2019-09-14, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det var jag som tryckte på att du negligerar LW,s roll helt . Hur får du det till att LW,s känslor inte får belysas här?
Nej det finns många offer i denna oerhört tragiska historia.

Låt mig vara tydlig om SD. Såtillvida det inte är så att paret D hade ett sk, öppet förhållande så ska en man som inte kan/vill motstå sina lustar står upp för vad han vill och skilja sig isf. Aldrig någonsin lurar eller går man bakom ryggen på den man delar sitt liv med som SD förmodat gjort med sin fru. En man gör inte så ,,,Aldrig.

Ja vilken player, kanske därför SD fick kängan ”Tummetott”. Möjligen så hade HD inte någon man utan 3 barn...

Och vem säger att hon förbjöd SD träffa LW egentligen?
Citera
2019-09-14, 13:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Absolut. Joker Mannen.
Visst kan det vara ett villospår.Även de halvinslagna presenterna eventuelt?
Men hon var inte ensam hemma väl?Låg sonen och sov?Ingen märkte ju något?

I citatet nedan kan du se att någon observerat L*ena i hemmet vid 23-tiden. Det borde vara ett av barnen som åtminstone vid den tidpunkten var vaken.

Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Tack för delning MrBubs!

Detta var ny information. Ingen större överraskning, men bra med definitiva tidpunkter till tidslinjen. Placerar LW i hemmet kl 23. Eller så gott som definitiv tidpunkt då det står 23-tiden inses.

Vid 23-tiden på kvällen sågs hon av en anhörig hemma – nästa morgon var hon inte där.”

Lägger in citerad text kring usa-resan också, bra med citat som komplement till din text i inlägget.

”Dagen efter att Lena Wesström har försvunnit åker mannen och hans hustru på en sedan länge planerad resa till USA.”

Länk till samma artikel som MrBubs delade: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9vMJaq/par-misstanks-ha-mordat-sin-van-och-granne-lena-wesstrom-45
Citera
2019-09-14, 13:43
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Ytterdörren🚪ställdes i ett så kallat glänt-läge, detta, sålunda för att kunna skapa en bild av att några personer hade ringt på ytterdörren till bostadsrätten och därnäst hade Lena Wesström gått fram och öppnat ytterdörren och sedan plötsligt blivit angripen, eller utdragen från bostadsrätten, eller, att hon då vid det aktuella tillfället skulle ha gått fram och öppnat ytterdörren och därefter gått ut och ställt sig på den anbringade sten-platt-beläggning strax utanför ytterdörren och helt enkelt lämnat ytterdörren tillfälligt ställd i ett glänt-läge, detta då under tiden som hon samtalar med besökarna, och för att sedan därstädes stående, plötsligt blivit överfallen och bortförd mot sin egen vilja.

Till observandum, ett sådant falsk-skapat händelseförlopp åstadkommet av en Gärningsperson, är för dig lika otänkbart som att min pappa heter Kurt Olsson.

Det finns faktiskt mycket vikta detaljer inom detta mordfallet som du förbiser och även glömmer bort, till exempel, att Gärningspersonen måste försäkra sig om vissa omständigheter innan vederbörande kan bringa sitt utvalda offer om livet, dessutom handlar det om opportunitét, det vill säga, tillfället.

Mvh/ @JokerMannen

Det är ganska riskabelt att smyga sig till en bostad där man vet att någon snart kommer att uppmärksammas som försvunnen och död. Det är inte ogörligt att någon i grannskapet till följd av de varma dagarna gärna blir upp i den svalare sommarnatten. Risken för upptäckt tror jag är sämre än den eventuella utredningsstörande nyttan av en gläntad dörr.
Citera
2019-09-14, 13:47
Medlem
Citat:
Ja,hon slogs förmodligen medvetslös där på gångbanan och släpades 10 meter till Brottsplatsen och där mördades.

Har du över huvud taget tillåtit dig själv att fundera på, att det faktiskt kan finns andra omständigheter att engagera sina tankar på beträffande det, att Lena Wesström's underben var nedlortade vid det då aktuella tillfället när hon upptäcktes liggande på magen bakom bullerplanket ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-14, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det är ganska riskabelt att smyga sig till en bostad där man vet att någon snart kommer att uppmärksammas som försvunnen och död. Det är inte ogörligt att någon i grannskapet till följd av de varma dagarna gärna blir upp i den svalare sommarnatten. Risken för upptäckt tror jag är sämre än den eventuella utredningsstörande nyttan av en gläntad dörr.

