2019-09-14, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Om det nu är någon som "bestämt sig" för att mörda och inte är fråga om dråp som ett bråk som urartar. Det en människa bara himlar med ögonen åt kan vara väldigt sårande för andra. En och samma människa kan nog också "tåla" olika mått av "jävelskap" i olika situationer/tillfällen. Jag tror få människor har en helt fix och fast tröskel för vad de gör eller vad de tål av andra.
Av SDs kommentar om att LW skulle betett sig oskickligt med män undrar man ju ifall han har någon kännedom om hur hon umgåtts med andra (män) som skulle vart "oskickligt" och om han avsåg män överlag (dvs även de som enbart var vänner) eller mer specifikt ifall det avsåg sexuella eller kärleksrelationer?
Han påstås ju själv ha ett flirtigt beteende men det betyder ju inte att han inleder (eller vill inleda) en relation med varje kvinna han möter. Så skulle väl rimligtvis LW också kunna vara funtad.

Vad jag vet så har det väl inte dykt upp någon mer kvinna än HD å LW i hans liv.
Lite tunt med tanke på att en del har beskrivit honom som häradsbetäckare, snudd på.
Citera
2019-09-14, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Istället för ditt fåniga virkande och knypplande för att inte LW,s gloria ska hamna på sned är det väl bättre att du säger rakt ut att den heliga madonnan blivit våldtagen under alla år av SD?
SnorJohan....vi är väl överens om att deras känslor lett till osämja, ska inte allas handlingar och känslor då tas i beaktande, för att förstå och kunna se hur det ena faktiskt kan ha lett till det andra?
Eller ser du Lenas troliga känslor som irrelevant för att hon är död och mördad?

Det är ju faktiskt du som mest hela tiden pekar på Lenas handlingar och då är det väl besynnerligt att just Lenas förmodade känslor inte får belysas här? Särskilt med tanke på att du hela tiden vill trycka på SD känslor som viktiga, som om han vore ett offer!
Här finns bara ett offer, ett mordoffer och det är Lena, inte sant?
Citera
2019-09-14, 11:43
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag ser att EGT nyligen dryftat om SD:s skor. Jag tillhör de som tidigt funderade på om SD ens blev kroppsligt besiktigad vid det första anhållandet på tisdagen då LW var försvunnen.

EGT har tidigare indikerat om att SD:s kläder inte blev beslagtagna vid första anhållandet. Det är isf, med facit i handen, ett av alla polisens inledande misstag.

Vad det gäller skorna, har jag svårt att tro att SD skulle ha använt "mördarskor" dagen efter då han först förhördes upplysningsvis och sen blev anhållen några timmar. Han hade ju haft ganska många timmar på sig att göra sig av med alla persedlar på ett eller annat sätt. Därför är hans rörelsemönster under natten väldigt intressant. Har han varit ute på en nattlig städturné, dragit igång och tvättat samma maskin 3 ggr på raken eller satt igång sin pelletsbrännare mitt i den sommarvarma majnatten?

Vad det gäller SD:s kläder så kan man ana att han haft en del dubbla uppsättningar kläder i favoritmärkena Haglöfs och Helly Hansen. Jag minns bl a att jag under juli -18 såg att hans Haglöfs- och Foppaskor såg nyare ut än på tidigare bilder på hans GC-konto. Kanske de var nyinköpta?

Utredarna vet ju vad de tagit i beslag och de bör genom utredningen ha full koll på vilka inköp SD har gjort i nära tid efter mordet. Skulle han då ha köpt ett par nya Haglöfs skor som de inte har tagit i beslag, så är det ju intressant.

HD och döttrarna kan nog vara utredarna behjälpliga i klädfrågor eftersom de bör ha skapligt god koll på vilka kläduppsättningar som eventuellt saknas efter mordet, tänker jag.

-----------------

Länk till information för nytillkomna i tråden:
www.flashback.org/sp68641245

Jag är säker femma på bollen (det fetade) ;-)
Men vatten-och elavläsning kanske kan ge nån pusselbit, i Bjärredfallet blev det ju det sistnämnda en viktig ledtråd.

SD är en person som tycker om att leka, pika och flina på sina foton, och se sig själv som översmart.

Och jag hoppas speciellt att polisen och IT-forensikerna granskat SDs bilder på hans geokonto. Och att de i blått som hänger här inte förkastat, eller skrattat allt för mycket åt våra djupanalyser ;-).
Där kan finnas pusselbitar t.o.m vital information.
Som tex de konstiga Nordsjöloggarna, ev efterdaterade....för att ge sken av nåt....

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2019-09-14, 11:53
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Å andra sidan var det varmt, och sen kväll när hon slog in paket. Hade hon inte planerat att ge sig ut är det hyfsat troligt att hon var klädd i pyamas (vilket för många är t-shirt och trosor). Pyamas med långbyxor låter konstig i den varma period som var.
Skulle det inte vara konstigt att gå utanför sin ytterdörr, ut på gatan i t-shirt och trosor, eller vilken annan lättare sovklädsel som helst?
Citera
2019-09-14, 11:54
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Viktigaste är väl att man minns henne för det goda hon gjorde, antar jag
Kärlek bestämmer man inte över men att bestämma sig för att mörda kan man bestämma om. (Besinna sig / Eftertanke)
Detaljerna undrar jag verkligen om vi kommer att få reda på men det blir ringar på vattnet på
ett eller annat sätt.
Och du är satt att dra gränsen om vad som är gott eller inte i hennes leverne?
Det är en förolämpning att inte minnas Lena av hela hennes dignitet. I hennes värdighet ryms också dom av dig bedömt icke goda och bortvalda sidorna.

