2019-09-15, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Man brukar säga om hundar att man måste bestämma väg åt dem, annars springer de planlöst vind för våg. Det är väl nåt sånt det handlar om.

Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Läs artiklarna som har publicerats om fallet så förstår du varför de här anmälningarna om ofredande och misshandel diskuteras här i tråden. Det är ju det här polis och åklagare själva har gått ut med i media, att den här historiken skall ha ett samband med att hon sedan hittas mördad bakom bullerplanket. På vilket sätt menar du att diskussionerna kring det här skulle vara ett försök att avleda uppmärksamheten från mordet?

SD har uppgett att han förstår fullt ut varför han då anhölls och tycker det var korrekt.

Det var 14 månader sedan och nu är det andra saker som utgör skäl för sannolika.

Släpp det.
Citera
2019-09-15, 16:45
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Man brukar säga om hundar att man måste bestämma väg åt dem, annars springer de planlöst vind för våg. Det är väl nåt sånt det handlar om.
Intressant.
Menar du de verkliga hundarna eller är hundarna en metafor för polisens flockmentalitet?
Citera
2019-09-15, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
SD har uppgett att han förstår fullt ut varför han då anhölls och tycker det var korrekt.

Det var 14 månader sedan och nu är det andra saker som utgör skäl för sannolika.

Släpp det.

Draifos är något väldigt viktigt på spåret, och nu önskar du oss att släppa det, varför?
Citera
2019-09-15, 16:58
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Släpp det.

Apropå hundar som springer lösa... 😄
Citera
2019-09-15, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ville47
Anmälningarna är viktiga i sammanhanget, då de visar att Stefan råkade bli offer för en besatt kvinna.
Polis och åklagare sprider dessa uppgifter för att rättfärdiga sitt agerande.
Du har rätt, de här anmälningarna har ingenting med mordet att göra.

Hej Ville47 och välkommen i tråden.
Det känns som att du känner Stefan och om så är, kan du berätta om din teori?
Citera
2019-09-15, 17:03
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag tror inte att hoten varit så allvarliga att de känt sig rädda. Obehagligt mer än skrämmande. Att en misstänkt mördare och/eller via hantlangare (”budbärare”) identifierat ens nick på flashback och sedan kontaktar med budskap av typen ”jag vet vem du är/jag vet att det är du”. Vilket i kombination med det förstnämnda kan ses som ett sorts hot då detta forum ska bygga på anonymitet.
Nu finns ju dock inte regeln 1.06 utanför forumet ;-)

Det obehagliga är ju att någon gör sig besväret å en misstänkt mördares vägnar.
Det bästa vore väl att ligga lågt med så pass personligt engagemang tills man verkligen vet.
Dom vet vem dom är och många i geokretsar misstänker nog vem det är...

Bra du inser det tokiga du skrivit tidigare och tonar ner "hoten"

Värt att notera är att ni som är skrämda för att få stå till svars för vad ni tycker är synonyma med dom som använt mest invektiv och nedsättande omdömen om bekantskapskretsen (läs JG) vilken ni ägnat 1,5 år att kartlägga. Det är väl aningen magstarkt att oja sig som prinsessor på ärtor för att ni själva blir kartlagda,,,hu så otäckt.

Om nu mirddjul66 (var det väl?) var så ovarsam med uppgifter och avslöjar sig själv så passar det inte att gå i taket för att någon lägger ihop 2 +2 dvs, kan tänka. Att kalla 2 +2 kartläggning är dessutom att vara vårdslös med orden. Det blir löjeväckande när ni tanter med förgrämt sinnelag inte gjort annat än kartlagt JG intill minsta könshår.

Exemplet på hot du stridsvagnen postade visade sig inte alls vara ett hot utan en urkokt höna av en fjäder. Trams fjant och påhitt. Ditt inlägg om det du kallar bevis om hot finns härinunder. Offerkoftan passar dig, Honan6, notknapparen och fröken helsvensk synnerligen dåligt och luktar illa..

Har full förståelse för att ni får smällångest för att bli avslöjade. Men åter, var varsamma med orden och om vad ni skriver om er själva om ni inte vill bli outade. Det finns en värld utanför Fb.

Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
OM DET NU SKULLE VARA NÅGON SOM TROTS ALLT TVIVLAR PÅ ATT JG (Jerry Gray) FÖRSÖKT ATT KARTLÄGGA OCH IDENTIFIERA POSTARE

Det finns BEVIS

Här är en SKÄRMDUMP som tydligt visar att Jerry Gray gått på postare i denna tråd:

Skärmdump: https://myfile.is/l1Ne704dna/EC6AFB57-F4AE-4779-89E5-DC290CB10FEE_jpeg

Detta har redan tagits upp vid flera tillfällen tidigare av Sh.Holmes.
Detta inlägg skrev för ett tag sedan:

”JG hotade mig till att vara tyst efter att ha listat ut att jag skrev här och jag vet åtminstone en till han hotade med exakt samma mejl han skickade till mig. Hur många mejlade JG till egentligen?”

Källa: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Replik från Blomvattnare

Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Skärdumpen visar ju att de båda känner varandra sedan tidigare. JG skriver ju exempelvis "ses i november". När det skrevs är oklart.

Sedan kontaktar JG sin vän igen, och uttrycker sin besvikelse över att vännen sitter och spekulerar i tråden.

Ponera att JG är helt och hållet oskyldig. Skulle det då vara så konstigt att han blir besviken på sin vän?

Nej! Jag har inte ett skit med varken SD JG eller Örebro att göra .
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-09-15 kl. 17:23.
Citera
2019-09-15, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Hej Ville47 och välkommen i tråden.
Det känns som att du känner Stefan och om så är, kan du berätta om din teori?