Gärningspersonen var tvungen att försäkra sig om vissa saker innan vederbörande kunde sätta sina mordplaner till verket för att sålunda då kunna, så riskfritt som möjligt bringa sitt utvalda offer om livet, därtill måste också Gärningspersonen av-vakta så som invänta rätt tillfälle, vilket i sin beror på de omständigheter som framträder till Gärningspersonen's fördelar, detta inkluderar villospår. För att en mordplan verkligen skall lyckas, krävs av Gärningspersonen enligt ovan skrivet, men tilläggas skall, att ingen mänsklig individ är fullständigt perfekt, det vill säga, att någon stans på vägens gång, begår man förr eller senare ett misstag.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-14, 14:14
Medlem
Citat:
Eller också att hon är introvert medan han får full pott av "E" på ett Myers Briggs test. Introverta människor som vill fnula en stund på saker tycker ofta att extroverta som vill att saker ska ske samtidigt som tanke dyker upp är just "påträngande".

Vilket i praktiken inså fall betyder, att HD behöver lite längre tid på sig för att kunna fatta ett bra beslut, är lite känsligare och behöver ”känna efter och fundera” för att slippa ångra sig efteråt, vilket betyder att hon förmodligen ställer höga krav på sig själv, dvs är inte särskilt impulsiv och fattar sina beslut efter mycket noggrant övervägande, oavsett om det gäller henne själv eller andra, en bra planerare och kanske även mycket analytisk förmåga, och även bra på att känna av andras känslor?
Fast jag vill verkligen inte påstå att jag klarar att bedöma HD utifrån det lilla jag läst om henne, man kan bara gissa och kan bli helt fel just för att jag tycker att uppgifterna om HD dessutom är mycket motsägelsefulla!!
Tror du att HD är introvert, varför i så fall?

Ja SD är ju inte introvert alla fall, det kan vi kanske enas om?

De båda borde väl ändå känna varandra väl eftersom de var gifta i många år, de kände väl varann en stund innan de gifte sig dessutom?
Med tanke på att de bör ha god kännedom om varann, så undrar jag varför SD efter så många år inte är lyhörd och agerar så påträngande, om HD nu är introvert?
Har SD svårt att förstå HD som är hans egen fru, bör han väl ha ännu svårare att förstå andras känslor dessutom?
Citera
2019-09-14, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
I citatet nedan kan du se att någon observerat L*ena i hemmet vid 23-tiden. Det borde vara ett av barnen som åtminstone vid den tidpunkten var vaken.

Hej @Notknapparen

Jag framför detta endast en gång, det vill säga att någon iteration ifrån min sida icke kommer att äga rum.

Klockan 🕚23:30 under den då aktuella måndags-kvällen den 14 Maj år 2018, hade Lena Wesström kontakt med en person ... och till observandum, Lena Wesström var vid det då aktuella klockslaget vid liv ... 🕚23:30

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-14, 14:21
Medlem
Citat:
Gärningspersonen var tvungen att försäkra sig om vissa saker innan vederbörande kunde sätta sina mordplaner till verket för att sålunda då kunna, så riskfritt som möjligt bringa sitt utvalda offer om livet, därtill måste också Gärningspersonen av-vakta så som invänta rätt tillfälle, vilket i sin beror på de omständigheter som framträder till Gärningspersonen's fördelar, detta inkluderar villospår. För att en mordplan verkligen skall lyckas, krävs av Gärningspersonen enligt ovan skrivet, men tilläggas skall, att ingen mänsklig individ är fullständigt perfekt, det vill säga, att någon stans på vägens gång, begår man förr eller senare ett misstag.

Mvh/ @JokerMannen

Fast möjligt är ju att ingen mordplan fanns. Utan något bråk uppstår, av någon i sig trivial orsak och bråket urartar, GM upptriggad slutar inte slå förrän det är försent och försöker ta sig därifrån med minsta risk för upptäckt.

För mig verkar det mer sannolikt att hon gått ut själv, om det var ett bestämt möte hon ängslades för eller inte kan man ju spekulera om, eller ifall det var mer obestämt diffust som att hon var mörkrädd, men att hon måhända lämnade dörren på glänt ifall hon snabbt skulle behöva ta sig in och slippa fumla med nycklar eller kod i uppjagat tillstånd.
Citera
2019-09-14, 14:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Mycket stor risk.
Någon var ju vaken i lägenheten vid 23-tiden enligt artikeln i ab.
Hur ska gm var säker på att inte någon skulle upptäcka honom/henne.

