2019-09-14, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qulturpersonlighet
Om du besöker slumpvis kvinnojour så garanterar jag att du där kommer hitta flera kvinnor som kan vittna om att ett i backspegeln idiotiskt val av äktenskapspartner inte behöver betyda att du beter dig idiotiskt även i andra sammanhang.

Men det är väl ändå självklart. Om folk visste att det skulle gå åt helvete med buller och bång så toge de väl ändå inte ihop sig. Det var ett litet skämt, då jag tycker att stämningen är absurd.

Även den här beskrivning av K är absurd, att hon skulle ljuga. Hennes verklighetsuppfattning är förmodligen helt uppfuckad. Den kan komma och gå och bestå för olika långa perioder. Det är därför det blir så konstigt att hon skulle ha lyckats anstifta ett mord och skytten kommer undan och hon ur arresten. Men ibland händer ju de mest märkliga saker.
Citera
2019-09-14, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det tycker jag också.

Jag vet inte hur mycket KL har ljugit men det har hon säkert gjort. Även HOL har säkert inte heller enbart hållit sig sanningen.

Eftersom alla människor ljuger så har de självklart gjort det. Frågan är bara om vad och när? Beskrivningen av henne gör det inte så omöjligt att tro att hon är psykotisk eller något annat. Hon verkar inte helt hemma i skallen. Så har hon anstiftat och kommer undan med det är det rätt remarkabelt.

Jag tror dock att polisen har lite spår att följa upp. Vi vet inte så mycket än tycker jag.
Citera
2019-09-14, 19:13
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdgarAllaPoe
KL samäger också en fastighet tillsammans med HOL i Hälsingland samt icke redovisade tillgångar i pengar och aktier som KL inte ville redovisa för bodelningsförrättaren Johan Schüldt. HOL gick till slut med på att inte ta upp dessa i bodelningen.

Tror inte att HOL har betalat ut de 9,48 miljonerna till KL än då han vill att KL väntar på pengarna tills barnen vuxit upp.
Det handlade väl inte om att HOL ville vänta med att betala, dom var ju mitt i tvisten. Karin satte sig på tvären hela tiden så först nu när det en gång för alla är avslutat kan han betala.

Karin har ett mångmiljonarv efter sina föräldrar enligt uppgifter i tråden och har nog haft höga inkomster under åren så lite finns nog sparat av det med, men det har hon konsekvent vägrat uppge.

Fastigheten i Hälsingland är såld.
Såld den 21 november 2018
Strandvägen 8
Vinterbonat fritidshus - Enånger - Fjäle, Hudiksvalls kommun -
Slutpris 1 450 000 kr

Det ska delas i två delar minus mäklarkostnader så hon fick nog runt 700.000 kr där.
Citera
2019-09-14, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det handlade väl inte om att HOL ville vänta med att betala, dom var ju mitt i tvisten. Karin satte sig på tvären hela tiden så först nu när det en gång för alla är avslutat kan han betala.

Karin har ett mångmiljonarv efter sina föräldrar enligt uppgifter i tråden och har nog haft höga inkomster under åren så lite finns nog sparat av det med, men det har hon konsekvent vägrat uppge.

Fastigheten i Hälsingland är såld.
Såld den 21 november 2018
Strandvägen 8
Vinterbonat fritidshus - Enånger - Fjäle, Hudiksvalls kommun -
Slutpris 1 450 000 kr

Det ska delas i två delar minus mäklarkostnader så hon fick nog runt 700.000 kr där.

Bra spanat!
Citera
2019-09-14, 19:26
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skugglav
Ja det skulle vara helt idiotiskt, men å andra sidan gifte han sig med K.
Män faller ofta för yttre kvaliteter. Sedan har hon säkerligen förändrats på vägen.
Citera
2019-09-14, 19:31
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jo, oavsett om hon gjort dådet eller inte så tror jag att många tar part i tvisten mellan dem.
Jag tycker det är rätt uppenbart att hon trakasserat familjen genom att hålla på så som hon gör, samt att hon verkar alldeles för sjuk för närvarande för att kunna ta hand om sina barn (detta verkar hon inte ha insikt i).

De vanligtvis väldigt pk tidningarna som lite i överkant tar kvinnors parti gentemot männen,
kablar ut artikel efter artikel som är besvärande för kvinnan. Klart att FB påverkas av dessa uppgifter i själva diskussionen.

