2019-09-15, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Tror inte att de kommer ens överens om när den ska säljas eller hur. Kan någon se framför sig KL vara med och skriva på några handlingar hos mäklaren och banken? Hon kommer inte att dyka upp på grund av att hunden fått nageltrång eller liknande. Att samäga något med den tokan, vilken pärs.
En advokatfirma råkade skicka 100 000 kr till hennes konto. Dessa pengar skulle eg till en annan person. Hon vägrade betala tillbaka dom. Inte heller kan hon påstå att hon behöll dom i god tro. Hon kallades till firman och ombads skriva på att beloppet var felutbetalt och att hon erkände felutbetalningen samt att hon skulle återföra pengarna. Hon sa, "nej - jag tror jag vill fundera ett tag på det här." Hon skrev inte under och hon har fortfarande inte betalat tillbaka pengarna. Människan är inte klok nånstans.
Citera
2019-09-15, 17:37
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det finns inga belägg att huset varit KLs föräldrars. Lika lite som det finns belägg att lägenheten tillhörde hennes föräldrar. Och OM det finns det så skulle jag gärna vilja se det istället för att man planterar lögner som blir sanna bara för att man säger dom tillräckligt ofta. Det funkar inte så.

Päronen satt i samfällighetsföreningen 2007:
Årsmötet omvalde Björn Bergström, Mats Persson och Bernt Söderman till ledamöter på två år. Eivor Lilja och Ann-Mari Westlin valdes 2006 till ledamöter på två år. Mats Persson fick förnyat förtroende som ordförande.
Källa: http://www.langvind.se/?page=32&id=360

Kan ha varit alla 4:a med vardera 25% delägarskap i bostaden, så löste mina päron delägarskapet på vår sommarstuga..
Senast redigerad av vittne-x 2019-09-15 kl. 17:44.
Citera
2019-09-15, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Päronen satt i samfällighetsföreningen:
Årsmötet omvalde Björn Bergström, Mats Persson och Bernt Söderman till ledamöter på två år. Eivor Lilja och Ann-Mari Westlin valdes 2006 till ledamöter på två år. Mats Persson fick förnyat förtroende som ordförande.
Tack! Äntligen något med lite substans i!
Citera
2019-09-15, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout

Småhusenhet, fritidsbostad för 1-2 familjer
Fastighet: Hudiksvall Långvind 9:437
Adress: Strandstigen 8, 82596 Enånger
Pris: 1 500 000 kr
Förvärvare: Olsson Lilja, Nils Henrik
Förvärvare: Lilja, Karin Cecilia
Överlåtare: Advokatfirman Henrik Olsson Lilja AB

HOL och Karin äger den gemensamt enligt bodelningen och jag har svårt att tänka mig att dom kommer överens om när den ska nyttjas och av vem.
Med tanke på den nästan 6 år långa tvisten som avslutades bara dagar innan skotten så har nu Karin något nytt att bråka om... hoppas det inte tar 6 år till

Fastigheten köptes av Advokatfirman Henrik Olsson Lilja AB år 2008 för 1.950.000 kr.
Såldes 2013-03-12 till KL & HOL för 1.500.000. Försäljningen finns med i årsredovisningen för aktiebolaget.
Citera
2019-09-15, 17:41
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Kan du länka? Söker men får inte upp något.

Ok, hittade den. Just det där han sa till åklagaren blev han åtalad för. Läste domen. En vidrig människa och han påstås vara den person som KL varit god man för. När och hur vet jag inte, men det har nämnts i den här tråden att det skulle möjligen kunna vara torpeden. Men - spekulationer. Men att det är en kille som inte drar sig för något alls har vi begripit. Han hotar, slår, stjäl, och är totalt känslokall.
(FB) Hot mot Karolinska Sjukhuset, augusti 2016
Samma Julia blev nyligen aktuell igen efter att hon blev tillsammans med Fredrik som föregripit en tjänsteman (åklagare) och sagt till åklagare att gå hem och köra en dildo i fittan.

