2019-09-15, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Mini Cooper, vit, årsmodell 2014.

Jag är mest nyfiken på hur/om hon befunnit sig i huset under sensommaren nu innan skjutningen.

Har du också sett bilen? Trodde det var Sol-Ingvar?
Citera
2019-09-15, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Det var då ett jävla tjat och upprepande om lägenheten! Hela tråden fylls av upprepningar om den och annat off topic! Starta en egen tråd om deras fastigheter tack! Här skulle brottet diskuteras!

Har du aldrig hört en mäklare tala om ett objekt med orden: - Detta är en lägenhet man dödar för...
Citera
2019-09-15, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Nej det var på alla sätt och vis ett galet beslut av HOL att ge sitt godkännande till media att publicera sitt namn. Inte heller blir det vidare med vuxenpoäng till KL när hon öppnade upp för både expressen och aftonbladet.

Och samtidigt måste han ha varit vid medvetande och att media kunnat samtala med honom. Vilket ju får en att undra över skadorna. Hur allvarligt är det?
Citera
2019-09-15, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Kan bara hålla med!
Politiskt, hur menar du då?

Du kan kolla min historik.

Men ok. Pust.

Det finns tendenser till att se detta fall som ännu ett kvinnligt offer för manligt förtryck (vilket finns alldeles för mycket av givetvis i krimhistorien, och som knappast behöver påpekas att svin till karlar finns, men det är säkrast att säga det ändå) och därmed vilja ursäkta MGK:s bisarra beteenden, vilka är fastslagna av såväl domstol som av vittnen, vilkas berättelser MSM har noga insyn i.

Med detta följer att det enda sättet att få ihop narrativet om HOL:s skuld och förskjuta denna skuld på det manliga brottsoffret, är att fortsätta söka spöken i honom, misstro att han har blivit skjuten, eller att han haft en kriminell på sig, då HOL själv anses kriminell - för inte kan hon vara det.

Att nå den slutsatsen, att plädera för att han är den som ställer till jävulskap, att systematiskt bortse från historien och att dra ner hans namn i smutsen, görs enbart för att skydda henne.

Då finns två möjligheter. Det ena är att spillrorna av hennes kompisar agerar här. Men det är inte sannolikt sett till dessa postares historik. Därmed kommer det politiska in.
Citera
2019-09-15, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qulturpersonlighet
KL verkar ju ha en viss förmåga att spela på sin kvinnliga charm så det är nog inte omöjligt att hon fått en del poliser att titta mellan fingrarna ibland. Om uppgiften stämmer att husrannsakan gjordes i en lägenhet som tillhör en internutredare så är det uppseendeväckande med tanke på hennes historik med att göra falska anmälningar samt att hon 2015 var misstänkt för att försökt leja en torped. I normala fall låter det inte som någon som en internutredare inom polisen skulle vilja ha boende i sin lägenhet. Sedan är det ju inte brottsligt att ha umgåtts med KL eller hjälpt henne med diverse praktiska saker även om hon skulle bli dömd för anstiftan till mordförsöket.

Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det fetade i ditt inlägg. Jag tycker ditt skit om radikalfeminister är tröttsamt.

Enkel logik i en trångsynt värld där du saknar argument, och är arg på snygga, välutbildade och rika kvinnor!

Jag är alltid intresserad av frågor med oskyldigt dömda som Thomas Qvick och andra personer som råkar illa ut i livet. Och sedan utnyttjas av hänsynslösa journalister för att sälja tidningar.

Just nu är det KLs öde som är ett intressant öde i Sverige och visar att ingen människa är immun mot smutskastning och falska anklagelser om de nöts in systematiskt av proffs på detta. Det bir extra intressant med alla snaskiga detaljer med en advokat som agerar mot bättre vetande, och en kvinna som varit domare.

Eftersom du avfärdar mig och andra som ser KL situation, tycker jag du ska söka i tråden om Martin Tim*ll där jag ansåg tidigt att han var oskyldig. Det framförde jag i flera inlägg.

Där fick vi en bra förklaring till alla galna inlägg.....
Vissa söker runt och vill hitta ”oskyldigt utpekade”. Som om det fanns en Thomas Q i varje ärende.
Men nu är det väl så att de allra flesta dömda är skyldiga ( om inte domarn varit alkis kanske).