Dessa återkommande artiklar är "som en vink" från pressen, att hon är skyldig.

Men jag diskuterar egentligen inte om hon gjort dådet, utan tycker det är förfärligt mot mannen om hon hela tiden far med osanningar och oetiska grepp mot, för att vinna striden om barnen.

Ovanpå det verkar hon sjuk, i sin alkoholism och i sitt psykiska tillstånd,
och det är uppenbart att hon saknar insikt om detta. Det gör henne ju farlig som vårdnadshavare.
Här diskuteras dock från vissa att Hon skulle behöva skyddas från Henrik. Sådana konspirationsteorier vill man inte ska få fast mark, när Henrik uppenbarligen är den trygga och fasta vårdnadshavaren barnen verkligen behöver.
Hur jag än letar så hittar jag inget negativt om HOL och vi ska ha i åtanke att det har gjorts många utredningar då flera orosanmälningar har kommit in om barnen.
SOL utredningar är inte att leka med och flera såna är gjorda.
Slutsatsen i dom är att HOL är den som kan skydda barnen.
Just det ordvalet är rätt talande, skydda...

I utredningarna framgår också att barnen inte vill bo med sin mamma och i långa perioder inte ens vill träffa henne för hon super.
Men Karin tuffar på ändå och slåss för att få barnen... barn som inte vill bo med henne eller ens vill träffa henne.
Det är riktigt sjukt och hon har absolut ingen som helst insikt om sitt alkoholmissbruk.

SOL
https://www.laxa.se/download/18.edef39f146a518fb5b47b/1482247219559/Broschyr+om+utredning+barn+enligt+11+kap.+SoL.pdf
Citera
2019-09-14, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktbeteende
Exakt.

En bekant till mig blev LOB:ad. Hen hade ingen legitimation på sig och angav ”Kapten Paria af Misär” som namn.

Polisen blev tvingad att använda detta namn i sina anteckningar/registreringar då de inte fick ut mer information från personen.

Hahaha, kul kompis du har. Även Mattias bör nämnas

https://www.hn.se/du-verkar-inte-kunna-ta-hand-om-dig-sj%C3%A4lv-1.3110431

Först LOB:ad och gör du minsta lilla motstånd när du fått din LOB följs den ofta upp av rubriceringen våldsamt motstånd och får du våldsamt motstånd så måste du visa leg då det sistnämda är ett brott. Bäst är det att snällt följa med vilket KL tyvärr inte haft förståndet att göra.

Men till saken hör att dessa två företeelser, LOB och våldsamt motstånd inte gör dig till et monster eller för den delen en anstiftare vilket tråden gör gällande. Det behövs så lite för att bli LOB:ad och nästan lika lite för Våldsamt motstånd.

Citera lite från Rolf Granér, polisforskare och lektor som skrivit massor med avhandlingar om just våldsamt motstånd och LOB:

Citat:
Enligt Rolf Granér är det inte ovanligt att polisen rubricerar en händelse som våldsamt motstånd, för att ha ryggen fri.
– Det förekommer att polisen agerar på ett visst sätt och sen skriver sig fri från händelsen i polisrapporten så att deras agerande blir rättfärdigat. Polisen har ofta övertaget genom att kunna lagstiftningen och kan därför se till att motivera sina handlingar. Erfarna poliser vet hur de ska uttrycka sig i ett förhör, de vet när de ska komma ihåg saker och när de kan säga att de inte minns.

Bara att läsa KL:s domar så ser man att poliserna använder sig flitigt av uttrycken ”jag minns inte, jag minns växelvis” i deras händelserapporter.

Citat:
Det förekommer att lagen om omhändertagande av berusade personer, så kallad LOB, används även om lagens kriterier inte är uppfyllda. Det säger polisforskaren Rolf Granér.
– Det förekommer ibland lobar i såväl bestraffnings- som förebyggande syfte, i båda fallen utan stöd från lagen. Folk som man tycker beter sig illa lobar man även om det inte är fråga om risk för annan eller fara för sig själv. Den välvilliga tolkningen bland poliser är att om man provocerar en polis är risken stor att man också kommer att börja bråka på krogen. En polisman sa till mig, ”finns det minsta förutsättningar för en lob så tar jag dem”, säger Rolf Granér

Jag tycker dessa lob:ar KL dragit på sig är av mindre värde vad gäller det att HOL blivit beskjuten. Bättre är det att rota i den förra anstiftan om än den blev nerlagd. Att domare umgås med kriminella hör inte till vardagen men till en försvarsadvokats vardag hör det till att umgås med kriminella inom yrket men även vissa försvarsadvokater umgås med packet privat.
Citera
2019-09-14, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Män faller ofta för yttre kvaliteter. Sedan har hon säkerligen förändrats på vägen.

