2019-09-15, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Dessa ”portar” har du naturligtvis sett eftersom du tror på dem?

All forskning, alla bilder, all video, allt sunt förnuft: Fake

Hörsägen: 100% legit
Citera
2019-09-15, 16:01
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Det här har varit uppe innan men då det är intressant och då tråden hela tiden fylls av spammande desinformatörer med tiotusentals inlägg, vakandes dygnet runt året om enbart i en handfull trådar i detta forum, så länkar jag denna video med dokument från amerikanska statliga myndigheter tex nasa med flera som bevisar att dom själva iaf inte tror på konspirationsteorin att jorden skulle vara ett snurrande klot (först rund och på fejkade bilder rund men enligt bland andra Neil Degrass Tyson päronformad) i rymden.

https://m.youtube.com/watch?v=CR3Fsj3-uYU

Det handlar om saker som tex vapensystem och annat som är skapat för en platt jord och inte funkar på globen, men ändock funkar det ju.

Du fattar inte. Inte ens om Nasa skulle gå ut med en kommuniké att jorden är platt, så är den det. Det kvittar vem som påstår det för bevisen att jorden är en sfärisk planet som cirklar runt en sol är helt enkelt överväldigande. En sådan kommuniké skulle endast innebära att någon på Nasa har blivit mentalsjuk.
Citera
2019-09-15, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777
Räcker att man skyddar portarna till landytorna bortom isväggen

Vad yrar du om? Vilka portar? Skulle du kunna precisera lite för jag förstår inte. Ser dom typ ut som Gates of Argonath?

Posta gärna lite bilder, filmer eller nått trovärdigt som styrker ditt påstående. (Jag vet att du inte kommer göra det men vi kan ju låtsas att du inte bara hittar på).
Citera
2019-09-15, 20:11
Medlem
ComplicatedMans avatar
Den här tråden är alldeles för lång för att jag skall palla sitta och läsa från start, därför ber jag om ursäkt redan nu om någon tidigare har tagit upp min frågeställning.

Jag undrar hur plattjordingarna ser på detta med väderstreck, ni vet Norr, Söder, Väster och Öster?
Accepterar ni de olika väderstrecken?
Om ni accepterar det, hur ser ni då på möjligheterna att ta sig från exempelvis USA:s västkust till Japan, Ryssland och Kina m.fl genom att åka i västlig kurs, går det eller är det omöjligt?
Om det går, hur förklarar ni det då?
Om det inte går, hur förklarar ni att folk gör det då, är det endast bedrägeri att påstå att man gjort det?
Citera
2019-09-15, 20:16
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ComplicatedMan
Den här tråden är alldeles för lång för att jag skall palla sitta och läsa från start, därför ber jag om ursäkt redan nu om någon tidigare har tagit upp min frågeställning.

Jag undrar hur plattjordingarna ser på detta med väderstreck, ni vet Norr, Söder, Väster och Öster?
Om ni accepterar det, hur ser ni då på möjligheterna att ta sig från exempelvis USA:s västkust till Japan, Ryssland och Kina m.fl genom att åka i västlig kurs, går det eller är det omöjligt?
Om det inte går, hur förklarar ni att folk gör det då, är det endast bedrägeri att påstå att man gjort det?

Vindarna sätter P för det ekonomiska gällande såna färder.
Citera
2019-09-15, 20:23
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Vindarna sätter P för det ekonomiska gällande såna färder.
Hur menar du nu? Finns ju många flyglinjer västerut över stilla havet mot Asien.
Citera
2019-09-15, 20:25
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Hur menar du nu? Finns ju många flyglinjer västerut över stilla havet mot Asien.

Ja men det är inte något problem för FE. Så helt P är det såklart inte.

Complicatedman får förtydliga varför det skulle vara någon issue
Citera
2019-09-15, 20:27
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ja men det är inte något problem för FE. Så helt P är det såklart inte.

Complicatedman får förtydliga varför det skulle vara någon issue
Fast det var du som påstod att vindarna skulle sätta P ekonomiskt för färderna.
Citera
2019-09-15, 20:51
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ComplicatedMan

De flesta plattjordare tror att latituder är cirklar med origo i nordpolen, dvs de tror att västerut är en cirkel. Så ja, de anser att det går att åka "västerut" och på så sätt komma tillbaka till ursprungspunkten.

