2019-09-14, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Hon hade väl rosa på sig när hon var ute och joggade tidigare på kvällen vill jag minnas.

Lena Wesström var klädd med en neon-rosa tränings-jacka vilken dekorerats med gul-färgade axel-ränder. Hon hade vid det då aktuella tillfället joggingskor och en uppsatt hästsvans.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-14, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men hur menar du att han förlett henne?
Hon vet väl för bövelen att han är gift och sannolikt ljuger för frun som är sjukskriven för utmattningsdepression. LW går ju med på att smyga med förhållandet vad det verkar. Det ser ju verkligen inte ut som att han skulle förmått att hålla upp någon fasad av att vara en stabil klippa precis? Även om LW i vissa avseenden verkade impulsiv och irrationell (speciellt i tanke på hennes yrke m. m.) så var hon väl knappast efterbliven?

Just det, hon var knappast efterbliven, möjligtvis oerfaren och naiv, men inte särskilt troligt då hon inte var varken 15 eller 20. Så jag gissar att lögnerna har körde med var mindre smickrande om HD, han väckte förmodligen LW empati och förståelse och fick henne att tycka väääldigt synd om honom, exempelvis att han hade det så hemskt hemma med sin hemskt elaka och grymma fru, kanske kan han gråta på beställning också för att övertyga?
Vad manipulativa människor kan göra för att lyckas grundlura är extremt mycket, det vet du väl?
Citera
2019-09-14, 19:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Bäste @Avd.9

Skulle du vilja vara vänlig och utveckla din fråga till en bättre begriplighets-nivå för mig gällande vad du egentligen menar med "Om det finns något sexuellt➡ PÅ brottsplatsen"

Mvh/ @JokerMannen

PÅ brottsplatsen... Innefattar även offret.
Det hoppas jag att jag kan utveckla frågan.
Men jag behöver grunna lite till, och vill inte utveckla den frågan just nu.
Behöver belägg om jag skall diskutera en sån sak i tråden, för annars blir det lätt missuppfattningar.
Men jag återkommer såklart när jag är redo att utveckla min fråga.
Vi lämnar denna fråga för stunden.
Senast redigerad av Avd.9 2019-09-14 kl. 19:27.
Citera
2019-09-14, 19:24
Bannlyst
Citat:
Lena Wesström var klädd med en neon-rosa tränings-jacka vilken dekorerats med gul-färgade axel-ränder. Hon hade vid det då aktuella tillfället joggingskor och en uppsatt hästsvans.

Mvh/ @JokerMannen

Vart fanns byxorna @Jokermannen
Citera
2019-09-14, 19:29
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Just det, hon var knappast efterbliven, möjligtvis oerfaren och naiv, men inte särskilt troligt då hon inte var varken 15 eller 20. Så jag gissar att lögnerna har körde med var mindre smickrande om HD, han väckte förmodligen LW empati och förståelse och fick henne att tycka väääldigt synd om honom, exempelvis att han hade det så hemskt hemma med sin hemskt elaka och grymma fru, kanske kan han gråta på beställning också för att övertyga?
Vad manipulativa människor kan göra för att lyckas grundlura är extremt mycket, det vet du väl?

Jovisst, men det är på något sätt för glättigt, hela tiden, fram till han får veta att hon anmält honom. Jag tror inte han är överdrivet skicklig med manipulerande. Som pastor antar jag att hon har någon erfarenhet av människor i kris också, även om det kanske inte är givet att vara lyhörd inför en situation där hon själv är involverad.
Så nej, jag tror inte hon blivit speciellt lurad, hon var nog arg och sårad för att det inte utvecklades som hon ville eller förväntade sig. Han kan ändå måhända varit ett asshole, men har svårt att se på vad sätt han skulle ha lurats med i deras relation.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-09-14 kl. 19:31.
Citera
2019-09-14, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Helt riktigt SnorJohan, en MAN som är man för sin hatt, har respekt för sig själv och vet bättre än att bete sig som en slusk och bedra sin fru och ljuga, inte heller skaffar sig en gift MAN en älskarinna och grundlurar även henne fullkomligt.
Men nu pratar vi inte om en MAN, utan om SD, så vi återgår till det.