Här är länken till tråden om hotet (FB) Åklagare tillsagd att gå hem och använda dildo i fittan under häktningsförhandling
Åklagare tillsagd att gå hem och använda dildo i fittan under häktningsförhandling
Senast redigerad av Timeout 2019-09-15 kl. 17:45.
Citera
2019-09-15, 17:44
Medlem
Citat:
Samma Julia blev nyligen aktuell igen efter att hon blev tillsammans med Fredrik som föregripit en tjänsteman (åklagare) och sagt till åklagare att gå hem och köra en dildo i fittan.
Precis, minns att jag läste om det också för några dagar sedan. Han är fullständigt galen.

(FB) Åklagare tillsagd att gå hem och använda dildo i fittan under häktningsförhandling Intressanta filer i den här tråden.
Citera
2019-09-15, 17:48
Medlem
Citat:

Här är länken till tråden om hotet (FB) Åklagare tillsagd att gå hem och använda dildo i fittan under häktningsförhandling
Åklagare tillsagd att gå hem och använda dildo i fittan under häktningsförhandling

Har KL varit god man för person som tycker att det är en bra idé att åklagare ska köra upp en dildo?!

Moahaa

Vem är Julia?
Citera
2019-09-15, 17:48
Medlem
Citat:
Kan du länka? Söker men får inte upp något.

Ok, hittade den. Just det där han sa till åklagaren blev han åtalad för. Läste domen. En vidrig människa och han påstås vara den person som KL varit god man för. När och hur vet jag inte, men det har nämnts i den här tråden att det skulle möjligen kunna vara torpeden. Men - spekulationer. Men att det är en kille som inte drar sig för något alls har vi begripit. Han hotar, slår, stjäl, och är totalt känslokall.

Adress (2018) i Nacka hos 58-årig släkting men verkar mest ha soffsurfat sig runt i tillvaron. Hyfsat belastningsregister med runt tio punkter. Vore intressant i vilket sammanhang han stötte på KL. Verkar ju ogilla åklagare och domstolspersonal rätt hårt annars. Well, well lite nyhetstorka här men Kungsholmen är han ju iallafall mycket bekant med kan man läsa sig till i domarna.
Senast redigerad av Avel 2019-09-15 kl. 17:49. Anledning: Stavfel
Citera
2019-09-15, 17:49
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Det finns inga belägg att huset varit KLs föräldrars. Lika lite som det finns belägg att lägenheten tillhörde hennes föräldrar. Och OM det finns det så skulle jag gärna vilja se det istället för att man planterar lögner som blir sanna bara för att man säger dom tillräckligt ofta. Det funkar inte så.

Karins mamma var 2007 sekreterare i föreningen vars huset befinner sig.
Citera
2019-09-15, 17:50
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdgarAllaPoe
Fastigheten köptes av Advokatfirman Henrik Olsson Lilja AB år 2008 för 1.950.000 kr.
Såldes 2013-03-12 till KL & HOL för 1.500.000. Försäljningen finns med i årsredovisningen för aktiebolaget.

Skumt !
Förlust med 450.000:- för HOL:s firma på 5 års ägande av fastigheten, såvida inte affären mellan HOL privat och HOL:s AB har andra "sidogrejor"...
Citera
2019-09-15, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EdgarAllaPoe

Så päronen fick en extra dusör och advokatfirman så småningom ett förlustavdrag.
Citera
2019-09-15, 17:54
Medlem
Citat:
Precis, minns att jag läste om det också för några dagar sedan. Han är fullständigt galen.

(FB) Åklagare tillsagd att gå hem och använda dildo i fittan under häktningsförhandling Intressanta filer i den här tråden.

En fd åklagare anlitar en person som bad annan åklagare köra upp en vuxenleksak i rättssal för att döda advokat. Jisses...dikten överträffad big time om det skulle visa sig vara han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in