig ovan skrivet, och å andra sidan, vet jag, att det gått till på detta viset som jag låtit mig skildrat.

Jag är övertygad om att du som person, har mycket svårt för att kunna inse och förstå hur otroligt allvarligt detta är, det vill säga, att när en person plötsligt bestämmer sig för att ta lagen i sina egna händer och sålunda bryta mot mänskliga rättigheter för att sedan brutalt och hänsynslöst dödsmisshandla en 45 årig kvinna med hjälp av ett tillhygge och som till råga på allt har tre barn och är deras mamma.

Personen som brutalt och hänsynslöst dödsmisshandlade den 45 åriga trebarns-modern bakom den nattliga ridån av ett bullerplank inom Nya Hjärsta, var inget annat än ett fegt kräk, en själsligt sjukt tänkande individ, och en sådan individ skall åtalas, straffas med de absolut kännbaraste påföljder som vi idag har inom vårt Rättsväsende, men för dig handlar det om en inkompetent Åklagare och poliser som lider av så kallat tunnelseende och ett Rättsväsende som står under all kritik, men för mig handlar det här om fullständigt allvar, och ingen annan, önskar mer än jag, än att den själsligt sjuka dödsmisshandlar-individen som bringade livet om Lena Wesström och även djupt satte emotionella spår inom henn's barn's fortsatta liv samt hos henne's närmaste vänner, skall buras in på livstid inom bastanta fängelsemurar och aldrig mer få sätta sina fötter utanför murarna, vad du sedan personligen tycker om detta, rör mig inte ryggen.

Mvh/ @JokerMannen

Ännu mer svammel. Om omständliga, irrelevanta textmassor var ett framgångsrecept hade du varit the man här på Flashback.

Jag påstår inte att "det du skrev ovan var påhitt". Det vet du också.
Däremot påstår jag att du svamlar och ljuger när du låtsas att du har direkt, polisiär insyn i fallet. Och jag påstår bestämt att din lidelsefulla beskrivning av hur LW fick sina knän sönderslagna enbart är sprungen ur din egna fantasi.
Citera
2019-09-15, 22:11
Medlem
Citat:

Är du medveten om vad HD👤 en gång i tiden försökte utsätta sin make för ?

Mvh/ @JokerMannen

Nej, men kan inte du berätta om vad hon ska ha försökt utsätta sin make för? Jag har sett detta insinueras tidigare, men ingen(kanske varit du varje gång, osäker)har tagit bladet från munnen.

Jag undrar då, vad är meningen med att insinuera saker som kanske kan vara relevant, men inte förtälja dessa?
Citera
2019-09-15, 22:18
Medlem
[quote=bradgardsindianen|68713862]
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj

Fast nog måste du väl erkänna lätt kan trigga skämt om pastorn som välsignade äktenskapet så väl att brudgummen räcker till henne med? Och att det inte verkar schysst mot bruden (det är två individer hon viger) samt den tro hon representerar.

Som taget ur någon lam Hollywood-film.

Men det visar väl bara att vi fortfarande är ganska primitiva varelser när det kommer till attraktion och drifter. Även om man gått i en skola som gör att man får kalla sig för pastor.
Citera
2019-09-15, 22:26
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
@Snor-Johan. Dina inlägg är ibland lite kyliga, burdusa och opolerade, kanske man kan tycka. Samtidigt bjuder du stundom på en generös människosyn som jag med häpnad beundrar. Jag tog mig friheten att med silvertång lyfta fram det jag uppskattar i de rader du postade tidigare idag:

Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det är en förolämpning att inte minnas Lena av hela hennes dignitet. I hennes värdighet ryms också dom av dig bedömt icke goda och bortvalda sidorna.

Hennes livs resa är endast unikt vacker i hela dess vidd. Älska henne för den hon var och inte för dom sidor du själv tycker om.

Jag kände inte LW. I tråden har dock med tiden ett slags porträtt målats av henne. Det är bländande vackert just för att det är så mångfacetterat, tycker jag.
Citera
2019-09-15, 22:27
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Han menade sannolikt just chefen för hundinsatsen sedan skyllde han på kommunikationscentralen. Det åligger honom att ansvara för samordningen.

Hans eget övergripande ansvar förbisåg han totalt. Ett samtal till kom.centralen hade direkt gett honom Dalaans anmälan t.ex.
Det är så ansvarslöst så det finns inte ord. Vi var inne på tidigare hur kvinnor i Örebro kan uppleva någon trygghet alls om inte ett kvinnligt par minuter långt gallskrik mitt natten inte tas på allvar av polisen. Fy fan...sån katastrof,.