Om paret D hade ett öppet förhållande eller ej, det vet vi inte, men vi kan diskutera vilket som är troligast, av de två alternativen..

Om de hade ett öppet förhållande, så minskar HD motiv till svarsjuka, och SD behov av att ljuga för LW minskar också drastiskt, varför skulle han då grundlura henne, han behöver ju inte vara rädd för att LW ska skvallra till HD om paret D har ett öppet förhållande?
Och känns ju fullkomligt onödigt att medvetet grundlura LW för enbart sex, då kunde han ju valt en annan kvinna som endast ville samma sak som honom själv..det är över sex år det handlar om dessutom, det hade onekligen blivit så mycket lättare och smidigare med en kvinna med lika behov och utan krav som han inte behöver just grundlura?
Därav tror jag inte att paret D hade ett sk, öppet förhållande, men jag kan ju ha fel givetvis?

SÅ den biten att han grundlurade LW, som mycket troligtvis orsakade henne mycket psykisk smärta och lidande, som hon garanterat, och med all rätt, ständigt ville ha svar på och därför också troligtvis var just anledningen att SD stalkade honom som om hon vore besatt av honom, enligt honom låter det ju förstås bra att säga så. Men då är hon ju inte besatt av SD utan besatt av sanningen som han fegt undviker och flyr undan ifrån.
När han då gör allt för att slippa konfrontation med sanningen, stegras LW frustration och hon pratar med vännerna om sina sårade känslor i det läget? Ja troligtvis, och SD falska fasad som krackelerat en aning, kan vi gissa här att den spricker sönder mer och mer?
Kan det vara här SD börjar hota?
Kanske HD med hatar detta om hon är introvert, även om hon vet att det LW säger är sant...och HD ilska över att behöva bli indragen i deras skit, stressar SD ytterligare, och här har nu har sprickorna i SD fasad blivit så djupa och allvarliga, att hans fasad granskas av alla och ser igenom hans lögner?
Nu bubblar nog ilskan för fullt, ingen tycker om honom men han kapitulerar inte, han tänker inte bekänna färg och erkänna något, han tänker inte stå i skamvrån pga LW, han försöker på alla sätt få allt till att vara LW som är problemet och lyckas smutskasta henne och vända några ifrån LW. Och LW spar inte på krutet, sanningen ska fram, nu ska han få så han tiger...och sista droppen får bägaren att rinna över, och han begår ett mord?

Ja typ något sånt tror jag har hänt, men det kan säkert vara annat motiv förstås?!
Och ja, det är många offer i allt tragiskt som hänt.

För mig känns det mycket sannolikt. Det har skett en upptrappning och SD är trängd i ett hörn, Lena släpper inte greppet oavsett vad han gör. Att erkänna och ta nesan är inget alternativ.

Hur f-n kan ett mord vara ett alternativ?[/quote]

Ja hur f-n kan han välja att mörda för att slippa konfronteras med sanningen om sig själv?
Kan han vara så extremt självupptagen och feg?
Citera
2019-09-14, 19:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Även åklagaren som la ner FU om bilincidenten:

” Den första september, alltså drygt åtta månader efter anmälan, lade den ansvarige, kammaråklagare Mats Berg, ner polisutredningen.
Han vill inte kommentera sitt beslut:
– Jag kan inte berätta någonting om den utredningen för den hänger ihop med mordutredningen, där de misstänker ett samband, säger Mats Berg till Expressen under onsdagen. Av den anledningen tänker jag inte säga något.”

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/han-misstanks-ha-mordat-lena-45/

Tack!
Då kan man dra den slutsatsen att den kommer att användas i Åk motivbild?
Citera
2019-09-14, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
BS. Han fick INTE komma!

Han satt på ett hotell i Stockholm och
söp.
Även om du har läst något i tråden så
betyder det inte att det är sant.
➡Det finns många som sprider desinformation här.
➡Bl.a. JM och hens fanclub.

Det är en sak att skriva, men att kunna bevisa sina påståenden tycks vara svårt.