LW hade som nöje att ligga runt och sabba äktenskap, bara för att hon kunde. Hon var väldigt medveten om den makt hon hade.
Stefan var den svage mellan dom, han klarade inte att värja sig.
Citera
2019-09-15, 17:05
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
I typ nio av tio brottsfall när en kvinna försvinner utomhus i icke-central bebyggelse på väg till eller från hemmet o snarlikt så påträffas liket lindrigt dolt på insynsskyddad plats där ingen just rör sig eller inte rör sig nattetid. Några meter från gångväg, i gångtunnlar, under brofästen, i diken. På just platsen där ingen är, eller vill eller ska vara på anläggnings- el. infrastrukturella el. topografiska el. andra grunder. Den tiden på dygnet i alla fall. I nya Hjärsta finns med god vilja synbarligen bara två-fyra sådana (bortsett från vivallaskogen), och alla hör till partiet utmed motorvägen. Det enda omedelbart och direkt tillgängliga som inte kräver ngt alls av skurken (eller polisen) är där FP är. Alternativet till detta syns vara att hon hålls inlåst i någons pannrum, under pistolhot för att inte ha sönder pannan. Hade SD ens tillgång till bil?

Jag köper inte att rubriceringen människorov har ngt att göra med att hon inte påträffades eller att sök inte gjordes i närområdet. Tvärt om. Och det borde ha gjorts ändå. Särkilt när det finns en utpekad MGM som bor i området. Även om det inte är gängse sexualöverfall som det handlat om.

Att SD skulle kört iväg henne och låst in henne i en stuga eller grävt ner henne i skogen måste polisen ha läst på Flashback, och att hon skulle hållas levande begravd är än mindre sannnolikt, så brådskan kan ju inte vara större än att man tittar på det enda givna stället intill hemmet också.
Och poletten föll ju inte ner heller, och hade det inte varit för några skolungar så hade hon väl legat kvar än kan man tänka. Medan drönare med jordscanner metodiskt kartlagt skogarna i Närke norra under bestämd begrundan från kadrer av uppställda polishundar med olika smaker och deras hussar o mattor med kakhålet i osäkrat läge.

Insatsen sköttes synbart av typ tre desorienterade poliser varav en på kommando från nån semesterö och de andra två ännu mindre roade av vikarierande arbetsledare eller vad det kan vara.

Iofs är det märkligt redan att ingen annan än polisen kollade bakom planket heller. Dog or no dog.

Jävla skit är vad det är.

Skulle gärna veta hur det kunde bli så.

Jo, man hoppas ju att någon lodar i vilka åtgärder som vidtogs. Skulle någon person i mitt bostadsområde eller i närheten försvinna så skulle jag nog titta mig extra omkring, efter skor, keps, hårsnodd eller liknande. Oavsett om det har sökts eller inte.
Det var med anledning av det som min tanke initialt, när hon hittades så nära sitt hem, att hon dumpats där efter att varit gömd någon annanstans ett par dagar. Men så kom ÅH med uttalandet att FP är MP.
Citera
2019-09-15, 17:12
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Intressant.
Menar du de verkliga hundarna eller är hundarna en metafor för polisens flockmentalitet?

Jag fick en bild i huvet av hundförare som inte själva kan ta en order på rätt sätt. Men just det behöver ju inte ha varit fallet. Men såväl hundar som konstaplar behöver få order och sen uppskatta att utföra dem. Att bara uppskatta leder inte till utförande.

Konstaplar kan inte förväntas utföra saker som de inte explicit blivit ombedda.

Det var, från det ena till det andra, tal om att poliser gick och ringde på hos folk omkring lenas hus med hundar som fick vädra efter dofter. Stämmer det så ansåg man ju sig ha prov på lenas doft med sig. Hundarna känner ju inte Lena sen tidigare.

Jag förstår inte hur de kan ha låtit bli att runda planket med jycken. Planket är ju inte där för att tala om för polisen att leta i en annan riktning.
Citera
2019-09-15, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ville47
LW hade som nöje att ligga runt och sabba äktenskap, bara för att hon kunde. Hon var väldigt medveten om den makt hon hade.
Stefan var den svage mellan dom, han klarade inte att värja sig.

Ojsan, och herrarna var helt försvarslösa mesproppar.... Har du fler sagor att berätta?
Citera
2019-09-15, 17:17
Medlem
Citat:
Jag fick en bild i huvet av hundförare som inte själva kan ta en order på rätt sätt. Men just det behöver ju inte ha varit fallet. Men såväl hundar som konstaplar behöver få order och sen uppskatta att utföra dem. Att bara uppskatta leder inte till utförande.

Det var, från det ena till det andra, tal om att poliser gick och ringde på hos folk omkring lenas hus med hundar som fick vädra efter dofter. Stämmer det så ansåg man ju sig ha prov på lenas doft med sig. Hundarna känner ju inte Lena sen tidigare.

Jag förstår inte hur de kan ha låtit bli att runda planket med jycken. Planket är ju inte där för att tala om för polisen att leta i en annan riktning.

Exakt så! Om de inte blivit tillsagda att hitta den mördade kvinnan, hur skulle de då kunnat göra det?
Citera
2019-09-15, 17:29
Medlem
Citat:

Chefen för hundinsatsen ville och begärde att få avsöka klart området vid planket, men Polisen (Springare som jag uppfattade det) avbröt insatsen. Det var en del av den massiva interna kritik som bl.a. ledde till att spaningsledningen plockades bort.

Klart som attan att en tränad hundnos hade funnit Lena.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in