Hennes livs resa är endast unikt vacker i hela dess vidd. Älska henne för den hon var och inte för dom sidor du själv tycker om.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-09-14 kl. 12:21.
Citera
2019-09-14, 11:55
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vad jag vet så har det väl inte dykt upp någon mer kvinna än HD å LW i hans liv.
Lite tunt med tanke på att en del har beskrivit honom som häradsbetäckare, snudd på.
Enligt uppgift i tråden så har han försökt men han var troligtvis inte så framgångsrik.

Förhållandet med LW hölls hemligt.
Om han har haft någon annan relation så har nog den hållits ännu hemligare, dvs hemlig både för frun och älskarinnan.

Skulle det ha funnits någon annan relation så tror jag att inblandad person helst vill glömma allt om den och den personen skulle nog inte ha skrivit något i tråden om detta.
Citera
2019-09-14, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Enligt uppgift i tråden så har han försökt men han var troligtvis inte så framgångsrik.

Förhållandet med LW hölls hemligt.
Om han har haft någon annan relation så har nog den hållits ännu hemligare, dvs hemlig både för frun och älskarinnan.

Skulle det ha funnits någon annan relation så tror jag att inblandad person helst vill glömma allt om den och den personen skulle nog inte ha skrivit något i tråden om detta.

Det vet vi ju inte, fakta är så vitt jag vet att det inte finns några fler än dom två.
Citera
2019-09-14, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
varför skickade då SD hot till LW på temat ”jag vill bestämma och kontrollera dig”?

Jo vi har nog alla märkt att det finns en sfär runt SD som han lurat rätt grovt med sitt dubbelspel. Att hjärntvättade personer är samstämmiga är såklart inget märkligt.

Och ja jag kan tänka mig att SD ville ha tillbaka HD när han blivit dumpad utav båda kvinnorna. LW ville slita sig loss och HD ansöka om skilsmässa. Hon plockade av sig ringen, han behöll den på. Efter mordet på LW blev de tajta igen.

Han blev ju anmäld tidigare för olämpliga SMS, att han sen skulle fortsätta på samma vis
efter det känns lite mindre troligt, han borde ha lärt sig något.
Tycker inte att han verkar vara helt avtrubbad i kupan, men vad vet jag, jag
känner inte fanskapet.
Citera
2019-09-14, 12:10
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
SnorJohan....vi är väl överens om att deras känslor lett till osämja, ska inte allas handlingar och känslor då tas i beaktande, för att förstå och kunna se hur det ena faktiskt kan ha lett till det andra?
Eller ser du Lenas troliga känslor som irrelevant för att hon är död och mördad?

Det är ju faktiskt du som mest hela tiden pekar på Lenas handlingar och då är det väl besynnerligt att just Lenas förmodade känslor inte får belysas här? Särskilt med tanke på att du hela tiden vill trycka på SD känslor som viktiga, som om han vore ett offer!
Här finns bara ett offer, ett mordoffer och det är Lena, inte sant?
Det var jag som tryckte på att du negligerar LW,s roll helt . Hur får du det till att LW,s känslor inte får belysas här?
Nej det finns många offer i denna oerhört tragiska historia.

Låt mig vara tydlig om SD. Såtillvida det inte är så att paret D hade ett sk, öppet förhållande så ska en man som inte kan/vill motstå sina lustar står upp för vad han vill och skilja sig isf. Aldrig någonsin lurar eller går man bakom ryggen på den man delar sitt liv med som SD förmodat gjort med sin fru. En man gör inte så ,,,Aldrig.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-09-14 kl. 12:42.
Citera
2019-09-14, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Enligt min källa som har viss insyn i utredningen tros allt ha börjat på en cykel/gångbana ett tiotal meter från där LW senare hittades o troligen inte vid medvetande då hon verkar ha släpats till fyndplatsen för att där senare hittas liggande på mage. Våld ska ha förekommit i stort mot hela hennes fra överkropp och huvud

Ja,hon slogs förmodligen medvetslös där på gångbanan och släpades 10 meter till Brottsplatsen och där mördades.
Citera
2019-09-14, 12:32
Medlem
Min terori om motivet:
Då LW samt HD båda lämnat hon står han ensam och desperat kvar.Han söker (desperat?) efter kvonnor.Ett par utländska som han bjuder hem?En kvinna som han inte träffat på åratal(Västerås?)
Det tyder på att han nu känner sig ensam och desperat.Ingen vill ha honom nu.

HD har lämnat honom pga hans svek i så många år.Det framgår att hon inte "bryr sig" vad han gör.Ingen vet dock hur hon känner inom sig.Hon är förmodligen mycket ledsen men också arg både på SD men också på LW.
LW tröttnar så småningom på SD och hans luftslott hon trott på som aldrig infriades.

SD återvänder till HD och vill börja om på nytt.
HD ställer kravet att för att kunna börja om måste han ta livet av LW.Beordrar honom att gå på LW begravning som en del i pjäsen.

Både SD samt HD hatar LW dubbelt efter allt hon ställt till med(enligt dem).

Han utför dådet.Sen är det tillsammans(även) på foton osv som om ingenting hänt.
Han uppfyllde kravet från HD.
(HD kan i försvar säga att hon inte menade det bokstavligt.)
Citera
2019-09-14, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Är vi möjligen lite griniga å långsinta av oss kanske

Är det polisens teori för att förklara den öppna ytterdörren, omöjlig är den ju inte.
Men nog känns det som om risken är skyhögt större i jämförelse med den som
jag tycker lilla vinsten som det skulle kunna ge, därför misstror jag den
teorin starkt.
Absolut. Joker Mannen.
Visst kan det vara ett villospår.Även de halvinslagna presenterna eventuelt?
Men hon var inte ensam hemma väl?Låg sonen och sov?Ingen märkte ju något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in