På vilket sätt tycker du att Lena Wesström har fläkt ut sig inom sitt instagram-album och sålunda fått olika manspersoner att drägla?

Hur vet du att Lena Wesstöm på ett fult sätt utnyttjat sina adoptivföräldrar under 8 års tid för att sålunda kunna få mer tid över för sitt burkletande i skog och mark?

Hur vet du att det verkligen var Lena Wesström som saboterade SD's och HD's äktenskap?

På vilket sätt anser du att det var UW som inte kunde stå ut med Lena och därför valde att skilja sig?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-14, 19:34
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
PÅ brottsplatsen... Innefattar även offret.
Det hoppas jag att jag kan utveckla frågan.
Men jag behöver grunna lite till, och vill inte utveckla den frågan just nu.
Behöver belägg om jag skall diskutera en sån sak i tråden, för annars blir det lätt missuppfattningar.
Men jag återkommer såklart när jag är redo att utveckla min fråga.
Vi lämnar denna fråga för stunden.

Varför frågar du JM?
Hur skulle hen kunna veta det?
Citera
2019-09-14, 19:35
Medlem
Citat:
Ja kanske. Utmattningsdepression brukar ofta kunna relatera till att man har något slags ogräs i tillvaron som borde rensas. Vanligtvis kanske krav eller konflikter på arbetet, exempelvis stort ansvar men underbemanning med sämre förutsättning att utföra ett bra jobb. Men ofta kan det nog vara något i privata förhållanden som borde rättas till.
Fast människor inom vårdyrken är i och för sig överrepresenterade i självmordsstatistik, så eventuella depressioner kanske i förstone har med arbetssituation, och ev vad man upplever på arbetet att göra. Fast är man "slut" när man kommer hem underlättar det kanske inte om man har en duracellkanin i hallen som vill ut om man själv vill läsa en bok i skenet av levande ljus?

Ja hemmet borde väl vara just det ställe man laddar sina batterier, särskilt om man är introvert tror jag?
Så något/någon kanske orsakade att energin aldrig fylldes på, utan snarare dränerades hon på energi hemma?
Citera
2019-09-14, 19:41
Medlem
Citat:
Jovisst, men det är på något sätt för glättigt, hela tiden, fram till han får veta att hon anmält honom. Jag tror inte han är överdrivet skicklig med manipulerande. Som pastor antar jag att hon har någon erfarenhet av människor i kris också, även om det kanske inte är givet att vara lyhörd inför en situation där hon själv är involverad.
Så nej, jag tror inte hon blivit speciellt lurad, hon var nog arg och sårad för att det inte utvecklades som hon ville eller förväntade sig. Han kan ändå måhända varit ett asshole, men har svårt att se på vad sätt han skulle ha lurats med i deras relation.

Det är stor skillnad på att ha erfarenhet av andras människors kris, och att i sitt eget privatliv möta en extremt duktig skådespelare. Tänk på alla de grannarna han stövlade till för att försöka överyga dom om hans oskuld, han såg dom nog t.o.m i ögonen, förstår du hur han agerar för att övertyga? Han försöker ligga steget före hela tiden, inte sant?
Citera
2019-09-14, 19:42
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Det är en sak att skriva, men att kunna bevisa sina påståenden tycks vara svårt.

På vilket sätt tycker du att Lena Wesström har fläkt ut sig inom sitt instagram-album och sålunda fått olika manspersoner att drägla?

Hur vet du att Lena Wesstöm på ett fult sätt utnyttjat sina adoptivföräldrar under 8 års tid för att sålunda kunna få mer tid över för sitt burkletande i skog och mark?

Hur vet du att det verkligen var Lena Wesström som saboterade SD's och HD's äktenskap?

På vilket sätt anser du att det var UW som inte kunde stå ut med Lena och därför valde att skilja sig?

Mvh/ @JokerMannen

Det fetade; Precis!

Jag har bett dig visa citat där jag skrivit
det du hela tiden påstår.

Det är kanske din egen uppfattning som
du försöker sprida och sedan skyller den
på mig?

Det är INTE vad jag skrivit.
Senast redigerad av gloriouslife 2019-09-14 kl. 19:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in