2019-09-14, 20:09
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Är det bekräftade fakta att Lena blev lurad, förd bakom ljuset, utnyttjad o.sv? Eller är det en trådsanning att Stefan lovat henne ringar, vackra halv-asiatiska barn, villa, Volvo och vove? Detta under den korta tidsperioden av bara 6 år. Det skulle ju om detta var sant, vara en klockren indikation på att Lena var efterbliven.

Jag tror inte att hon var det. Så varför tvingas man(nåja)att läsa detta om och om igen?

Samtidigt så säger min erfarenhet att det är ovanligt och mycket svårt att lyckas med att ha ett kk-förhållande under väldigt lång tid, där båda parterna(eller hur många man nu tycker det är roligt att spela med)är på exakt samma våglängd när det gäller känslor o.sv....

Jag är osäker på den kronologiska ordningen här, så jag ber om ursäkt till trådens experter, men vet man när Stefans och Lenas kk-förhållande inleddes? För inte var de väl igång redan när hon vigde paret? Det känns lite väl slampigt för att vara Lena va?

Precis, och även om han skulle ha lovat henne äktenskap och hela konkarongen är det lite krystat att uppröras av det skulle vara lögn. Känslor kan svalna. Man skiljer sig likt LW och UW, eller vill inte längre fördjupa förhållandet. Att någon vill något annat i ett förhållande efter ett par år är inte nödvändigt att personen ljög inledningsvis.
Citera
2019-09-14, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Är det bekräftade fakta att Lena blev lurad, förd bakom ljuset, utnyttjad o.sv? Eller är det en trådsanning att Stefan lovat henne ringar, vackra halv-asiatiska barn, villa, Volvo och vove? Detta under den korta tidsperioden av bara 6 år. Det skulle ju om detta var sant, vara en klockren indikation på att Lena var efterbliven.

Jag tror inte att hon var det. Så varför tvingas man(nåja)att läsa detta om och om igen?

Samtidigt så säger min erfarenhet att det är ovanligt och mycket svårt att lyckas med att ha ett kk-förhållande under väldigt lång tid, där båda parterna(eller hur många man nu tycker det är roligt att spela med)är på exakt samma våglängd när det gäller känslor o.sv....

Jag är osäker på den kronologiska ordningen här, så jag ber om ursäkt till trådens experter, men vet man när Stefans och Lenas kk-förhållande inleddes? För inte var de väl igång redan när hon vigde paret? Det känns lite väl slampigt för att vara Lena va?

Knappast. Jag får en känsla av att det först och främst var geocaching som var inkörsporten till att dom började umgås mer frekvent. Men LW som var aktiv skidåkare var tveksam till den aktiviteten ett bra tag.
Citera
2019-09-14, 20:12
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Hur vet vi att SD satt på ett hotellrum i Stockholmoch söp under samma dag som LW begravning?
Ja det är viktigt att man inte missupfattar så det blir fel i tråden naturligtvis.

Därför att SD själv har skrivit det i sin
Geologg
Citera
Medlem
Citat:
Konstapel 006
Ja jösses.kan riktigt se honom framför mig där han står och tittar grannarna rakt i ögonen.Skulle inte blivit als förvånad.Det hör till sakens natur.En manipulativ skådespelare.

Eller inte.
Citera
Medlem
Citat:
Hur vet vi att SD satt på ett hotellrum i Stockholmoch söp under samma dag som LW begravning?
Ja det är viktigt att man inte missupfattar så det blir fel i tråden naturligtvis.

Nu pratar du faktiskt i nattmössan

Varför anser du att det är av vikt att kunna bringa klarhet i om SD satt på ett hotellrum någonstans inom Stockholms stad och brukade sig av alkoholhaltiga drycker under tiden som Lena Wesström's då avlidna kropp gravsattes inom Almby Griftegård ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-14, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Därför att SD själv har skrivit det i sin
Geologg
Hur vet vi att det var SD som satt bakom skärmen?
Citera
2019-09-14, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Knappast. Jag får en känsla av att det först och främst var geocaching som var inkörsporten till att dom började umgås mer frekvent. Men LW som var aktiv skidåkare var tveksam till den aktiviteten ett bra tag.