Hela resonemanget bygger såklart på att vi människor är så jävla korkade så att vi inte märker att vi åker omkring i cirklar...
Citera
2019-09-15, 21:03
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ja men det är inte något problem för FE.

Självklart är det ett jätteproblem för FE att vi flyger kors och tvärs på jorden.

Du kan ju inte ens förklara hur flygplanen hittar. Det existerar inte någon karta över den platta jorden utan de kartor som används är projektioner av en sfär - trots detta hittar planen.

Vidare så är flygrutter ett utmärkt bevis för att jorden inte är platt. Här är t.ex en undersökning som en pappa gjorde tillsammans med sina två döttrar. De tog ett tjugotal rutter och kontrollerade hur dessa fungerade på en sfärisk jord respektive en platt jord. Och resultatet av deras lilla undersökning var väldigt entydig: Flygtiderna stämmer inte på en platt jord.

I have set up a simple experiment to test two alternative models of reality. The spherical-earth model came through unscathed. The flat-earth model simply fails to reflect reality. I even made simplifying assumptions in favor of the flat-earth.
https://creation.com/a-direct-test-of-the-flat-earth-model-flight-times

Så jo - flygresor är ett jätteproblem för plattjordsrörelsen. Något så enkelt som att vi hittar på jorden visar med all tydlighet att de kartor vi använder oss av stämmer med verkligheten.
Senast redigerad av madtop 2019-09-15 kl. 21:07.
Citera
2019-09-15, 21:14
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Självklart är det ett jätteproblem för FE att vi flyger kors och tvärs på jorden.

Du kan ju inte ens förklara hur flygplanen hittar. Det existerar inte någon karta över den platta jorden utan de kartor som används är projektioner av en sfär - trots detta hittar planen.

Vidare så är flygrutter ett utmärkt bevis för att jorden inte är platt. Här är t.ex en undersökning som en pappa gjorde tillsammans med sina två döttrar. De tog ett tjugotal rutter och kontrollerade hur dessa fungerade på en sfärisk jord respektive en platt jord. Och resultatet av deras lilla undersökning var väldigt entydig: Flygtiderna stämmer inte på en platt jord.

I have set up a simple experiment to test two alternative models of reality. The spherical-earth model came through unscathed. The flat-earth model simply fails to reflect reality. I even made simplifying assumptions in favor of the flat-earth.
https://creation.com/a-direct-test-of-the-flat-earth-model-flight-times

Så jo - flygresor är ett jätteproblem för plattjordsrörelsen. Något så enkelt som att vi hittar på jorden visar med all tydlighet att de kartor vi använder oss av stämmer med verkligheten.

Fakta 1.
Världens längst flygande fågel färdas från norr till söder (alaska-nz) på 6 dagar.

Skulle jorden vara rund så hade den varit tvungen att flyga 24.000 mil (snitt 1666 km/h)

Istället behöver den bara flyga 1100 mil (snitt 80 km/h)

För inspiration
https://youtu.be/gjGJyb37O7M

Fakta 2.
Dessutom.... Varför ser folk på sydklotet samma sida av månen som de på nordklotet. Makes no sense. Den borde va uppåner för ena halvan.
Senast redigerad av studenten777 2019-09-15 kl. 21:17.
Citera
2019-09-15, 21:17
Medlem
madtops avatar
Citat:
Fakta 1.
Världens längst flygande fågel färdas från norr till söder på 6 dagar.

Skulle jorden vara rund så hade den varit tvungen att flyga 24.000 mil (snitt 1666 km/h)

Istället behöver den bara flyga 1100 mil (snitt 80 km/h)

För inspiration
https://youtu.be/gjGJyb37O7M

Fakta 2.
Dessutom.... Varför ser folk på sydklotet samma sida av månen som de på nordklotet. Makes no sense. Den borde va uppåner för ena halvan.

Ovan har ju inte ett skit att göra med mitt inlägg.
Vilket är förståeligt eftersom du inte kan förklara varför vi hittar på jorden trots att vi använder oss av kartor som bygger på en sfärisk jord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in