Jag TROR inte KL ä skyldig heller. Men att hon betett sig väldigt tokigt i allt annat runt skilsmässa mm är helt klarlagt. Därför är det helt meningslöst att försöka försvara hennes beteende utifrån att hon är oskyldig. Hon har själv ställt sig i denna situation. Tyvärr blev det helfel när HOL dessutom blev skjuten. Självklart blir hon huvudmisstänkt.
Men riktgt så dum så hon försöker avliva honom är hon inte.
Citera
2019-09-15, 15:01
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdgarAllaPoe

Nej, jag har aldrig varit vid fastigheten i Hälsingland, men jag vet vad hon har för bil och jag vet i övrigt en del annat om henne.
Citera
2019-09-15, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Nej, jag har aldrig varit vid fastigheten i Hälsingland, men jag vet vad hon har för bil och jag vet i övrigt en del annat om henne.

Det var det jag ville dubbelkolla med Sol-Ingvar. Inte utgå ifrån något när det finns ett ögonvittne så sent som i augusti.

Mycket möjligt att det är den Mini´n.

BMW X5:an är såld och numera exporterad. Vet inte av vem eller när.
Citera
2019-09-15, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Där fick vi en bra förklaring till alla galna inlägg.....
Vissa söker runt och vill hitta ”oskyldigt utpekade”. Som om det fanns en Thomas Q i varje ärende.
Men nu är det väl så att de allra flesta dömda är skyldiga ( om inte domarn varit alkis kanske).

Jag TROR inte KL ä skyldig heller. Men att hon betett sig väldigt tokigt i allt annat runt skilsmässa mm är helt klarlagt. Därför är det helt meningslöst att försöka försvara hennes beteende utifrån att hon är oskyldig. Hon har själv ställt sig i denna situation. Tyvärr blev det helfel när HOL dessutom blev skjuten. Självklart blir hon huvudmisstänkt.
Men riktgt så dum så hon försöker avliva honom är hon inte.

Jag vet inte vad jag ska tro. Avvaktar ett tag till. Men att beskriva K som totalt borta och alkis och klarar inte av nåogt med att hon är beräknande och iskall och lejer mördare och lyckas bli frisläppt är konstigt. Det är som om hon ska bestå av två stycken egenskaper som är så långt ifrån varandra det går. Om hon varit alkis och inte klarat av något på flera år så hur kan hon bli iskallt beräknande på tre dagar?

Angående henne så ser jag inte tydligt hur hon fungerar alls utifrån det vi vet. Men är hon alkoholist så finns det självklart problem för henne och de runtom henne. Det är ett som är säkert.

Men H har ju inte gjort något bra för barnen i och med att han vill figurera i media heller.
Citera
2019-09-15, 15:05
Medlem
Citat:
Blev också förvirrad här. Vem har sett bilen? Båda?
Citera
2019-09-15, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Du kan kolla min historik.

Men ok. Pust.

Det finns tendenser till att se detta fall som ännu ett kvinnligt offer för manligt förtryck (vilket finns alldeles för mycket av givetvis i krimhistorien, och som knappast behöver påpekas att svin till karlar finns, men det är säkrast att säga det ändå) och därmed vilja ursäkta MGK:s bisarra beteenden, vilka är fastslagna av såväl domstol som av vittnen, vilkas berättelser MSM har noga insyn i.

Med detta följer att det enda sättet att få ihop narrativet om HOL:s skuld och förskjuta denna skuld på det manliga brottsoffret, är att fortsätta söka spöken i honom, misstro att han har blivit skjuten, eller att han haft en kriminell på sig, då HOL själv anses kriminell - för inte kan hon vara det.

Att nå den slutsatsen, att plädera för att han är den som ställer till jävulskap, att systematiskt bortse från historien och att dra ner hans namn i smutsen, görs enbart för att skydda henne.

Då finns två möjligheter. Det ena är att spillrorna av hennes kompisar agerar här. Men det är inte sannolikt sett till dessa postares historik. Därmed kommer det politiska in.

Ok! Tack! Ja, det verkar högst troligt sett till all fakta som framkommit!
Senast redigerad av DEF1 2019-09-15 kl. 15:31.
Citera
2019-09-15, 15:08
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Det var det jag ville dubbelkolla med Sol-Ingvar. Inte utgå ifrån något när det finns ett ögonvittne så sent som i augusti.

Mycket möjligt att det är den Mini´n.

BMW X5:an är såld och numera exporterad. Vet inte av vem eller när.

Sol-Ingvar omskrev det som "hennes bil".
Vi får hoppas h*n skriver lite mer.

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Blev också förvirrad här. Vem har sett bilen? Båda?

Jag vet vad för bil hon har, även om jag inte varit vid området i Hälsingland.
Citera
2019-09-15, 15:08
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Barnen är väl "borta" på grund av drickandet. Lyckas hon skippa drickandet så är det väl fullt möjligt de vill ha kontakt med sin mor?

Ja, fast knappast om hon ligger bakom mordförsöket på deras pappa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in