2019-09-15, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Skumt !
Förlust med 450.000:- för HOL:s firma på 5 års ägande av fastigheten, såvida inte affären mellan HOL privat och HOL:s AB har andra "sidogrejor"...

Inget ovanligt bland bättre bemedlade att köpa något och lägga det i ett AB och sen renovera det och sen göra underskottsavdrag som jämkas mot annan vinst i bolaget. Går bara firman med överskott så ses det nog mellan fingrarna.

Gör man underskott och dribblar och ber om en massa moms tillbaka (om det nu går i ett upplägg som detta?) så blir det nog revision vad det lider.
Citera
2019-09-15, 17:56
Medlem
Citat:
Skumt !
Förlust med 450.000:- för HOL:s firma på 5 års ägande av fastigheten, såvida inte affären mellan HOL privat och HOL:s AB har andra "sidogrejor"...

De har väl skatteplanerat - tillsammans - och satt fastigheten på firman. Eller var det bara han?

Snodde kåken liksom, rakt av.

Nu får tanterna nåt att onanera till.
Citera
2019-09-15, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Så päronen fick en extra dusör och advokatfirman så småningom ett förlustavdrag.

Det kan ha varit en konstruktion för att den äldre systern skulle få loss lite pengar istället för att dela det med sin syster (KL) som i sin tur skulle dela det med sin man (HOL).

Då både arvsskatten och gåvoskatten är avskaffad sedan 2005 så blir det ingen skatteförlust för staten.
Citera
2019-09-15, 17:59
Medlem
Citat:
Skumt !
När jag går in på Olsson Lilja Advokater AB så reggades företaget 2017 (!) Då måste han ha haft en annan firma innan?
Citera
2019-09-15, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
När jag går in på Olsson Lilja Advokater AB så reggades företaget 2017 (!) Då måste han ha haft en annan firma innan?

Delägare i advokatfirmor (HOL tidigare hos Althin) har oftast eget AB. Vilken typ av firma HOL haft tidigare är iaf för mig okänt.
Senast redigerad av Avel 2019-09-15 kl. 18:11.
Citera
2019-09-15, 18:09
Medlem
Citat:

Kanske aportegendom vid bildande av AB. När firman tjänat in pengar så har man delat ut stugan tillbaka och denna gång blev båda makar hälftenägare. Har det sålts några kåkar där i området så man får en uppfattning om vad stugan är värd?
Citera
2019-09-15, 18:12
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Mini Cooper, vit, årsmodell 2014.

Jag är mest nyfiken på hur/om hon befunnit sig i huset under sensommaren nu innan skjutningen.
Ja det är bilen hon står som ägare på.
https://biluppgifter.se/brukare/person/kOaR5kl73z/AOLR829yrJ?utm_source=ratsit&utm_medium=web&utm_ca mpaign=vehicle&utm_term=person

Jag är också nyfiken på om Karin har körkortet kvar efter alla LOBar.
Brukar det inte gå rapport om dom till nåt som har med körkortet att göra.
Är inte så bevandrad i gångerna där för jag har aldrig varit inblandad i något sånt.

Dessutom med hennes dåliga omdöme misstänker jag starkt och hon har fyllekört... men hon har kanske inte åkt dit för det.
Citera
2019-09-15, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
https://biluppgifter.se/brukare/person/kOaR5kl73z/AOLR829yrJ?utm_source=ratsit&utm_medium=web&utm_ca mpaign=vehicle&utm_term=person

Är inte så bevandrad i gångerna där för jag har aldrig varit inblandad i något sånt.

Dessutom med hennes dåliga omdöme misstänker jag starkt och hon har fyllekört... men hon har kanske inte åkt dit för det.

Går nog att kolla:

Ett körkort är en allmän handling om det är upprättat eller förvarat hos en myndighet (2 kap. 3 § TF). En handling anses inkommen när den har anlänt till myndigheten eller kommit behörig befattningshavare tillhanda (2 kap. 6 § TF). En handling anses upprättad hos myndigheten när den har expedierats eller det ärende den handlar om har slutexpedierats hos myndigheten (2 kap. 7 § TF). Varje svensk medborgare har rätt att ta del av allmänna offentliga handlingar (2 kap. 1 § TF)

Uppgift om körkort är som huvudregel inte skyddad av sekretess, endast själva referensnumret för körkortet (18 kap. 10 § OSL).
Citera
2019-09-15, 18:18
Medlem
Citat:

Körkortet ryker ju inte för att hon är full och dum - gående. Typ.
Citera
2019-09-15, 18:21
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skugglav
Barnen har det inte lätt nu. De har ingenstans att gömma sig och de kanske är rädda att bli mördade också. Att pappan vill vara offentlig nu gör det ju inte bättre för dem.
Barnen har offentligt inte haft det lätt sedan 2012 när den första SOL utredningen gjordes.
Dom har troligen inte haft det lätt i flera år innan dess, men det har kunnat döljas inom familjen innan det blev för illa.
Och nu ska dom även leva i rädsla för att pappan ska bli mördad
Hoppas och tror att dom inte är rädda för sina egna liv.

Kanske är det bra att den här byken vädras offentligt så att dom som fortfarande vill tro på Karins lögner äntligen fattar vem hon är.
Dessutom kanske Karin inser att hon inte kan jävlas i skymundan, påhejad av dom hon har duperat efter vägen, och det blir en anledning till att hon skärper till sig.
Ingen normal människa kan tro på henne efter detta.
Citera
2019-09-15, 18:25
Medlem
Citat:
Barnen har offentligt inte haft det lätt sedan 2012 när den första SOL utredningen gjordes.
Dom har troligen inte haft det lätt i flera år innan dess, men det har kunnat döljas inom familjen innan det blev för illa.
Och nu ska dom även leva i rädsla för att pappan ska bli mördad
Hoppas och tror att dom inte är rädda för sina egna liv.

Kanske är det bra att den här byken vädras offentligt så att dom som fortfarande vill tro på Karins lögner äntligen fattar vem hon är.
Dessutom kanske Karin inser att hon inte kan jävlas i skymundan, påhejad av dom hon har duperat efter vägen, och det blir en anledning till att hon skärper till sig.
Ingen normal människa kan tro på henne efter detta.

Klokt inlägg. Nej, ingen normal människa kan tro henne. Att man öppet tvättat hennes byk är nog bara bra, men om hon läst en tiondel av den här tråden så är nog ångesten total. Om hon har vett att HA nån ångest. Jag tvivlar.
Citera
2019-09-15, 18:27
Medlem
Citat:
Körkortet ryker ju inte för att hon är full och dum - gående. Typ.

Eh ursäkta. Vän av ordning igen;
Se paragraf 5.

https://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Korkort/forlorat-korkort/aterkallat/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in