Och från våra ögon och öron, Nerikes Allehanda inte ett ljud.. mer än ett mekaniskt upprepande av bulletiner från dom som klantat sig. Vågar man gissa att kvinnotryggheten i Örebro är för NA underställd rädslan att stöta sig med polishuset?

Att polisens bautafadäs att inte finna kroppen och megafadäsen att skita i 112 amnälan om LW,s gastkramande skrik är orsaken att mordet inte lösts är uppenbart. Underligt är att några som i tråden krävt LW,s upprättelse negligerar missarna som är anledningen till att inte mordet lösts på samma sätt som vakthavande negligerade samtalet om LW,s desperata skrik.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-09-15 kl. 22:32.
Citera
2019-09-15, 22:36
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Bra du inser det tokiga du skrivit tidigare och tonar ner "hoten"
Värt att notera är att ni som är skrämda för att få stå till svars för vad ni tycker är synonyma med dom som använt mest invektiv och nedsättande omdömen om bekantskapskretsen (läs JG) vilken ni ägnat 1,5 år att kartlägga. Det är väl aningen magstarkt att oja sig som prinsessor på ärtor för att ni själva blir kartlagda,,,hu så otäckt. Om nu mirddjul66 (var det väl?) var så ovarsam med uppgifter och avslöjar sig själv så passar det inte att gå i taket för att någon lägger ihop 2 +2 dvs, kan tänka. Att kalla 2 +2 kartläggning är dessutom att vara vårdslös med orden. Det blir löjeväckande när ni tanter med förgrämt sinnelag inte gjort annat än kartlagt JG intill minsta könshår. Exemplet på hot du stridsvagnen postade visade sig inte alls vara ett hot utan en urkokt höna av en fjäder. Trams fjant och påhitt. Ditt inlägg om det du kallar bevis om hot finns härinunder.
Offerkoftan passar dig, Honan6, notknapparen och fröken helsvensk synnerligen dåligt och luktar illa..
Har full förståelse för att ni får smällångest för att bli avslöjade. Men åter, var varsamma med orden och om vad ni skriver om er själva om ni inte vill bli outade. Det finns en värld utanför Fb.
Nej!Jag har inte ett skit med varken SD JG eller Örebro att göra .

Vad är det du beskyller oss 4 postare för: mej, @Honan6, @notknapparen, @Fröken_Sverige för?

Antar att @Sh.Holmes inte fick vara med i #offerkofteklubben då han är på semester.

Jag kommer ihåg att du beskyllde honom för att vara ”för emotionellt insyltad i fallet ”
Det har han all rätt att vara, då han kände Lena personligen.

Men du själv då?
Du verkar också vara VÄLDIGT emotionellt engagerad i detta fall.

Jag noterar att av av totalt 1424 st inlägg du har gjort - så har du gjort samtliga I DENNA TRÅD.
1424 av 1424...100% alltså.
Jag hittar inte ett enda inlägg i någon annan tråd.

Det tycker jag känns som ett MYCKET STORT engagemang.
Det är en genuin fråga: vad är det som gör att du brinner så för detta fall?
Senast redigerad av T34Panzer 2019-09-15 kl. 23:25.
Citera
2019-09-15, 22:39
Bannlyst
Här i tråden tycker vi olika om Lena.
En del gillar henne och hennes fria själ.
En del tycker att hon har en egen del i sin död.
Personligen så tycker jag att Lena verkade vara en fantastisk kvinna som älskade att vara just den fria Lena.
Jag hade väldigt gärna träffat dena livfulla och energiska varelse.

Det spelar ingen roll vem hon var eller vad hon gjort.
Hon förtjänade inte att dö.
Gärningsmannen hade ett val.
Gärningsmannen kunde ha valt att gå därifrån.
Men gärningsmannen valde att med våld att slå ihjäl henne.
Varför då.?
När vi väl kommer få läsa FUP, så kommer vi alla förvånas av anledningen.
-VA, blev hon mördad på grund av det.??
Troligtvis, och jag säger troligtvis, så handlar nog det här om en konstig kärleksrelation.
Men som sagt så spelar det ingen roll.
Hon förtjänade inte att dö.
Gärningsmannen borde ha känt att denna relationen inte funkar, utan nu avslutar jag kapitlet Lena och går vidare med mitt liv.
Istället slog gärningsmannen ihjäl henne.
Han hade ett val..............
Senast redigerad av Avd.9 2019-09-15 kl. 23:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in