Flashback bygger pepparkakshus!
2019-09-14, 19:41
Medlem
BatmanDrunks avatar
Som sagt, hur hanterar ni med snabbare hjärnprocessor bilister med slöa hjärnor som bidrar mest till kaos och långa köer, folk som tar fem gånger längre tid att byta fil, efterblivna som inte accelererar på motorvägsinfarter och tvingar en att bromsa mycket för att sedan accelerera igen, folk som bromsar in innan infart i en tunnel, eller dom som kör 20-30 kmt på 50 väg, folk som på en 70 väg inte kör 70 och använder 5:ans växel utan går ner till 60 kmt och tvingar alla att köra i 4:ans växel på en 70 väg.

"i dagens samhälle" är dessa vardagliga händelser. För att det var inte så för 15-20 år sedan. Det är fler tjejer i trafiken idag så det förklarar en hel del.

Hur hanterar ni dagens slöa i trafiken? Blir ni inte förbannade? Vid det här läget så fungerar jag att ge upp bilen och åka kollektivt istället. Balansera lite universum, nu när slöa köper bilar tack vare billiga krediter och inte längre åker buss.
Senast redigerad av BatmanDrunk 2019-09-14 kl. 19:51.
Citera
2019-09-14, 19:43
Medlem
Lowlyfes avatar
Tutar och skriker. Tror många avreagerar sig i trafiken.

Utgå från att alla andra på vägen är dumma, stämmer oftast.
Citera
2019-09-14, 19:46
Medlem
MrMadoffs avatar
Kör om på insidan, fula omkörningar, tutar, helljusblinkar, pekar finger när jag kör om, stirrar, följer efter, kör om o tvärnitar ja allt för att jävlas tillbaka som sagt.. Ibland blir det t o m handgemäng
Citera
2019-09-14, 19:48
Medlem
ms18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Kör om på insidan, fula omkörningar, tutar, helljusblinkar, pekar finger när jag kör om, stirrar, följer efter, kör om o tvärnitar ja allt för att jävlas tillbaka som sagt.. Ibland blir det t o m handgemäng

Läskigt. Hur mår du annars i vardagen? Händer detta ofta? Nästan så man vill köra sakta enbart för att ta fram barnen i er.
Citera
2019-09-14, 19:53
Medlem
Ser knappt ut när vindrutan är full av spott av allt skrik..

Dock så borde ju flera bli av med korten , folk som genar genom rondeller när man ligger på insidan mm får mig att se rött...

Senast idag höll de på smälla när en kom ut från sin tomt i uppförsbacke och inte såg mig på vägen pga vinkeln ...
Citera
2019-09-14, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BatmanDrunk
Som sagt, hur hanterar ni med snabbare hjärnprocessor bilister med slöa hjärnor som bidrar mest till kaos och långa köer, folk som tar fem gånger längre tid att byta fil, efterblivna som inte accelererar på motorvägsinfarter och tvingar en att bromsa mycket för att sedan accelerera igen, folk som bromsar in innan infart i en tunnel, eller dom som kör 20-30 kmt på 50 väg, folk som på en 70 väg inte kör 70 och använder 5:ans växel utan går ner till 60 kmt och tvingar alla att köra i 4:ans växel på en 70 väg.

"i dagens samhälle" är dessa vardagliga händelser. För att det var inte så för 15-20 år sedan. Det är fler tjejer i trafiken idag så det förklarar en hel del.

Hur hanterar ni dagens slöa i trafiken? Blir ni inte förbannade? Vid det här läget så fungerar jag att ge upp bilen och åka kollektivt istället. Balansera lite universum, nu när slöa köper bilar tack vare billiga krediter och inte längre åker buss.

Frågan är väl snarare hur vi hanterar folk som BarmanDrunk som inte har förstått det här med att hålla en lämplig hastighet för den trafiksituation som föreligger. Att det är 70 på en väg betyder inte att du kan köra 70 på vägen.
Citera
2019-09-14, 19:55
Medlem
BatmanDrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Frågan är väl snarare hur vi hanterar folk som BarmanDrunk som inte har förstått det här med att hålla en lämplig hastighet för den trafiksituation som föreligger. Att det är 70 på en väg betyder inte att du kan köra 70 på vägen.

Här kommer den slöe Joe, NASA's lunar module processor from 1969.

Självklart inte, mitt under sommaren i soligt väder, inte för dig, jag fattar, det är vad tråden handlar om just dig. Det tog dig lite tid att svara i tråden, jag förstår, du jobbar långsamt
Senast redigerad av BatmanDrunk 2019-09-14 kl. 20:01.
Citera
2019-09-14, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff

Samma gäller här, jag har även ett knogjärn ifall om det skulle vara ett gäng attackerare. Sen skriker jag oftast medans jag svingar ”VEEEM är du”!? Med en psykotisk röst då det avskräcker och är kul.
Citera
2019-09-14, 20:01
Medlem
Stenballes avatar
Citat:

Jo, det fanns bromsklossar även då.
När jag tog körkort i början av 80-talet pratade vi om att det enda som var långsammare är gubbe i keps var tant i sjal.

Nej, jag blir inte förbannad.
Dessa bilister kan skapa frustration i trafiken, men det är inte de som orsakar allvarliga olyckor...
Citera
2019-09-14, 20:03
Medlem
Citat:
Här kommer den slöe Joe, NASA's lunar module processor from 1969.

Självklart inte, mitt på sommaren i soligt väder, inte för dig, jag fattar, det är vad tråden handlar om just dig.

Ja, det är sådana som dig, som kör i över 70 på vägar med multipelt skarpa dolda kurvor som går höger och vänster som man oftast får i grillen på mitt fordon. Tur att mitt fordon är 4 meter högt och väger typ som 4 personbilar i tjänstevikt.

Jag brukar se till att jag har sikten framåt som är lämplig för högre farter än 50. Dvs inte skarpa dolda kurvor som vätter både höger och vänster samtidigt.
Citera
2019-09-14, 20:08
Medlem
AEPPELKNYCKARBXRs avatar
Citat:

Palla så många knyck du kan

Och kasta dina äpplen på alla de bilar som inte viker sig
Senast redigerad av AEPPELKNYCKARBXR 2019-09-14 kl. 20:13.
Citera
2019-09-14, 20:11
Medlem
ms18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Han syftar på att din tankeförmåga är som CPU i en Commodore 64. Grabben har nytt tagit sitt lilla B-kort och är en sådan som tror att skyltad hastighet är minsta tillåtna hastighet. Du vet, han är en sådan som man ofta får i grillen i skarpa dolda kurvor.

Såpass! Att hålla sig till den hastighet som gäller verkar också reta gallfeber på folk. Underbart att det finns människor som får psykbryt utav det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in