Det verkar inte bättre. Beskrivningarna av henne talar för en väldigt förvirrad person. Får hon något att funka just nu? Möjligen med att anstifta ett mord på exmaken då.
Citera
2019-09-14, 19:43
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Nu när jag ändå letar efter inlägget jag lovade så postar jag några fler som jag finner rätt intressanta och någorlunda trovärdiga.

Jag hoppas att det blir rätt nu, jag är teknisk analfabet minst sagt. On-Off räcker för mig egentligen

Om HOLs otrohetsaffärer
(FB) Kände advokaten Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9-2019

K.Ls bråk om hunden Ester

Varför är en del så tvärsäkra på att det kommer bli ett åtal av K.L.? Så tidigt i tråden den 6/9?

Att K.L. är extremt svår att hitta på nätet.

K.L. var hovrättsassesor år 1999-2013

K.L.s arbete som domare

Ett bra inlägg om K.L.s sjukdom

Ett intressant inlägg om tvist 70-årig läkare (K.Ls vän) och HOLs nya "bonusdotter"

Inlägg med länk till SVT serie SOM K.L. har medverkat i

Förslag på andra som kan ha anstiftat

Datum och info på SVT serien K.L. var med i

Ett förslag om HOLs namn kanske med på knarkköpslistan

Förslag på ev missnöjda klienter

-----------------------------------------------

forts. följer.
Citera
2019-09-14, 20:48
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skugglav
Ja det skulle vara helt idiotiskt, men å andra sidan gifte han sig med K.
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Karin har beskrivits som väldigt vacker och åtminstone tidigare som trevlig.

Av dom som jag känner till som har hamnat i det helvete det är med att leva med en alkoholist så har absolut ingen av dom gift sig eller blivit sambo med en person i missbruk.

Det har alltid börjat med att han/hon dricker lite för mycket och har någon form av ursäkt, slappna av, kunna somna mm.
Ibland har det bara varit att det har ökat på fester och till slut har det blivit oftare och oftare även när det inte har inbjudits till fest, dom börjar supa hemma varje dag.
Folk kan faktiskt supa sig till alkoholism och det kan ta 7-12 år enligt Länkarna.
ALKOHOLISM INGENS FELS SJUKDOM
http://www.rikslankarna.se/alkoholism-en-sjukdom-77339

HOL och Karin träffas 1997, blir sambos 1998, får barn 2002 och 2004.
Båda arbetar men Karins arbete verkar halta betänkligt från någon gång runt 2009 och framåt.
Under 2012 flera orosanmälningar gällande barnen, en intervention september 2012 och har det gått så långt så släkt och vänner samlas för en sådan då har det gått långt.
Om Karin alltid har varit pigg på att dricka men ökade på det efter andra barnets födelse 2004 så har hon druckit i över 7 år 2012 när allt brakar samman rejält och sommaren 2013 blir det skilsmässa.

Det är ju detta som är så tragiskt. Två människor gifter sig och är lyckliga och får barn och efter några år spårar en part ur och ändrar personlighet fullständigt.
Var tog personen vägen som man gifte sig med?

Alkoholism finns överallt men den döljs bättre i välutbildade, högpresterande och välbeställda kretsar för där är det en större skam att bli utpekad som alkoholist.

Att i det här fallet försöka peka ut HOL som orsaken till Karins drickande görs bara av dom som inget vet om alkoholism. En alkis har miljoner skäl till att supa och det kan vara genetiskt betingat.
Men det största skälet är att sprit finns så att dom kan dricka.

Karins totala haveri och hat till HOL och bråk om allt och hennes oförmåga att som utbildad jurist och även domare, inte ens klara av att komma in med skrivelser i tid när hon överklagar allt som har med deras tvister att göra, bodelning, besittningsrätt, vårdnadstvist, tyder på att hon är långt nere nu.

