Citat:
Ursprungligen postat av
BatmanDrunk
Som sagt, hur hanterar ni med snabbare hjärnprocessor bilister med slöa hjärnor som bidrar mest till kaos och långa köer, folk som tar fem gånger längre tid att byta fil, efterblivna som inte accelererar på motorvägsinfarter och tvingar en att bromsa mycket för att sedan accelerera igen, folk som bromsar in innan infart i en tunnel, eller dom som kör 20-30 kmt på 50 väg, folk som på en 70 väg inte kör 70 och använder 5:ans växel utan går ner till 60 kmt och tvingar alla att köra i 4:ans växel på en 70 väg.
"i dagens samhälle" är dessa vardagliga händelser. För att det var inte så för 15-20 år sedan. Det är fler tjejer i trafiken idag så det förklarar en hel del.
Hur hanterar ni dagens slöa i trafiken? Blir ni inte förbannade? Vid det här läget så fungerar jag att ge upp bilen och åka kollektivt istället. Balansera lite universum, nu när slöa köper bilar tack vare billiga krediter och inte längre åker buss.
Jo, det fanns bromsklossar även då.
När jag tog körkort i början av 80-talet pratade vi om att det enda som var långsammare är gubbe i keps var tant i sjal.
Nej, jag blir inte förbannad.
Dessa bilister kan skapa frustration i trafiken, men det är inte de som orsakar allvarliga olyckor...