Särskilt märkligt blir det om det är en blodig gm.
Grannarna skulle mycket väl kunnat hört skriket och tittat ut.
Eller en hundägare skulle kunnat komma gåendes.

Nu kanske JM har en idé om att det var HD som gick dit, vem vet.
Och hon skulle då ha nycklarna.

Jag vet inte om det känns troligt...
Citera
2019-09-14, 14:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Hej @Notknapparen

Jag framför detta endast en gång, det vill säga att någon iteration ifrån min sida icke kommer att äga rum.

Klockan 🕚23:30 under den då aktuella måndags-kvällen den 14 Maj år 2018, hade Lena Wesström kontakt med en person ... och till observandum, Lena Wesström var vid det då aktuella klockslaget vid liv ... 🕚23:30

Mvh/ @JokerMannen

Enligt dalaan skrek hon ju vid ca den tiden.
Om L*ena hade kontakt med någon vid den tiden exakt, 23:30, då kanske skriken började någon minut efter det.

Dalaans har dock exakta uppgifter från när bilen startade (någon slags registrering finns i bilen) och också när samtalet kom.
Naturligtvis är det svårt att på sekunde och på minuten riga in det exakta klockslaget för skriken, men det finns ändå uppgifter som tur är som ramar in tidpunkten.

Jag tvivlar inte heller på dalaans.
@Strof hade en sista tidpunkt för 23:20 (om jag minns rätt.
Tvivlar inte på h*ns uppgifter heller i nuläget.
Citera
2019-09-14, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Vilket i praktiken inså fall betyder, att HD behöver lite längre tid på sig för att kunna fatta ett bra beslut, är lite känsligare och behöver ”känna efter och fundera” för att slippa ångra sig efteråt, vilket betyder att hon förmodligen ställer höga krav på sig själv, dvs är inte särskilt impulsiv och fattar sina beslut efter mycket noggrant övervägande, oavsett om det gäller henne själv eller andra, en bra planerare och kanske även mycket analytisk förmåga, och även bra på att känna av andras känslor?
Fast jag vill verkligen inte påstå att jag klarar att bedöma HD utifrån det lilla jag läst om henne, man kan bara gissa och kan bli helt fel just för att jag tycker att uppgifterna om HD dessutom är mycket motsägelsefulla!!
Tror du att HD är introvert, varför i så fall?

Ja SD är ju inte introvert alla fall, det kan vi kanske enas om?

De båda borde väl ändå känna varandra väl eftersom de var gifta i många år, de kände väl varann en stund innan de gifte sig dessutom?
Med tanke på att de bör ha god kännedom om varann, så undrar jag varför SD efter så många år inte är lyhörd och agerar så påträngande, om HD nu är introvert?
Har SD svårt att förstå HD som är hans egen fru, bör han väl ha ännu svårare att förstå andras känslor dessutom?

Av de beskrivningar som postare som säger sig känna dem så beskrivs HD som lugn och stillsam medan LW och SD har ganska lika drag. Utåtriktade, det ska hända något, lägger ut mycket på sociala medier etc.

Människor som i någon mån är varandras motsatser kan ju ofta attraheras av just det. Att de tycker att de kompletterar varandra. Det kan nog gå ganska lång tid innan någon börjar störa sig på den andres egenskaper. Om HD upplevt att SD varit påträngande är det väl möjligt att detta varit när hon börjat tillfriskna från sin utmattningsdepression.
Citera
2019-09-14, 14:33
Medlem
Citat:
Absolut. Joker Mannen.
Visst kan det vara ett villospår.Även de halvinslagna presenterna eventuelt?
Men hon var inte ensam hemma väl?Låg sonen och sov?Ingen märkte ju något?

Vi kan utgå ifrån, att gällande de halvt inslagna födelsedags-presenterna, var Lena Wesström's eget verk, både tejpen, saxen såsom namn-etiketterna och inslags-pappret hade med Lena Wesström att göra, henne's yngste son som tidigare under kvällen hade intagit sin sängplats på övervåningen hade ju sin inkommande bemärkelsedag på Tisdagen den 15 Maj.

Däremot den glänt-stående ytterdörren till bostadsrätten kan knappast ha varit Lena Wesström's eget verk, det [verket] hade nog i sin tur att göra med Gärningspersonen's tidigare plan.

Mvh/ @JokerMannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in