Det förvånar inte mig ett dugg om vi får läsa att Karin är anhållen och häktad för anstiftan till mordförsök på HOL för skotten kom bara dagar efter att tvisten var avslutad för gott.

En alkoholist hjärna fungerar inte så bra, vilket hon även bevisar i intervjuerna där hon häcklar rätten som vill häkta henne och försäger sig så vi förstår att hon ljuger.
Mitt hjärta värker för barnen...
Senast redigerad av Timeout 2019-09-14 kl. 20:51.
Citera
2019-09-14, 21:00
Medlem
Citat:
Karin har beskrivits som väldigt vacker och åtminstone tidigare som trevlig.

Av dom som jag känner till som har hamnat i det helvete det är med att leva med en alkoholist så har absolut ingen av dom gift sig eller blivit sambo med en person i missbruk.

Det har alltid börjat med att han/hon dricker lite för mycket och har någon form av ursäkt, slappna av, kunna somna mm.
Ibland har det bara varit att det har ökat på fester och till slut har det blivit oftare och oftare även när det inte har inbjudits till fest, dom börjar supa hemma varje dag.
Folk kan faktiskt supa sig till alkoholism och det kan ta 7-12 år enligt Länkarna.

HOL och Karin träffas 1997, blir sambos 1998, får barn 2002 och 2004.
Båda arbetar men Karins arbete verkar halta betänkligt från någon gång runt 2009 och framåt.
Under 2012 flera orosanmälningar gällande barnen, en intervention september 2012 och har det gått så långt så släkt och vänner samlas för en sådan då har det gått långt.
Om Karin alltid har varit pigg på att dricka men ökade på det efter andra barnets födelse 2004 så har hon druckit i över 7 år 2012 när allt brakar samman rejält och sommaren 2013 blir det skilsmässa.

Det är ju detta som är så tragiskt. Två människor gifter sig och är lyckliga och får barn och efter några år spårar en part ur och ändrar personlighet fullständigt.
Var tog personen vägen som man gifte sig med?

Alkoholism finns överallt men den döljs bättre i välutbildade, högpresterande och välbeställda kretsar för där är det en större skam att bli utpekad som alkoholist.

Att i det här fallet försöka peka ut HOL som orsaken till Karins drickande görs bara av dom som inget vet om alkoholism. En alkis har miljoner skäl till att supa och det kan vara genetiskt betingat.
Men det största skälet är att sprit finns så att dom kan dricka.

Karins totala haveri och hat till HOL och bråk om allt och hennes oförmåga att som utbildad jurist och även domare, inte ens klara av att komma in med skrivelser i tid när hon överklagar allt som har med deras tvister att göra, bodelning, besittningsrätt, vårdnadstvist, tyder på att hon är långt nere nu.

Det förvånar inte mig ett dugg om vi får läsa att Karin är anhållen och häktad för anstiftan till mordförsök på HOL för skotten kom bara dagar efter att tvisten var avslutad för gott.

En alkoholist hjärna fungerar inte så bra, vilket hon även bevisar i intervjuerna där hon häcklar rätten som vill häkta henne och försäger sig så vi förstår att hon ljuger.
Mitt hjärta värker för barnen...

Jo, jag har läst i tråden, du behöver inte rekapitulera den för mig,

Karins totala haveri till trots så plockades hon snart in och lyckades att dölja att hon anstiftat till mord. Skytten har också lyckats försvinna på ett bra sätt. Denne är inte inplockad.

Om det är K som anstiftat så dröjer det nog inte länge innan hon försäger sig. Hon är ju totalt haverad som du säger. Hennes uppdykande på plats gav dock inte något som fick åklagare att häkta henne. Men så förvirrad som hon är, är det ju fantastiskt att hon fortfarande är på fri fot.
Citera
2019-09-14, 21:04
Medlem
Citat:

Ingens fels sjukdom? Vet inte vad du syftar på där. Men du har rätt, man super sig till alkoholist i regel. Det är som en förutsättning. Men olika människor har olika lätt för att bli drabbade. Hur det just har gått till för K har jag ingen som helst aning om. Men det uppstod ju olika traumatiska händelser på kort tid. Sen kan hon ha en obehandlad psykisk sjukdom också, men det vet jag inget om. Hon sägs ju vara väldigt förändrad. Men det är svartvita tänket är banalt och naivt.
Senast redigerad av skugglav 2019-09-14 kl. 21:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in