Men de bör väl ha umgåtts innan om det nu var SD som introducerade LW till gc. Fast har inte SD beskrivits som en typisk föreningsmänniska? Har för mig att någon av tidningarna skrev att "den misstänkte mannen är väl känd inom Örebros föreningsliv" eller liknande.
Citera
2019-09-14, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Nu pratar du faktiskt i nattmössan

Varför anser du att det är av vikt att kunna bringa klarhet i om SD satt på ett hotellrum någonstans inom Stockholms stad och brukade sig av alkoholhaltiga drycker under tiden som Lena Wesström's då avlidna kropp gravsattes inom Almby Griftegård ?

Mvh/ @JokerMannen
Det viktiga handlar om att kunna styrka sina uttalanden så det man skriver inte blir en trådsanning.
Citera
2019-09-14, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Nej, det tror inte hen.
Frågan var seriös.

Släpp det där nu.

Du tänker på om det verkar som att hon utsatts för något sexuellt relaterat våld? Eller varit avklädd (dvs mer än bara lättklädd som ev shorts och t-shirt vilket inte skulle vara märkligt i den varma försommaren)?
Citera
2019-09-14, 20:23
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Även åklagaren som la ner FU om bilincidenten:

” Den första september, alltså drygt åtta månader efter anmälan, lade den ansvarige, kammaråklagare Mats Berg, ner polisutredningen.
Han vill inte kommentera sitt beslut:
– Jag kan inte berätta någonting om den utredningen för den hänger ihop med mordutredningen, där de misstänker ett samband, säger Mats Berg till Expressen under onsdagen. Av den anledningen tänker jag inte säga något.”

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/han-misstanks-ha-mordat-lena-45/
Tack 'T34Panzer', den här mannen Mats Berg hade jag missat. Ännu en bit i pusslet som antyder att kvinnor kan vara mer benägna än män att misstänka SD för brott:

Till de som möjligen tycks luta åt att det finns skäl att misstänka SD hör alltså följande kvinnor:
Åklagare Åsa Hiding, som sedan 16 månader tillbaka misstänker den ständige misstänkte
Chefsåklagare Sarah Hajslund Hansen, Åsas chef som hårt driver frågor om "våld i nära relation".
Rådman Ulla Simpampen Gustavsson som beslutade om häktning av SD på sannolika skäl.
Hovrättslagman Linda Hallstedt som avslog SD:s överklagan av Simpampens häktningsbeslut.
Och till de som möjligen kan ha en annan uppfattning hör följande män:
Rådman Lars-Erik Hulth som två gånger gick emot Åsa Hiding.
Rådman Jens Lindborg som tog beslut om att häkta exfrun HD.
Kammaråklagare Mats Berg som lade ner utredningen mot SD ang. bilincidenten.
De som återstår att könsbestämma är väl då följande två (för mig okända) befattningshavare. Någon som vet?:

1. Åklagaren (tydligen inte Åsa Hiding) som fattade beslutet om att anhålla SD som skäligen misstänkt samma dag som LW anmäldes försvunnen.

2. Åklagaren (tydligen inte Åsa Hiding) som representerade åklagarmyndigheten vid häktningsförhandlingen rörande SD efter insatsstyrkans ingripande häromveckan.
Senast redigerad av Draifos 2019-09-14 kl. 20:32.
Citera
2019-09-14, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ut i naturen sägs ju vara bra för de med bland annat depressioner. Men kanske utan tävlingsaspekten då. En del inlägg från HD om cachandet tyder ju på ett mer reflekterande filosofiskt tankegång.

https://www.weforum.org/agenda/2018/10/doctors-in-scotland-can-now-prescribe-nature

Jag tillbringade ett antal år ensam med min hund ute i naturen, gick i kravlös Grön Rehab, tillbringade en hel sommar ensam i stugan och betraktade myrornas vandring uppför björkstammen mjölkandes sina besättningar av bladlöss eller tomglodde in i en brasa. Det var rätt nivå av passiv "aktivitet" för mig. I flera år.

Jag är lite förvånad över HDs aktivitet, majoriteten av de som drabbats återvänder nästan aldrig till ngn aktivitetssport. Tvärtom, de undviker allt dylikt.

Men det beror vad som utlöst depressionen, här behöver det inte varit kopplat alls till prestation.
Citera
2019-09-14, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men de bör väl ha umgåtts innan om det nu var SD som introducerade LW till gc. Fast har inte SD beskrivits som en typisk föreningsmänniska? Har för mig att någon av tidningarna skrev att "den misstänkte mannen är väl känd inom Örebros föreningsliv" eller liknande.

Han var tidigare aktiv inom Dykarklubben och också aktiv inom flygklubben samt ursprungligen Simklubben (Västerås).

Så föreningsmänniska kan nog stämma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in